Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Malin wiper - 12 oktober 2010 14:55

  


Här ser ni vart vår tandhygenist håller till, "Munhålan" i Skillingaryd. Där huserar även en tandläkare som både jag och min man gått hos. Jag gick in först och hon tog röntgenplåtar  och allt såg bra ut. Jag får alltid rätt mycket tandsten på nedre framtänderna baktill. Sen hade jag tre ställen som var lite irriterade men annars tyckte hon jag skötte mina tänder till belåtenhet. Sen får man alltid goda råd som man är tacksam över för då kan man förbättra tandhälsan. 

      

        

Myrna var så snäll så hon lät mig ta en bild när Mr T satt i stolen och hon själv stod bakom...  Tyvärr blev det sånt motljus så det var svårt att få till bilden som jag ville. Hur jag än gjorde så blev det lite för rött.

 

   

 

Hon hade tagit hem såna här praktiska hållare för mellanrumsborstar så vi köpte varsin. Att ha dom i fodralet gör att dom blir instängda och har svårt att torka till. När man reser bort så kan man använda fodralen. Nu känner vi oss superfräscha i munnarna. Jag har tack och lov aldrig haft tandläkarskräck. 

 

 

 

Klicka här för att komma in på deras fina och lättmanövrerade hemsida. Det som sen slog mig när jag satt och läste tidningar medans jag väntade på att mannen skulle bli klar, var det att dom hade liggande två läsglasögon i olika styrkor på bordet. Det kan man kalla service och omtänksamhet mot sina kunder.  

 

 

 


Av Malin wiper - 12 oktober 2010 08:49

                


God morgon gott folk. Hoppas ni sovit gott...  Vi har själva kommit upp lite sent för jag hade hur många drömmar som helst i natt. Glömde skaka min drömfångare i går...  Tron kan försätta berg som dom sa förr. I dag skall vi båda tid hos tandhygenisten som håller till i vårt grannsamhälle Skillingaryd. Hon är väldigt noga och skicklig på sitt jobb så man kännes sig så väl omhändertagen. Dessutom är hon både glad, trevlig och rolig. Det är kul att gå dit för man blir på bra humör i hennes närhet.

 

                          

 

 

Det är hon och en väninna som har öppnat skoaffär i vårt samhälle som heter "MA skor AB". Jag har skrivit om detta under kategorier "shopping" när dom hade invigning. Jag har inte handlat där än men kommer så att göra nästa gång jag behöver ett par skor, väska eller annat som dom säljer där.  


  


Här en interiörbild från MA skor där Mr T kollar in herrskor. Invigningen var 6/3 2010. Nu skall jag försöka hinna gå min mindfulnesspromenad innan jag skall till tandhygenisten. Här skiner solen som vanligt och det blir samma väder som dom sista dagarna.

 

   Hoppas ni får en toppendag...  

 

Den här sångaren Charlie Rich lyssnade jag och många på i slutet av 70-talet. Här har dom gjort ett roligt klipp med en animerad bil till musiken... 

 

 

      

 

Klicka här för att komma in på Charlie Rich hemsida. Charlie Rich är född 1932 i Colt, Arkansas, USA. Visste inte att han dött men det gjorde han redan 1995 så han blev bara 63 år gammal... . Han var countrysångare och låtskrivare. Här är låten Behind Closed Doors.

 

    

 

 

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards