Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Malin wiper - 28 oktober 2010 19:00

    Myspace Comments     

 

Nils Landgren feat Viktoria Tolstoy

 

               

 

Klicka här för att komma in på Nils Landgrens hemsida. Jag fick hans autograf för några år sedan då han bevistade "Råslättsdagen"

 

Klicka här för att komma in på Viktoria Tolstoys hemsida

 

                     

 


Av Malin wiper - 28 oktober 2010 17:39

  

Vackra rosor från ICA i Vaggeryd.


Just nu är min man ute i samhället för att bevista deras öppna affärskväll. Dom bjuder på en massa smakprover på ICA och man får korv med bröd om man visar utt ett kvitto att man handlat varor. Jag orkade inte följa med för jag har varit ute förut i dag och har inte fått nåt gjort hemma. Vill ha städat när jag åker bort i morgon. Mr T skall ta lite bilder som jag kan visa i bloggen sen.

 

  

En cykel som stod utanför Mimmis Magasin med ett jättefint sadelskydd för regniga dagar. Jag kunde inte låta bli att gå in och kolla och få mig lite foton från lite nya saker.                

 

          

Mimmis dotter Helena såg jättehäftig ut i sin jeansoutfit. Det var riktigt tufft. Hon blev så fin och bra på bilden också. Hon är jätteduktig på att dekorera i skyltfönstren och nu håller hon på att packa upp julsaker. Hon har även flyttat om lite saker så jag kände inte igen mig i butikslokalen. Tack för att du ställde upp på bild...        

 

  

Här lite "Cult designs" porslinsflaskor för diskmedel. Vi har ju en själva men i mosaikmönster. Jag gillar verkligen Cults grejer som går att kombinera i det oändliga.     

 

   

Helena hade fått fram lite juliga saker redan.

 

   

Den här vita träbrickan är jättefin.   

 

       

Cult designs små fotoramar där man kan byta ut fronten till andra färger och mönster om man så vill.      

 

      

Detta är plastmattor av hög kvalitet "Horredsmattan". Klicka här för att komma in på deras hemsida.

 

    

Dom har fått in lite jultyger och här ser ni gardinkappor på metervara.

 

       

Tomtetyg på metervara 

   

Här sitter den andra tjejen som jobbar där och syr. Hon är jätteduktig på att sy så hon får ofta den rollen.           

 

       

 

Här tittar hon upp och ser så glad och gullig ut.    

 

     

Här visar Helena en sån mössa. Den liksom hänger baktill...  

 

     

Dom hade stickat upp dessa sockar som låg och lyste upp.

     

    

Lite färgstarkt garn som låg i en lika färstark korg.          

 

     

Helena förklarade att detta är ett bandgarn. Har aldrig sett dess like.

 

      

Så här vågigt och volangliknande blir det när man stickar i det garnet.  

 

            

Dom har fått hem lite mer av såna här stora dekorationslappar i form av djur. 

 

          

Här i form av en nyckelpiga

 

AKLEJA BLOMSTERHANDEL

 

     

 

Såna här fina pyntade stenhjärtan låg på marken utanför Akleja blomsterhandel. Dom var jättefina. Det är ju meningen att man skall pynta på gravarna söndag 31/10.

 

           

Dom fanns i den här varianten också. Inte illa heller.     

 

Av Malin wiper - 28 oktober 2010 14:06

     

Salong Hon & Han Järnvägsgaran 14, 567 30 Vaggeryd. Tel 0393-10344                  


       

Jag kände mig nåt så otroligt sunkig i håret i dag och det har blivit lite för vildvuxet så jag blev så glad när jag såg denna skylt utanför min gamla frissa som jag hade när jag flyttade hit för 10 år sedan. Sen blev hon mammaledig och det var svårt att få tider där så jag bytte till en annan frisering. Den friseringen har jag gått hos många år och dom är jätteduktiga men ibland kan det vara bra att byta lite också. Hon & Han hade fått in återbud så jag blev klippt direkt.    

 

          

 

     

 

Det var ägaren själv Sandra som klippte mig och jag fick ta ett foto på henne och tackar så mycket...  Nu har hon och hennes man två söner.

 

            

Jag klippte mig 3 centimeter och så här blev håret baktill.

 

         

Klicka här för att komma in på en kul sida där jag hittade bilden ovan    

 

          

Hon har gjort om helt så jag kände knappt igen mig men det var så luftigt och fint. Speglarna och tidningsborden har hon och hennes pappa designat själva.      

 

      

Här en interiör från hårtvätten               

 

       

Lite av deras produkter.

 

          

Jag köpte en burk med hårinpackning som är för tjockt och torrt hår. Har testat så många men ingen har hjälpt och Mrs S sa att denna är jättebra. På köpte fick jag en flaska med shampoo. Märket är Wella enrich       

    

     

  

Tog även en tur till spelbutiken "Konfekthörnan" där håller dom på att duka upp med en massa fina choklader till helgen. Hon sa att dom skall sätta ut ännu mer choklad innan helgen. Jag köpte 2 st Mozartchokladaskar som jag skall ha med mig till mamma i morgon.      

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards