Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Malin wiper - 20 november 2012 18:15

  


Här kommer Etta James med låten "This Time of Year". Klicka här för att läsa om henne. 


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Etta James. Hon är en av mina favoriter och det är så synd att hon nyss gick ur tiden 20/1 2012 i en ålder av 73 år.


Av Malin wiper - 20 november 2012 17:00

  

Efter att jag promenerat i dag så mötte jag upp min man för att bjuda honom på lunch på Ritz Konditori.  Jag köpte en hel kyckling till extrapris i går och skulle hem och sätta in den men då träffade jag en granne på byn som även går på stickcaét jag brukar gå på. Hon var på väg att promenera ända till Netto som ligger långt ifrån centrum för att handla. Jag föreslog att vi gick hem till mig och hämtade bilen så kunde jag också passa på att handla och hon slapp gå så långt. Jag har nog aldrig fått så mycket för 330 kr för det fanns så mycket fint kött till extrapris. Handlade även även en stor påse värmeljus som bara kostade 29 kr för 100 st.  Blev så sen så därför bjöd jag ut min man istället och då slapp jag matlagningen...  


 


Jag tog currykyckling med bakpotatis och en sallad. Förut kunde jag äta upp allt men nu fick jag bara ner halva portionen för då var jag mätt redan.  Det var jättegott som vanligt.                   



        


Min man tog en kycklingpaj, och han brukar alltid ta smörgås till men inte denna gång så han får inte ner lika mycket nu heller. Han har mindre matlust nu när han fått pröva en ny medicin för sin diabetes.



9/12 14-18 är det julmarknad i Vaggeryd och då måste man ut och kolla för det brukar vara jättemycket folk och fart.


   


Jag var in ett ärende till Acleja Blomsterhandel också. Dom hade dessa fina stearingranar. 


 

Nytt snyggt fat med ljushållare.



Dom har satt dit detta fina skåp som ser lite Shabby chick ut.      

  


   


Just nu har dom även fått in tekoppar och det passar ju bra när dom numera säljer både te och kaffe.

              



 


nny tea bags 


                  


Även dessa fina tekannor har dom fått in som passar till kopparna.  


             


Hög tomte som stod där och spred julstämning.      

Av Malin wiper - 20 november 2012 11:00

 



Gästbloggare: Skrivmoster


 


En hustru steker ägg  till frukost åt sin make. Plötsligt kommer maken

inrusande i  köket.

- Försiktigt! skriker  han, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin! Du steker

för många åt gången.  FÖR MÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs

mer margarin. Åh,  herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN? De

kommer att fastna!  Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT! Du

lyssnar ALDRIG på mig  när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu!

Är du tokig? Har du  mist förståndet? Glöm inte att salta dem. Du vet att

du alltid glömmer att  salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET!

SALTET!!!

Hustrun stirrar på  honom.

- Vad i hela friden  är det för fel på dig? Tror du inte jag vet hur man

steker ett par  ägg?

Maken svarar då  lugnt:

- Jag ville bara visa  hur det känns när jag kör bil.


 


 

 

  


 

Jag gissar att det är  många som känner igen sig. Mannen kör och kvinnan sitter bredvid och hon kör  också – fast så mycket bättre! Vi kvinnor har en tendens att lägga oss i och se  faror innan det överhuvudtaget finns anledning. Kvinnor har simultankapacitet  och ligger steget före med en man. Han kan inte läsa tidningen och samtidigt  svara på en fråga. Be inte en man att passa en panna på spisen och även hålla  ett öga på det som är i ugnen. Det blir för mycket!


 


 




Skillnaden mellan  kvinnor och män är markant i vissa avseenden. Han vet att folk fyller år men  behöver aldrig hålla reda på när och vad som ska köpas till present. Barnen går  i skolan, det vet han men inte olika tider och annat som ska passas. Kvinnan är  spindeln i hemmet och hon har en förmåga att hålla många bollar i luften och  hennes minne är som en dator av högsta klass. Kvinnor har sitt eget språk och  det förstår inte mannen. Hon talar i gåtor och har rätt många slingor att  passera innan hon kommer fram till vad hon vill säga rakt ut. Ett exempel ...  Ute på en bilresa säger hon plötsligt – “det skulle vara gott med kaffe.” Mannen  hör det men förstår inte riktigt hur han ska kunna göra nåt åt hennes önskan. De  kommer fram mot en söt kaffestuga vid vägkanten och hon ropar till. “Så söt, där  skulle man ha gått in”. Då har mannen redan gasat förbi och är ett antal  kilometer bort. Hon menade att hon skulle ha velat stanna och fika just där.  Mannen missade det totalt och utbrister – “varför sa du inte det då?” Vi måste  lära oss att tala klarspråk. Det blir för svårt annars att förstå varann. “Stanna vid första bästa ställe där man kan dricka kaffe!” Ett rakt och klart  besked som inte går att missförstå.

Mina slutsatser är helt klart inte vetenskapliga  (tror jag) och man får ta allt med en nypa salt. Håll med om att vissa  påståenden har en viss sanningshalt i sig i alla fall!


 


   




 

“Inget ont om männen, de är ju det bästa vi har i  den vägen”. (Maj Fant)

“Varken män eller kvinnor är ofelbara. Skillnaden  är att kvinnor vet om det”. (Eleanor Bron)

 

 

Signhild “Skrivmoster



 




Klicka här för att komma in på Skrivmosters blogg

Av Malin wiper - 20 november 2012 09:00

 

Curious photo  





I dag har jag ytterligare en gästbloggare och det är Skrivmoster som kommer in i nästa inlägg 11.00 Klicka här för att komma in på hennes blogg. Tack för att du ville gästblogga hos mig och för ditt tankeväckande, roliga och välskrivna inlägg




    









      






Här kommer en låt som heter Manhattan och sjungs av fantastiska Ella Fitzgerald. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Jag gillar denna låt  jättemycket.


  


Have a musical tuesday

DesiComments.com | Tuesday | Forward this Picture

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards