Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Malin wiper - 21 november 2012 19:15

      

Vi åkte in till Jönköping och gick omkring på några second hand bl.a Sam Hjälp i Huskvarna som vi tycker är bästa stället numera. Dom har inte höjt priserna så dom har omsättning hela tiden och varje gång man kommer dit så finns det nya grejer och man kan verkligen fynda. Denna gång köpte vi bara två saker och den ena skall ni få gissa vad det är på nästa gissningstävling som blir före jul.                 

            

På ett bord stod flera olika hushållsvågar modell äldre.              


 

Detta är en liknande modell som min mamma hade förr och den fanns i en grön färg också.  


                 

Det finns massor av gamla hörnskåp och detta såg jag inte sist. Inte min stil men snyggt och välarbetat.              


  

Såna här kaffekannor hade dom på caféer på 50-60-talet i lite olika former och storlekar.      


       

Lite nyare modeller av kannor i porslin.                    


           


Denna är verkligen nostalgi för mig. Den kära gamla Don Pedron som börjar komma tillbaka igen vad jag kan se på vissa butiker. Klicka här för att läsa om Don Pedro.                   


 

Telefon modell äldre men den var i plast men hade den varit i bakelit och lite mer oförstörd så hade priset varit högre. Klicka här för att läsa om bakelit.            


 


Jättestor gammal medicinburk som går att använda till blomurna. Den kostade över 250 kr                


 

    

Samlarklockor för julen.  


Luxurious evening photo

DesiComments.com | Good Evening | Forward this Picture

Av Malin wiper - 21 november 2012 13:00

 



 Jag fick en orkidée av Christian som driver Acleja Blomsterhandel för ett tag sen. Jag har inga gröna fingrar men denna har nu överlevt jättelänge och ingen är gladare än jag. Den skall bara vattnas var tionde dag. Jag har flyttat runt den lite från fönster till bord och andra ställen och det tycks den trivas med.  Klicka här för att läsa om Orkidéer.


 



 


 




Jag köpte för ett tag sen 3 såna här avlånga kuddfodral på rea hos Gretas Butik för halva priset. Sen la jag undan dom och har letat som en galning efter kuddfodralen och nu hittade jag dom längst in på övre hyllan i en av garderoberna. Dom är 30x50 så jag har inga kuddar till dom utan måste köpa.



 

Kuddring: Found shit

  

   


 




Jag har tänkt ha kuddarna i denna hallsoffa i jul. Kuddarna som är i soffan nu köpte jag på IKEA och dom är lite längre så dom innekuddarna passar inte. Det är kul att byta lite och dom röda är så skira och blanka med volanger på så det ser lite festligare ut. Soffan köpte vi på Sam hjälps second hand 8/2 2012,  och den kostade bara 125 kr.


 



 

Funny furniture design



 




Då såg soffan ut så här. Det finns även ett utrymme under sofflocket där man kan ha mössor, handskar, halsdukar och annat.


 



 


 


Vi kände för att åka till Jönköping nu efter lunchen för det är den bästa dagen för alla second hand är öppna. Vi åker inte så ofta som förut till storstan så det känns lite festligare när man ger sig av. Jag hinner inte bloggvandra just nu men skickar en hälsning till er att ha det så bra.

Av Malin wiper - 21 november 2012 11:00


Ett klipp med både enkla och lite svårare servettvikningar. Jag har testat ett av dom hittills och det är en lätt vikning.  Jag gillar servetter och har tänkt lära mig lite mer servettvikningar.  Här kommer en lättare vikning som även finns på klippet och till den har jag haft kaffeservett och matservett. Det går även att ha dom största servetterna och sen en matservett i fickan.


  

Så här blev min lilla servettficka som man lägger bredvid varje tallrik eller kaffe/tekopp 


  

1. Vik ut en matservett och lägg den som på bilden


  

2. Vik ihop servetten    


  

3. Vik över ena snibben


  

4. Vik sedan andra sidan över så det blir som en snibb upptill

    

  

5. Vänd sen på steken så spetsarna kommer upptill och vik in nertill. Som ni ser så fick jag olika spetsar så jag gjorde om så det blev rätt till slut   

  

6. Sen är det bara att ta en kaffeservett som man viker ihop och stoppa in i servettfickan.


Jag skall testa fler från klippet och visa upp om jag lyckas...  .  Jag har inte haft tid att blogga förrens nu för jag har varit ute och promenerat och det har blivit beroendeframkallande. Hoppas ni får en fin dag mina kära bloggläsare

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards