Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Malin wiper - 28 november 2012 12:45

  

I natt har jag sovit mycket bättre så jag kom ut tidigare än vanligt. Tog en tur ner till samhället för att kolla runt lite och handla mat. Här ser ni ett hus på torget där vi har många av våra butiker och även ett Café.  I dag är det lite kallare och det var lite frost på bilarna, så jag bara njöt.              

 

     

Nu har dom fått upp julgranen framför Ritz Konditori men inte belysningen än. Flera rabatter är inte röjda än så det ser lite risigt ut           


    

Jag bad Åsa (ägaren) på Ritz lyfta fram ett kakfat så jag fick fota   

            


            

På Ritz köpte jag en butterkaka och gick iväg till min mans jobb på "Magnisastugan" som jag bjöd på till deras halv elva kaffe. Min man trivs som fisken i vattnet där. Han har även blivit mycket bättre av den nya medicinen han tar, och hans leder värker inte längre och han är rörligare. Sockret har även gått ner från 6.9 till 6,0 så det är på rätt väg. Vi får se hur mycket som hänt under dom första tre månaderna. Insulin får man gratis men denna medicin kostar 1000 kr/månad så det var tur att han hade frikort. Man får bara ta den i 6 månader och bara om man har lite insulinproduktion kvar.  Han är så glad att han får testa den och har inte samma sug och matlust längre.   


 

Här överlämnar jag brödet till min man där han sitter och arbetar med bilder. Han älskar historia och geografi så det är rätta stället för honom. Han får inte äta detta bröd så han har en smörgås med sig istället.  Han leder även  en studiecirkel och lite annat.   


    

Han håller på att göra en ny hemsida också så jag kan inte länka dit än. Klicka här för att se lite bilder jag tagit förut på Magnisastugan och ett klipp. Klicka här för ännu fler bilder.


Nu skall min man måla andra gången på fondväggen i köket. I morgon kan jag då börja pynta inför första advent. Ha en fortsatt bra dag kära bloggläsare.


 

Av Malin wiper - 28 november 2012 08:15

 

Acleja



Min bloggvän Maya har just nu bra julklappstips på sin blogg. Klicka här för att komma in till hennes blogg. Hon kommer att ha lite tips varje dag nu. Jag och min man beställde 3 grejer som skall vara till julklappar. Vi blir fyra stycken hos oss över julen och vi skall ge varandra en julklapp till ett visst värde. När mamma och pappa var i farten så bestämde vi dom sista åren att inte ge julklappar annat än till barnen men nu finns det inga barn längre för dom är vuxna men min mans släkt har fått tillökning så den lilla pojken skickar vi till plus min svärmor eftersom hon ger oss julklapp. Jag kan inte tala om vad vi köpte på sajterna som Maya tipsade om för det är julklappar...  


   



              

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


 






Michael Buble sjunger "Santa Claus is Coming to Town". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han är en Kanadensisk sångare och hans musikstil beskrivs som pop med vissa inslag av jazz. Han har flera Grammynomineringar och ett flertal Juno-awards. Bublés tredje album släpptes i maj 2007. Han har dubbelt medborgarskap, kanadensiskt och italienskt.




 



 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna mugg.

 



Hoppas ni får en fin "Lilla lördag"



                                    




Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards