Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 april 2022

Tjejkväll Hallstahammar, Lady Gaga och Toot Thielemans

Av Malin wiper - 29 april 2022 13:15


 

Röda mattan hade rullats ut framför Centrumhuset och där blev "Tjejer" mottagna av denna stiliga man i tjusig kostym, guldfluga och guldhatt. Därinne finns Stilmark och Hallsta Skrädderi. Det var ju Tjejkväll i centrum i går 

                                                  

 

Sen dök Mr T upp på röda mattan och ville vara med på festligheterna

 

 

Nu blev det både Tjej & Killkväll. 


 

Besökarna blev bjudna på mousserande dryck och snittar av 3 olika sorter och allt smakade ljuvligt. Jag fick tyvärr så dåliga bilder inomhus så jag tar inte med några fler. Det var i alla fall väldigt mycket folk på våra butiker

 

                                                               

Clipart Library  

 

En goodibag jag fick hos Stilmark. Den innehöll 3 bambusockor som jag gillar till tusen och köpte av häromdan men i svart färg. Dom kommer från Millers och är i trepack för 99 kr. Sen låg det massor av godis i påsen. Tusen tack!

 

       

Nu behövs det nåt riktigt festligt och medryckande och det får Lady Gaga stå för. Låten heter Love for sale och är en gammal goding som man hört i många versioner men denna var härligt over the top så det är svårt att sitta still och man kommer i feststämning

 

  

Jag såg två snygga röda kanoter som stod lutad mot en vägg

 

  

En bit bort på centrumgatan så grillade dom både korv och hamburgare. Det var Åsby Kött & Vilt som stod för detta

 

                                                    

 

Sprakande rosa festligt och läckert. En av tjejerna på Shop Esmeralda och där var det fullpackat med folk. Jag tog bilder på fler ur personalen men jag blev lite stressad i och med att dom hade fullt upp att göra så jag fick inga fler visningsbara bilder därifrån. Dom bjöd också på snittar och cider

 

 

Här ser ni två av tjejerna hos Åsby Floristen som jag fick fota med dom fina rosa fjäderboer.

 

                                                           

          

Jag köpte mig en solfjäder hos Åsby Floristen och den finns i flera färger och mönster. Den kostar bara ca 50 kr

 

 

Jag fick även en goodibag från Åsby Floristen. Den innehöll godis, en bladväxt som heter Dr. Westerlund och ett presentkort på några fria gympass. Tusen tack!

 

 

Utomhus hade dom bland annat agility och dom delade även ut goodibags

 

Vi har rätt fint väder här nu med 8 grader varmt, sol och med en svag vind. Vi har promenerat några km men skall ut igen efter lunchen. Jag önskar er en njutningsfull fredag mina härliga besökare  

 

 

Fortsättning följer med bland annat Hallsta Skrädderi..........................

 

        

Toot Thielemans i ett klipp från 1961. När jag växte upp så var han ofta på tv och mina föräldrar gillade honom till tusen. Han var en fantastisk munspelare och den 29 april 1922 föddes Toot Thielemans. Han dog 22 augusti 2016 i en ålder av 94 år. Toots Thielemans var en belgisk-amerikansk jazzmusiker. Hans speciella stil består i att spela gitarr och vissla unisont till (även i improvisationer), och dels i att spela kromatiskt munspel, vilket har en speciell klangfärg. Hans musikstill var lätt, luftig och mycket melodiös. Han var ute och spelade in i det sista

 

Klicka här för att se honom i ett annat lite nyare klipp 

 

#Stilmark #Skrädderi #Tjejkväll #röda #snittar #grillade #Toot #Åsby #goodibag #Lady #Esmeralda #Floristen #solfjäder #agility

 
 

Malin wiper

29 april 2022 13:57

Hej Keiju!

Tack för den informativa länken som jag nu läser igenom. Vi skall plantera den och gå efter instruktioner så den växer och frodas och den är ju känd som läkande. Det behövs när man är känslig och vi har såna växter som renar luften.

Tack för din kommentar och det var kul att se dig och hoppas allt är väl

Ha en fin fredag och helg
Hälsning från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

29 april 2022 17:08

Ett riktigt roligt inlägg att läsa och att se fina foton samtidigt. Jag vet precis hur det är, man tar bilder och så blir nästan ingen bild bra. Då lämnar man dem åt förgängelsen och använder de som blev bra. Så rätt tänkt.
Tack Malin; ha en fin kväll!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

29 april 2022 17:38

Jag var lite stressad också för det var ju folk överallt. Som du så bra säger så lämnar man dom till förgängelsen.

Ha en jättefin kväll själv
kram

 
Ingen bild

Gunilla

30 april 2022 13:33

Så mycket fint och vad kul när man får lite fina påsar med fina och goda grejer.Solfjädern får du vifta med i sommar om det blir för varmt.Den gick i hop med din nya tröja så fint.
Den blomman är jag uppväxt med och svärmor hade även en sådan som vi fick ärva och den doftar starkt när man tar på den och en är är läkeväxt.
Ha en bra dag och kväll!
Kram!

Malin wiper

30 april 2022 14:02

Det är verkligen kul när det händer nåt så man får leva upp lite. Jag har ju några fläktar men det är även bra med en solfjäder att ta till. Den skall jag ha vid datorn så jag kan fläkta mig med. Som du säger så passar den till tröjan ;)

Det är bra med såna läkeväxter men jag hoppas den inte luktar starkt utan att man tar på den. Kul att du växt upp med såna

Ha en bra dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards