Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2022

Påskkärring, påsktupp i Hallstahammar, bildspel kungspudel och rosenfink

Av Malin wiper - 16 april 2022 08:45

 

Vi har två rondeller här i Hallstahammar framför vårt OKQ8 bensinstation och där har kommunen gjort påskfint. I den ena en påskkärring och buskar med fjädrar runtom


 

Dom har fått till det väldigt suggestiv, lite Star Wars, spöke mm. Jag tyckte det såg intressant och konstnärligt ut 

            

 

Här ser man den från sidan och då tänker man lite på judoka så dom har verkligen fått till häftiga former

 

        

Här ett bildspel  med promenadbilder från Hallstahammar 14 januari 2020. Jag klantade mig då och tog en låt där texten inte passade in för det är verkligen nåt speciellt med Hallstahammar. Jag hann inte leta efter nåt annat klipp för vi är snart på väg ut med elbilen. Vi skall hämta upp min mans bror i Västerås och umgås några timmar.


 

I rondellen en bit ifrån så ser man en stor tupp på ena sidan om rondellen


 

Så här ser den ut på lite närmare håll. Dom har använt nån slags tyg och jag gissar på nån slags väv som är elastisk. Den ser både kul och häftig ut


 

När man zoomar in så får man sig ett gott skratt så dom har verkligen gett oss en påsköverraskning. Tack för att ni anstränger och bjuder på nåt annorlunda påskpynt som får en att kvickna till


 

Jag spanade in en Kungspudel som jag såg med sin matte. Dom stod där längst upp på Hammarteaterns trapp och spanade ut över centrum. Den var så fin och matte var så trevlig och lät mig fota sin fina Kungspudel som heter Bitte och är 10 år gammal


     

Efter det gick vi på en gångbana där jag såg två skalbaggar som gick omkring och på bilden står dom med bakdelarna mot varandra. Klicka här för att se när en påskkärring blixtar iväg på sin kvast. Jag skulle inte fira påsk men på bloggen har det börjat spåra ur..  

 

                 Nu önskar jag er en härlig påskafton  

 

      

Min bloggvän Mrs K som har bloggen "Äventyr iframtiden" berättade att det finns en fågel som heter Rosenfink. Det hade jag ingen aning om så det tackar jag för. Jag hade ju en gatuskylt inne häromdan där det stod "Rosenfinksvägen". Nu fick jag lära mig nåt nytt och den är ju jättefin

 

#rondeller #påskkärring #Star #judoka #bildspel #tupp #skratt #Kungspudel #skalbaggar #Rosenfink

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

16 april 2022 17:23

Jag gissar att skalbaggarna har fått vårkänslor och parar sig. Ser så ut.
Pudeln är jätterar och hönan är fin.
Här ses varken häxor eller hönor, annat än i levande form ;)
En dag kvar här av påsken, man firar inte annandagen här som i Norden.
Trevlig fortsättning!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

16 april 2022 19:32

Jag tänkte också så men tordes inte skriva det om jag hade fel :) Det är ju ännu bättre i levande form. Bra att om inte har lika lång påsk som hos er.

Ha en fin fortsättning själv och tack för dina härliga kommentarer

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards