Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

The Shadows!

Av Malin wiper - 6 november 2012 08:45

  

Min man hade en tid hos Vårdcentralen i går för sin diabetes och lite annat. Han har fortfarande insulinproduktion så dom säger att han kan bli av med sin diabetes om han går ner i vikt. Han har misslyckats hittills men nu måste han ta tag i detta. Jag måste ju också gå ner så vi får hjälpa varandra och ta till alla våra krafter för att kunna klara detta, vi har försökt 100 gånger minst. Jag gick ner några kilon för ett tag sen men har nu gått upp igen.  Vi blev båda överviktiga när vi blev sjuka och sen dess har det gått lite upp och ner men vi har inte lyckats komma tillbaka till den vikt vi hade förut. Han frågade också om denna förkylning som inte  vill ge sig. Doktorn sa att det är nåt som går nu och många är däckade. Han sa att man inte får gå ut  och promenera eller anstränga sig för då förvärras det och man kan få halsfluss och annat. Har man fått detta så skall man bara ta det lugnt sa han. 



 




Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Där handlar det om vad som kan hända om man går till arbetet och är förkyld. Tyvärr så gör folk det ändå för man mister så mycket pengar så det blir en oro som inte gör saken bättre. Det kommer att bli många följdsjukdomar framöver. Det finns listor på hur länge man får vara sjuk...  hur sjukt är inte det?. 



Ute skiner solen och jag skulle så gärna vilja gå ut på en promenad men så fort jag anstränger mig så blir jag sämre. Nu är snuvan nästan borta men jag har istället en jobbig torrhosta som gjort mig hes och det gör ont i ryggen och bröstkorgen. Jag kanske kan bli skjutsad runt i bilen lite av min man så man får se lite folk i alla fall... . Jag har inte mycket att skriva om eftersom jag inte varit ute på flera dagar. Jag hoppas ni alla får en fin dag. Sköt om er.         



Här kommer en lugn instrumental låt med The Shadows som heter "Cavatina" från 1979.  Jag spelar den för min ungdomsväninna Anki som snart skall bli farmor, hon är redan mormor till fler. Hennes yngsta barn en son som är drygt 30 år skall bli pappa vilken dag som helst. Hon gillar The Shadows som ofta har haft Cliff Richard som sångare i bandet.   


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en brittisk mestadels instrumental rockgrupp som bildades 1958 som The Drifters men bytte namn till The Shadows i slutet av samma år på grund av en namntvist med den amerikanska vokalgruppen The Drifters. Gruppmedlemmarna var Hank Marvin gitarr, Bruce Welch gitarr, Jet Harris bas och Tony Meehan trummor. Klicka här för att läsa mer   



 
 
skrivmoster

skrivmoster

6 november 2012 09:29

Det är både klokt och viktigt att sköta om sig! Att lyssna både på kroppen och sakkunskapen.
Trist att vara inne och inte se så mycket men en biltur är ju aldrig fel! :))

Ha det så bra och sköt om dig! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 november 2012 09:33

Man vill ju inte ha nån följdsjukdom. Jag har lite dåligt tålamod med att vara sjuk ;)

Ha en fin dag själv och sköt om dig
kramar

 
kristina

kristina

6 november 2012 09:44

En helt underbar låt av the Shadows.
Tråkigt med era förkylningar.
Jag skickar energi till dig.
Go kram till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 november 2012 10:33

Kul att du gillar låten. Den passar på morgonen då man vill ha lite lugnt omkring sig. Tack för all härlig energi du skickar, det värmer och stärker.

Ha en skön dag
varm kram

 
Lillemor Silfvernagel Nystedt

Lillemor Silfvernagel Nystedt

6 november 2012 11:10

Hej! :)
Men nu ser jag ju att du är bättre i alla fall. Du orkar blogga.
Jag har börjat så smått igen. Nu är det ju vinter och jag har mer tid.

Att gå ner i vikt är svårt. Kanske ni skulle prova Viktväktarna? Finns det hos er? De har bra kokböcker också som man kan beställa på nätet.

Sköt nu om er så ni blir friska snart!
Kram från Norrland och Lillemor

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

6 november 2012 11:19

Det är verkligen svårt. Jag har gått på Cambridgekuren en gång och gick ner 16 kg men då var jag inte så tjock som nu. Det orkar jag inte psykiskt nu för man blir deppad. Viktväktarna finns nog men jag har egna metoder som funkar bara diciplinen blir bättre. Tack för dina tips ändå.

Tack för din omtanke

Ha en skön dag
kramar

 
Gilla

Gilla

6 november 2012 11:23

Det är inte kul att bli så förkyld. Hoppas att det går över kvickt.

Sv: Du lyckades skicka 4 likadana kommentarer. Jag sparade bara en av dem.

Visst är det fint med gamla dörrar. Det finns ju fina nya också-

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.se

Malin wiper

6 november 2012 11:28

Det funkade inte när jag skulle skicka kommentaren så jag fick börja om ;)

Jag är så ovan vid att ha förkylningar så det blir jobbigt.

Dom gamla dörrarna är så vackra och nu hittade jag en själv som jag satt in på fb. Du inspirerade mig.

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Lambergsfrua

6 november 2012 12:12

Skönt att din förkylning har gett sig, men torrhosta är oerhört tröttande. Att gå ner i vikt är så svårt! Vi behöver också göra det och försöker gång på gång. Vi har nog följt nästan alla dieter som finns och även gått ner då, men sen går man ju upp igen, när man återfaller i gamla vanor. Egentligen är det ju så enkelt: "Ät mindre än du förbrukar!" Ja men hallå! Ska vi göra en tulipanaros också?
Lycka till med er satsning på viktminskning!
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

6 november 2012 12:31

Den har gett sig ang snuvan men annars är jag helt slut så det blir inget med att gå ut i dag. Det är verkligen svårt att gå ner i vikt allrahelst då man inte arbetar. Vi har också prövat alla metoder och får gå tillbaka till tallriksmetoden och köpa varsin tallrik som har lite mindre storlek som förr. Förstod inte detta med tulipanros? ;)

Tack! Vi får se om vi lyckas

Ha en härlig dag
kramar

 
Helga

Helga

6 november 2012 19:18

Hu så jobbigt med era förkylningar. Bra om ni tar det lugnt och vilar upp er ett tag!!

Det är jättesvårt med vikten. Jag gick ner en del förut men är snart tillbaka till ursprungsvikten igen.

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

Malin wiper

6 november 2012 19:49

Ja du det är ingen höjdare för den går upp och ner. Ja då vet du hur svårt det är. Det går inte att gå ner om man inte samtidigt lider lite ;))

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards