Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2022

Lillhamra Sushi Västerås, Yiruma och och avslappning

Av Malin wiper - 14 mars 2022 15:00




     

 

I lördags då vi var till Västerås så bestämde vi oss för att äta ute för då slipper man laga mat när man kommer hem. Vi åkte ut mot Lilhamra där det finns en sushibar i ett av bostadsområdena där och den har fått höga betyg på nätet

 

Klicka här för att komma in och se vilket bra betyg dom får. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev om Lillhamra 2021


 

Den heter Lilhamra Sushi och här går man in och framför har dom ett torg med bänkar där man kan slå sig ner soliga dagar


 

Här ser man hela husen och jag har fotat i områder förut och i färgerna påminner det om Ahlgrens Bilar. Kul med lite färg och olika höjd på tak och annat. Många vrår och lite mer spännande än många andra områden


 

Det var inte så stort därinne utan fanns 3 bord där man kunde sitta 4 st. Så här ser det ut då man kommer in och hon som man beställde av var väldigt trevlig och proffsig. Jag tror dom har många beställningar för hämtning mer än att nån sitter där och äter. 


                              

dialog detalls

       

Yiruma med River Flows In you. Yiruma är en pianist och kompositör från Sydkorea. Namnet Yiruma betyder jag skall prestera på koreanska.


 

Min man och hans bror tog misosoppa innan maten men det hade inte jag orkat. Dessutom är jag känslig för buljong och det upptäckte jag när vi slutade att koka grönsakerna i buljong. Min mage blev mycket bättre och jag slapp den jobbiga uppblåstheten. Bröderna tyckte soppan var jättegod med mycket smak i.


 

Dom har inte bara sushi så min svåger valde Lax Pokébow som innehåller: lax, avokado, sallad, ris och majonnäs. Han tyckte det var supergott men han orkade inte hela portionen så det var rejält med mat


 

Här ser man lite bättre hur det ser ut


 

Min man valde 10 bitar av blandade sushi. Han tyckte det var jättegott med rena smaker, lagom storlek på bitarna och riset var helt perfekt

 

                              


 

Jag valde 4 bitar lax och 4 bitar avocado men tog ingen chile eller annat ovanpå. Verkligen rena fina smaker och ett ris som är helt perfekt tillagat. Vi har varit ute och promenerat men det blev endast 3 km för vi handlade lite också. Därför gick vi ut igen efter lunchen och då blev det 7 km till slut. Ha nu en fortsatt fin måndag

 

   

 

Vi tog sen en liten promenad runt området i Lillhamra och där såg jag en tomte som fått vara kvar ett tag till. Vi har ju fortfarande lite snö och is så än känns det inte som full vår

 

        

Vacker musik för avslappning och det behövs i dessa tider. Norsk natur och musiken framförs med harpa & violin, flöjt och piano. Själv använder jag mig av många avslappningsklipp och innan jag somnar så har jag legat och slappnat av till regn sound som gör att man slappnar av helt. Klicka här för att se ett av mina kvällsklipp och det finns hur många som helst att välja på. Jag har lärt mig en del om andningsteknik dom sista åren och det har verkligen hjälpt mig att slappna av

 

                               

 

#Lilhamra #Sushi #Yiruma #misosoppa #Pokébow #Promenerat #tomte #avslappning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards