Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Magnisastugan!

Av Malin wiper - 14 juni 2011 15:19

 


Efter fikat gick vi förbi museieföreningens hus "Magnisastugan" där min man är webbansvarig. Det är ett sånt vackert litet hus. Där träffade vi två män och en kvinna som är aktiva i föreningen så min man kom i samspråk med dom. Jag gick omkring och fotade vackra blommor.


Klicka här för att komma in på Museieföreningens hemsida


  


Handelsträdgården har skänkt blommor till föreningen. Det är så vackert utplacerat.


  


  

På tomten står en skulptur över "Laminostolen" som kommer från dessa trakter. 


   

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild av laminostolen


Den är formgiven 1956 av Yngve Ekström 1913-1988. Tillverkad i Vaggeryd av SWEDESE. Stolen Lamino utsågs till seklets möbel 1999. Skulpturen utfördes efter idé av Magnus Persson. Har tillkommit på initiativ av Vaggeryds kommun.

  

  


  


  


Medaljens baksida...  vissa kan inte låta bli att förstöra. Ena rutan har blivit sönderslagen...     


    


Magnisastugan ligger vid järnvägen och dom har lagt en liten räls på sidan av stugan och där står en "Dressin" Klart man måste provköra...  Såna fanns det gott om när jag växte upp.    


  

Mr T försökte veva på "semaforen" men den var låst.


Klicka här för att komma in på Regina Spektors hemsida  



 
 
Helene

Helene

15 juni 2011 03:58

Vilket vackert hus/museum och vad många underbara blommor. Gud vad tråkigt att folk inte kan låta bli att slå sönder, så fruktansvärt meningslöst!!! Jag har aldrig ägt nån laminostol men väl fixat några när jag hade min verkstad hemma. Hoppas att ni känner er lite piggare idag onsdag och inte minst, GRATTIS På BRöLLOPSDAGEN!!! ♥♥♥

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

15 juni 2011 08:09

Ja du det är ett toppenfint ställe. Dom är så duktiga dom som jobbar i föreningen och ordnar så allt funkar och folk kan gå dit och njuta. Visste inte att du haft en verkstad och fixat såna stolar, du har många strängar på din lyra.

Vi tar det lugnt och gör oss iordning för utfärd men vet inte vart. Tack snälla du för ditt grattis ;)

Ha en fin dag vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards