Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

The Phantom of the opera...

Av Malin wiper - 25 november 2009 16:37

   

Medans jag städat vardagsrummet så kollade jag efter lite mer autografer och hittade hela uppsättningen från Svenska "The Phantom of the opera" som gick på Oscarsteatern i stockholm mellan 1989-1995, en riktig långkörare. Mr T och jag var och såg den 941217 och vi var så upplyfta efterråt så min man hade velat se den igen men vi hade inte råd eftersom 475:- ansågs väldigt dyrt då. Tekniken och allt hade kostat en förmögenhet.

 

   

Här är hududrollsinnehavaren Mikael Samuelssons autograf. Han gjorde sitt livs roll och hans röst var magisk. När föreställningen var slut så släpade jag med mig min man till baksidan av huset där skådespelarna kommer ut efter föreställningen. Jag stod där inne nedanför en trappa och en och en droppade dom förbi mig och man kände inte igen dom utan smink och vackra kläder. Jag fick hela uppsättningen men visar bara upp dom två som hade huvudrollerna. Alla var vänliga och tillmötesgående. Jag har bara råkat ut för två otrevliga personer när jag tagit autografer och dom slängde jag direkt. Visserligen måste man ju få ha en dålig dag men detta var lite över det vanliga men jag avslöjar aldrig vilka dom var.

 

   

Mikael samuelsson är född 1951 i Njutånger, Hälsingland. Han är opera, vissångare, skådespelare och kompositör.

 

Klicka härom ni vill läsa mer om honom.

 

   

Här har vi hon som spelade den kvinnliga huvudrollen, Inger Olsson Moberg. Det är otroligt att tänka sig att det gått 15 år sen detta gick av stapeln. I teaterfoajen såldes både T-shirts, masker mm. Det var full ruljans och det märktes att musicalen gått i flera år. Det var en av dom mest minnesvärda upplevelserna jag haft när det gäller musical. Mikael Samuelsson svävade över publiken i ett nummer och det var hisnande och spännande. Fast den gått i flera år så var det fullsatt.

 

     

 

Klicka här om ni vill gå in på Inger Olsson Mobergs hemsida.

 

    

  


  

 
 
margit

margit

25 november 2009 19:07

Hej Wiper!
Tack för hälsning! Ja Lasse jobbar så ohj oj!!! Idag kom ikea och bytte garderobsdörrar.. dev ar ju fellevererade...men dom 4 glasdörrana...är väl som ett LEGO:...Bitar...bitar...bitar...så det krävsnog både tålamod och kunskapp...inann han får den hopsatta..Han hade ingen aning om att dom kom på detta sätt.....allt är "bara i bitar"...
Kram! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

26 november 2009 08:39

margit: Jobbigt när man får fel grejer. Tur att IKEA är så lätta att ha att göra med när det gäller byten.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards