Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 februari 2023

Lekstuga, Jokkmokks tenn, ländryggen och Anni-Frid Lyngstad

Av Malin wiper - 18 februari 2023 12:00

 

På vår promenad i går blev det också drygt 8 km. Gick förbi denna lekstuga som även hade en sandlåda och en liten gunga. När jag kollar på google och Youtube så börjar lekstugorna bli lite mer lyxiga och inte som den ovan. Synd att allt blir bara yta och kostar massor av pengar. Klicka här för att se några lekstugor och priserna är svindlande dyra. 

 

                                               

Bauhause

 

Jag fotade detta hus som inte fanns för nån dag sen och då fick jag tydligen med min man på ett hörn. Jag brukar ta bort störande saker i photoshop men det såg så roligt ut så han fick vara kvar


 

En tomte på en tomt som fått stå kvar ett tag till. Kanske ända fram till påska


 

Jag kunde inte låta bli att zomma in detta skelett som var placerad vid fönstret på en veranda. Det står: Happy New Year och det var ju en färgklick, lite makabert men ändå roligt. Antar att många hajat till därute på gatan. 


 

Jag zoomade in en gammal bod eller om det heter uthus. Klicka här för att se en hund jag fotade 2020 och den är så uttrycksfull fin och den stod så stilla så det gick att få några bra bilder. Det blir lite repriser i och med lite brist på nya bilder


 

Jag reagerade på en märklig sten som såg ut som ett ansikte men i lite surrealistisk utformning. Jag ser ett svullet öga till vänster och ett lodrätt öga till höger, en sned näsa och plutmun


 

När jag packade ner några böcker så föll detta bokmärke i Jokkmokks tenn ut från boken. Det har jag sökt efter och hittade nu. Det köpte min man åt  mig när han var upp till Piteå för ett antal år sedan.


 

Det känns lite speciellt eftersom han bad dom gravera in mitt namn som är Malin på bokmärket. Sen är det blommönster längst upp. Min man kommer från Boden men en del av släkten bor nu i Piteå. Dom gånger han åkte upp dit själv så hade han alltid med sig nåt och för det mesta lapparbeten både halsband, ringar och örhängen.  Klicka här för att se lite örhängen i Jokkmokks Tenn

 

        

Jokkmokks Tenn. Det är här han köpt alla mina silverörhängen och även en ring och allt är handgjort

 

 Klicka här för att se lite jokkmokks-smycken jag fått av honom och se hur man rengör silversmycken  

 

                         

Miinto  

         

Anni-Frid Lyngstad med Ett liv i solen. Jag gillar både text och melodi på denna låt och hon Frida har ju också en härlig röst 

 

Promenaden i morse blev bara 2,57 på grund av att jag för några dagar sen började få ländryggsbesvär. Nu har det eskalerat så jag kan bara sitta ca 20 minuter vid datorn och sen måste jag gå omkring eller lägga mig ner. Jag har varit fri från ländryggsbesvären nu i  ca 4 år. När vi flyttade hit från Vaggeryd så var jag mitt uppe i eländet. Jag fick ha sittdyna och kylgelépåsar med mig ut i bilen vi hade då. Så illa har det inte blivit  än men jag sitter nu med kyla lite nedanför midjan och sen måste jag ta värktabletter för att fungera. Vi skall nu dela upp promenaderna på 3 gånger så länge det behövs. Kyla tar ner inflammationen så det dämpar smärtan också. Jag har ofta kyla på min nackskada för att kunna blogga och även avslappning varje dag och bindvävsmassage.  Solen skiner i alla fall och vi har 4 grader varmt. Hoppas ni har en fin helg att se fram emot med positiva saker. 

 

   


#lekstuga #tomte #skelett #sten #bokmärke #Anni-Frid

 
 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

18 februari 2023 13:47

Du får ta det lite extra kyligt nu Malin med tanke på din ländrygg ;). Stackars dig, är det inte det ena så är det det andra. Krya på dig och tack för ett trevlig inlägg. Din man platsar hur bra som helst på fotot, bra att du inte redigerade bort honom :):
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

18 februari 2023 14:04

Nu var du så rolig så jag piggnade till lite ;). Ja du alltid är det nåt men jag försöker göra som jag gjorde sist då jag hade dessa besvär.

Tack snälla du för din omtanke, den värmer. Jag kunde ju inte med att ta bort honom ;) det såg ju lite roligt ut också ;)

Ha en härlig helg Karin
Kramar!

 
Bittan

Bittan

18 februari 2023 17:38

Hej Malin! Så fina bilder du har på din blogg varje gång!
Vilket vackert bokmärke från Jokkmokk tenn! Jag har också några saker därifrån bl.a en ljusstake som vi köpt i Kalix för många år sedan.
Men så tråkigt att du fått ryggvärk nu och olämpligt nu när Ni snart skall flytta. Krya på dig!
Nu skall vi snart se på Bingolotto och efter denna Melodifestivalen som jag hoppas är bättre denna gång.
Vi önskar Er en trevlig fortsättning på lördagen och söndagen.
Kram från Britt-Marie 🌷🦋❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 februari 2023 21:48

Tack snälla du. Så gullig du är Bittan. Vad kul att du har ljusstakar från Jokkmokk Tenn. Dom måste var superfina. Det är trist när jag inte haft såna besvär på flera år och så kommer det nu.

Jag har kollat lite på Melodifestivalen men ingen låt föll mig i smaken

Ha en fin fortsättning på kvällen själva.

Stor varm kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards