Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Michael Buble!

Av Malin wiper - 28 november 2012 08:15

 

Acleja



Min bloggvän Maya har just nu bra julklappstips på sin blogg. Klicka här för att komma in till hennes blogg. Hon kommer att ha lite tips varje dag nu. Jag och min man beställde 3 grejer som skall vara till julklappar. Vi blir fyra stycken hos oss över julen och vi skall ge varandra en julklapp till ett visst värde. När mamma och pappa var i farten så bestämde vi dom sista åren att inte ge julklappar annat än till barnen men nu finns det inga barn längre för dom är vuxna men min mans släkt har fått tillökning så den lilla pojken skickar vi till plus min svärmor eftersom hon ger oss julklapp. Jag kan inte tala om vad vi köpte på sajterna som Maya tipsade om för det är julklappar...  


   



              

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


 






Michael Buble sjunger "Santa Claus is Coming to Town". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han är en Kanadensisk sångare och hans musikstil beskrivs som pop med vissa inslag av jazz. Han har flera Grammynomineringar och ett flertal Juno-awards. Bublés tredje album släpptes i maj 2007. Han har dubbelt medborgarskap, kanadensiskt och italienskt.




 



 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna mugg.

 



Hoppas ni får en fin "Lilla lördag"



                                    




 
 
Annelie

Annelie

28 november 2012 08:34


Enda vi kan ha lite smått problem med att köpa till är våra föräldrar,,, men det brukar ordna sig. Vi brukar alltid komma på något.. :o))

Visst är det roligt med julklappar, skulle jag aldrig vilja ta bort.
*är som ett barn på julaftonen* :-D

Ha en jättemysig onsdag.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 november 2012 08:43

Pappa är död och mamma är senil så vi köper godsaker istället för hon har allt annat hon behöver. Det är inte för att vi är snåla, vi är tvärtom givmilda. Det blev bara så när alla skulle komma åkandes till mina föräldrar så vi åt mer istället och gjorde annat. Barnen har alltid fått och jag har fått från min son.

Ha en skön dag
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 november 2012 09:48

Hej Wiper.Söt julstrumpa. Ja vi har med kommit överens bara barnen räcker för det är många 6 st just nu. Men de är lätta att köpa åt så det går bra.
När ungarna var små och man hade värsta pådraget på jularna med folk och fä och julklappspapper och granbarr ja du vet hur det var...lite skönt slippa så stora grejor nu faktiskt barnen har fått ta det nu istället.Granen skall stå ute till Lucia jag tar inte in gran i år blir ris eller liten en kanske istället jag funderade länge över det.Fnissar åt bilden där de möts på taken en högst modern bild Kramis

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 november 2012 12:50

Ja du den strumpan fanns hos Acleja. Härligt när det går lätt att köpa julklappar och inte så omständigt. Ja du det var så när barnen var små. Härligt att ha gran på gården. Det är ju jättefint att ha pyntat ris inne.

Den bilden speglar verkligen verkligheten som den är nu

Ha en fin dag
kramar

 
Helga

Helga

28 november 2012 10:10

I år blir det lite färre julklappar att tänka på eftersom alla barn börjar bli stora. Våra ungdomar vill ha bidrag till kommande resor istället. Jag ska kika in på din bloggväns blogg och bli inspirerad..

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

Malin wiper

28 november 2012 12:48

Ja du det blir så när barnen blir större. Det är verkligen bättre att få till resor. Gör så för hon har roliga förslag.

Ha en fin dag
kramar

 
Lillemor

Lillemor

28 november 2012 11:30

Hej Malin! :)

Tack för hälsningen till helgen! Jag läste den igår. Har haft så mycket omkring mig under några dagar så jag har inte varit inne på min sida.

Julklappar ja!
Vi börjar bli många nu. Vi har sex barnbarn och fem par(våra barn) att köpa till samt till Christers mamma, som också är senildement. Dessutom fyller två av våra svärdöttrar år i slutet av december. Så jag säger som brukas: "Det är mycket nu!"
Men än så länge gör vi så här. Vi får ta ett snack hur vi ska göra med de vuxna i fortsättningen. Det börjar kosta ruggigt mycket pengar.

Ska titta in till Maya. Vi skriver också i varandras bloggar.

Michael Buble var en ny bekantskap för mig. Tack för det! :)

Ha en underbar lillördag!
Kram till er där nere :)

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

28 november 2012 12:47

Hej Lillemor!

Förstår att du har fullt upp. Är man så många så blir det kostsamt. Vi har ju inga barnbarn och jag har bara en son men han är ju vuxen. Vi tog också ett sånt snack när mamma och pappa var i farten för vi hade så långt alla att åka så det blev jobbigt med alla julklappar.

Maya har massor av roliga tips.

Michael Bublé är rätt bra

Ha en fin dag
kramar

 
ansepanse

ansepanse

28 november 2012 11:42

det blir inte så mycket julklappar här heller, Maja och jag har köpt en tv-serie och några pysselböcker tillsammans som vi ger oss själva så att säga, sedan har jag köpt något litet bara till J och en julklapp till mamma, det är allt
kramar och en fin dag till dig cokså <3

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

28 november 2012 12:45

Lagomt är bäst ;)

Ha en fin dag själv
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 november 2012 12:03

Den sidan måste jag gå in och kolla på även om jag i stort sett är helt klar, vet ju vad som är kvar att köpas.
Visst kan du kopiera texten från Polisen, det som jag hade utlagt, ju fler som sprider desto bättre tyckte de. Nog allt var det husse också på bilden. Jag har två bröder... fast jag har 3 också :) En äldre och två yngre varav den ena är "sjuk". Det ska bli härligt med lite jul men just nu är det nästan lite julstress, mest för att jag inte har orken som behövs för att få allt klart till första advent (som ska vara klart då). Jag får försöka tänka att är man sjuk så tar allt längre tid men det är inte lätt.
Hoppas att du och Mr T får en givmild dag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

28 november 2012 12:44

Hon ger förslag på lite roliga saker. Hon började i går. Vad bra då skall jag sätta in texten i min blogg. Tråkigt att din ena bror är sjuk. Ja du man känner faktiskt lite julstress nu. Sätt bara ut ljusstakar för det andra kan man ta sen några dagar innan julafton.

Tack snälla du. Mr T hälsar till dig. Hoppas du och din man får en givmild dag också
kramar

 
Ingen bild

Bosse Lidén, http://bosseliden.wordpress.com

28 november 2012 13:58

Jag har också haft ett konditori som heter Ritz som favoritfik. Det ligger i Falkenberg.
Intressant med din mans medicin. Jag är typ ett sedan flera år tillbaka. Våra döttrar är med i ett speciellt forskningsprojekt som än så länge bara finns i Skåne i hela världen.
Vilka fina bilder du tar. Fårstår inte hur du hinner med att lägga in så långa inlägg så ofta. Okej! Du är kvinna... :)

Malin wiper

28 november 2012 15:21

Vad roligt att det finns ett Ritz där också. Det finns ett även i Wrigstad och ett i Vetlanda och Örebro, Trollhättan,Falkenberg Sölvesborg även i USA, listan kan göras lång ;))

Min man har typ 2 och jag tror inte denna passar till typ 1. vad bra att dina döttrar får vara med i ett forskningsprojek. Hoppas det kommer att finnas bot för den i framtiden. Vi har själva diabetes i släkten men jag har klarat mig än så länge.

Kul att du tycker att jag tar bra bilder, tack!. Jag kan inte arbeta för jag har både nackskada, utbrändhet och annat. Jag hinner egentligen inte med ändå så det blir för mycket sittande vid datan. Jag borde dra ner lite på inläggen för mitt eget bästa.


Vad rolig du var i sluttexten ;)

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards