Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 april 2022

Koltrast, skäggdopping, långbänk, utomhusfika och ABBA

Av Malin wiper - 17 april 2022 12:30


 

Hej kära besökare!. Vi hade några härliga timmar i går när vi hyrde elbilen och åkte in till Västerås. Tyvärr så fick jag en jobbig huvudvärk när vi var på väg hem igen. Jag var tvungen att ta tabletter och gå och lägga mig och då slocknade jag. Nu känns det lite bättre och vi skall ta en promenad ner till en sluss med medhavd fika. Vi har redan 7 grader varmt 09.00 då jag började skriva detta inlägg

 

 

Efter att vi fikat hos Bread & Sweets By Jennie så gick vi alla tre ner till mälaren för att gå omkring där lite och njuta av det fina vädret. Jag fick syn på denna vackra koltrast


 

En närbild fick jag också i och med att koltrasten stod stilla en stund


 

Sen såg jag en fågelholk som hamnat på sned


 

En andhane flöt omkring i det stilla vattnet


 

Jag fick sen syn på en skäggdopping 

 

 

En skäggdopping jag fotade 19 juni 2021 

 

       

Hittade ett jättefint klipp på skäggdoppingar


 

Bröderna gick ner på en brygga så jag kunde fota dom och den vackra omgivningen


 

Sen har vi den berömda långbänken som vi brukar slå oss ner på när vi träffas eller när vi är ensamma ute. Den ligger nedanför Bread & Sweets by Jennie. Vi var dit och fikade men jag har inga bilder klara än så inlägget kommer in senare


 

Sen var det dags för min man och mig att bli fotade på långbänken.


  

Hej på er!. Här står jag vid Mälarens vatten och bara njuter


 

Fotade en påskgul byggnad som används till byggjobbarna på Öster Mälarstrand. Det byggs så det knakar och knappt nåt mellanrum mellan husen och även 13-våningshus. Jag skulle aldrig betala så mycket för att bo där och jag skulle heller inte trivs i en sån rörig miljö. Jag är ingen gruppperson utan lagomt är bäst, men det är jag det

 

 

Vi kom nyss hem från att ha gått en promenad upp till en av våra slussar. Promenaden blev 6 km men vi skall ut igen. Vi tog med oss kaffe och smörgås för att sitta där och njuta en stund. Vi kunde till och med ta av oss jackorna, och nu är det 12 grader varmt. Jag har mer bilder men dom ryms inte i detta inlägg. Ha nu en fin påskdag och sköt om er. 

 

                                   

        

ABBA - I still have faith In you


#huvudvärk #koltrast #skäggdopping #långbänken #påskgul #promenad #ABBA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards