Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Malin wiper - 26 oktober 2010 18:41

  


                       


Det var Pisan som svarade rätt som nr 3 i gissningstävlingen så hon vinner stansen med dess tillbehör. Grattis till dig också...  

 

                    

 

Här en hyllingslåt till alla tre vinnare med The Rolling Stones "Congratulations" Klicka här för att komma in på The Rolling Stones hemsida

 

 

 

 

 

Av Malin wiper - 26 oktober 2010 18:17

  


Gissningstävlingen avslutas och det rätta svaret är: prylen är ett redskap för att stansa ut kakor i en kavlad kakdeg. Man rullar den över degen så blir det som när man trycker med en kakform.

 

  

 

Till stansen följde med dessa tre tillsatser med för att få olika former.

 

                     

 

Första pris går till Annelie som kom med rätt svar först av alla. Grattis till dig...  Du vinner boken som handlar om 80-talet och är inhandlad hos "Butik Ingelund"

  

  

 

              

 

Andra pris går till Monica som svarade rätt som nr 2. Du vinner en biobiljett. Grattis till dig...  

 

  

 

Jag bestämde nu i en hast att den som svarade rätt som nr 3 skall få kakstansen som jag köpte på second hand. Jag meddelar vem det är i nästa inlägg eftersom jag nu är lite försenad.

 

            

 

 

Av Malin wiper - 26 oktober 2010 13:24

  

Jag har blivit beroende av dessa mindfulness promenader och det bådar ju gott...  . Den här gången tog jag inte så mycket bilder och gick mest och bara kopplade av och njöt. Det är så soligt och helt molnfritt så det är inte lätt att få bra bilder.

 

          

              Detta är en bänk 

 

Klicka här för att gå in och kolla roliga möbler

 

   

Detta är ett bra talesätt och finns på en anteckningsbok jag fick av min vän Petra för nåt år sedan. Det är Oscar Wilde som myntat detta. Oscar Wilde föddes 1854 i Dublin, Storbritannien (nuvarande Irland). Han dog 1900 på Hotel d´Alsace i Paris, Frankrike. Han var en irländsk-brittisk författare. dramatiker och samhällskritiker.

 

         

                  Oscar Wilde  

 

   

Den här däckhögen påminde mig om att vi i dag 15.00 skall lämna in bilen för däckbyte till vinterdäck.            

 

   

Här har jag stött på en häftig mini coope. Jag gillar färgen för den hade vi på vår förra lilla Suzuki. Jag tycker att det är en jättehäftig liten bil och jag har aldrig sett den i gul färg förut.

 

   

Jag kunde inte låta bli att också gå in i sahället. Här är Hälsoborgen där min man just då var och tränade. Tyvärr så har dom en sån blek och anonym skylt över dörren så den syns inte så väl.  

 

    

På ett av Restaurang Martinis fönster satt denna affisch. Antar att det är nåt som är återkommande varje år.       

 

  

 

  

 

Kommande bioföreställningar på Folkets Hus bio i Vaggeryd

 

  

 

Här låssas min man jobba med grenhögen som blev efter vår äppelträdsfällning...  Det blir lite gjort varje dag så jag hoppas högen snart är sågad och klar för bortforsling.

 

   

Jag läste i ICA kuriren att SIA glass kommit ut med ett laktosfritt alternativ. Det har fått full pott i betyg. Det är så bra att det blir fler och fler laktos och glutenfria produkter på marknaden. Jag är själv känslig och använder mig av allt som finns i dessa produkter.

 

  

 

Av Malin wiper - 26 oktober 2010 00:27

     


God morgon!. Här kommer ett filmtips som jag började med mitt i natten för jag kunde inte sova. Det gäller filmen "The Invention of lying" som är en komedi från 2009. För regin står Ricky Gervais och Matthew Robinson. I rollerna ser vi: Jennifer Garner, Ricky Gervais, Jona Hill, Fouis CK Jeffrey, Fionnula Flanagan, Rob Lowe mfl.

  

          

 

HANDLINGEN I FILMEN:

 

 

 

             

 

MIN RECENSION:

 

Det är lite svårt att skriva om denna film för den är så annorlunda och måste ses. Tänk en värld där ingen vet vad lögn är utan alla talar sanning och säger precis vad dom tycker och känner. Det blir helt absurt och galet men ändå småkul och dråpligt. Alla spelar sina roller bra än om jag tycker att Jennifer Garner är lite för stirrig och stel. Den kändes lite budskap också för i den här världen så gällde det att få så vackra och smarta avkommor som möjligt så dom som inte uppfyllde kravet blev över och satta på glasberget. Känns som ett aktuellt ämne för ytan börjar betyda allt i den här världen också.

  

Filmen får 3 starka biofotöljer av 5 möjliga. 

 

                     


Nu är det i alla fall morgon och jättesoligt ute än om det är kallt och frostigt. Jag önskar er en fin dag...   


    



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards