Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Chris Isaak!

Av Malin wiper - 7 november 2012 08:30

  

Jag var in på Niklas Månssons blogg för att få lite musiktips och såg då att han varit och sett Chris Isaak live i Malmö 23/10. Klicka här för att läsa hans välskrivna inlägg. Klicka här för att komma in på Chris Isaaks hemsida.Han föddes  1956 i Stockton, Kalifornien och är en amerikansk rocksångare, gitarrist och skådespelare. Han hade 1989 en stor hits med låten "Wicked Game".  


Jag tar hans mest kända låt "Wicked Game". Hos Niklas Månsson kan ni se ett liveklipp från konserten i Malmö 23/10. Klicka här för att läsa om denna konserten där han fick 4 plus i betyg  


I dag skall jag gå ut och känna hur det känns för nu står jag inte ut att vara inomhus längre. Funkar det inte så går jag hem igen. Det är bara 3 minuters promenad in till samhället och jag är så sugen på att ta en fika på Ritz Konditori och även hälsa på min man på hans arbete. Ha nu en fin "Lilla lördag". 


Så skönt att Obama blev kvar för jag gillar inte Mitt Romneys åsikter.  Det såg lite dystert ut i går så jag blev så glatt överraskad när jag satt med min frukost framför tv:n.   


Så här står det på Wikipedia om Lilla lördag:  


Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag eller går på restaurang, dans eller bio. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

Den vanligaste dagen för lillördagen att infalla på är onsdagen men även tisdagen och torsdagen förekommer. 


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan" title="http://tiln.se]Filifjonkan[/url]" target="_blank">tiln.se]Filifjonkan[/url]

7 november 2012 09:04

Hej Wiper ännu en gammal goding så att säga hans låt sitter i ryggmärgen verkligen. Ja hoppas du tog dig till kondiset de tär ju fint väder idag här kanske lika hos dig men kallt har vi + 1 grad prick så det blir lite varmare kläder på idag. Jag har fått lära mig att onsdag är "piglördag" då var man ju alltid ut och fröjdade när man var så där 19-25 du vet nu är det lite si och så med de fröjderna fniss,,, ja tycker med det var bra Obama vann den andra kändes inte bra sådana uttalanden han lyckades strö omkring sig nog tur världen slapp den gossen- Obama verkar något humanare,ha en skön onsdag och hoppas du orkade hela vägen ( snacka om tjusig gura )

http://filifjonkan-se.bloggplatse detsamma tiln.se

Malin wiper

7 november 2012 13:15

Ja du den sitter hårt ;) Jag tog mig ut men är rätt trött och svettig nu men är glad att jag varit ute. Det är verkligen lite si och så med såna nöjen numera tyvärr. Verkligen skönt att vi slipper Romney


Ha en skön dag själv
kramar

 
ansepanse

ansepanse

7 november 2012 11:09

jag tycker också att det var bra att Obama får sitta kvar som president :) så jag blev också glad
ta du en liten tur därute men var rädd om dig
Sv: lite fel bara: minä rakastan sinua, ska det vara :) och du vet väl vad det betyder?
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

7 november 2012 13:13

Verkligen för det hade blivit så mycket sämre annars. Tack för omtanken. Jag kunde inte stava till denna mening men nu fick jag se den rätta stavningen, tack! ;) Jag vet vad det betyder ;))

Ha en fin dag
kramar

 
Lillemor Silfvernagel Nystedt

Lillemor Silfvernagel Nystedt

7 november 2012 11:25

Hej!

Det bådar gott att du tänker ge dig iväg ut idag!

Chris Issak hade jag alldeles glömt bort.
Lillördag, som vi sa i Härnösand där jag är uppvuxen, gjorde att man var förväntansfull. Då var det dans på Brännaborg och så klart skulle man dit. :)

Jag är också glad idag över att Obama tog hem valet. Har sett på Malou nu på morgonen och blev förskräckt över hur det kunde ha blivit om Romney kommit till makten. Jag tänker mest på kvinnornas situation.

Här är soligt och fint idag. Vi har fått litet snö som kommer att ligga över dagen eftersom det är minusgrader ute.

Ha det gott!
kram

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

7 november 2012 13:11

Jag kom ut men är nu helt slut men det hade jag räknat med. Jag var ofta till Härnösand när jag växte upp i Sundsvall. Det stället har jag hört talas om.Kvinnorna hade verkligen fått det sämre med Romney och det hade blivit rena rama moralpaniken

Vi har också toppenväder. Jag vill också ha snö ;)

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards