Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Malin wiper - 15 november 2012 18:15

''

Denna fina staty finns hos en bloggläsare till mig som heter Jutta. Hon bor inte långt ifrån oss och jag fick lov att fota hennes valpar som är av rasen Basset Petit. Så Mr T och jag gav oss iväg efter lunchen och sen åkte han vidare till Värnamo för att träna i bassäng. 


 

Valparna trängdes om maten hos sin mamma och det såg så kul ut för flera av dom rullade runt.


Klicka här för att komma in på Svenska Basset petitklubbens hemsida. Det är en hundras från Frankrike. Den är en av fyra strävhåriga (griffon) drivande hundar av braquetyp som är namngivna efter departementet Vendée i västara Frankrike.


  

Här undersöker tre av dom min väska...  Dom nosade på mina skor också och hoppade upp utefter benen och det var så gulligt.

                 

 



    





 


Jag lyfte upp några av valparna och det kändes så härligt att kela med dom.


   

 

Valpen till vänster har en plastrulle i gapet som den vill att jag skall ta och slänga, dom lär sig fort 


    


Här bär min man på en av dom. Tyvärr var det jättesvårt att fota dom för dom var blixtsnabba. Jag skall kolla på kameran om det finns sån där klickfunktion då det smäller av hela tiden. Jag filmade lite men det blev inte bra.


                   


Denna såg för härlig ut när den tittade ut gemom grinden


             


Kul att jag fick fota dom söta valparna...               



 


Tony Bennett med "Stranger in paradise" Underbar låt och han sjunger så bra. Klicka här för att komma in på hans hemsida. 

    


Njut av kvällen....  


Av Malin wiper - 15 november 2012 12:47

 








Det blir Julmarknad i Stockaryd 16 december klockan 12.00-16.00



  






 


Av Malin wiper - 15 november 2012 10:45

     

  

Jag har fått låna denna sak av kvinnorna på Stockaryds Stationscafé och nu får ni gissa vad detta kan vara för nåt.  Tävlingen håller på tills på måndag  19/11 kl 10.00 Om ingen har kommit på vad detta är tills dess så får ni en ledtråd.  Alla kan vara med även om ni inte har nån blogg, men då måste jag ha er adress vid ev vinst.  


Första pris:



   


Första pris är detta trähjärta (ljushållare) med lösa långa träbitar med första-fjärde advent. Dom ligger under varandra så det är bara att byta ut när det blir andra-4:e advent. Svårt att förklara...    


  


Dessutom får förstapristagaren en trisslott och en tia. En av mina bloggvänner vann på sin trisslott i en tävling hos mig för ett tag sen  och det glädjer mig mycket.           



Andra pris:



  

Ett griffelhjärta att hänga på väggen med krita till för att skriva vad man känner för.

 


Jag har köpt båda sakerna på Gretas Butik. Jag köper priserna själv så jag är inte sponsrad.


 

Av Malin wiper - 15 november 2012 08:00


DesiComments.com | Birthday | Forward this Picture





Grattis på födelsedagen syrran. Hon är min lillasyster och mer än 10 år yngre än mig, och hon blev nästan lite som ensambarn för när vi andra syskon flyttat hemifrån så var hon fortfarande barn.  Hoppas du får en jättefin och skön dag. Vi hörs på telefon senare...    


 






Här ett häftigt klipp med Bruce Springsteen w. John Fogerty med låten "Fortunata son". Till saken hör att jag, syrran hennes man och Mr T såg John Fogerty tillsammans i slutet av 90-talet i Stockholm på Hovet och det var en upplevelse. Fullspikat till sista plats och John Fogerty var i toppform. 


 




Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards