Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 mars 2022

Bread & Sweet By Jennie, blandade bilder och Leonard Cohen

Av Malin wiper - 13 mars 2022 14:15


 

Det första vi gjorde i går när vi hämtat upp min mans bror var att ta en fika på Bread & Sweets by Jennie. Jag äter så lite sötsaker nu så jag unnade mig en riktigt lyxig bakelse. Klicka här för att komma in på ett inlägg och se vad bakelsen innehåller och heter. Jag orkade inte hela bakelsen så jag fick ge bort en bit till min man. Det är sånt som händer när man inte äter lika mycket av nåt längre utan lagomt

 

                        

Superlove

 

Min man valde denna bakelse som också är en höjdare

 

                             

Clipart Library

 

Svågern tog en wienersemla men jag skulle inte ha blåst på med blixten. Han tyckte den var så god så han hade kunnat äta flera


 

En paj som såg frestande ut. Tänk att ha en sån hemma och bjuda på när det kommer gäster


 

Ytterligare en av deras höjdare. Det gick inte att fota så mycket där denna gång för det var en kö till bröddisken med folk som handlade och även dom som beställt bröd

 

                       


Eskilstuna Matsilver

 

Efter det fick bilen stå ett tag utanför cafét för vi tog en promenad ner mot Mälaren och Notudden. Denna långbänk går vi då alltid förbi och då passar det bra att fota. Jag och min man


 

Min man med sin bror


 

Här kommer lite bilder jag tog därnere som får tala för sig själv. Jag fotade ovanligt lite denna gång för jag blir ju en bromskloss när vi har med oss nån annan. Annat är när bara min man och jag åker ut än om det kliar i fingrarna på att kunna fota så mycket som möjligt. Fast min man säger att han tycker jag skall fota lika mycket som vanligt. 

 

       

Spring Songbirds


      

Vi hade minus 1 grad i morse men det är lika soligt som förut så nu blir det en längre promenad. Appen stod bara på 4 km i går och det tar vi igen i dag.Vi kom nyss hem från en promenad på 6 km och det blir nog en till för man blir rastlös av att bara sitta inne i lägenheten. Ha en skön och mysig söndag

 

      

Leonard Cohen med Bird on the wire från 1979

#Bread #bakelse #wienersemla #Songbirds #promenad  #Leonard

 
 
Bittan

Bittan

13 mars 2022 16:21

Hej Malin! Så goda bakelserna ser ut att vara och vilken fin dag Ni hade i Västerås.
Vi kom in nu då vi varit på altanen och fikat och njutit av det soliga väder här är det 10+. Nu blir det lite vila innan kvällsmat som blir en köpt lax och räkpaj. Sen blir det som vanligt bingolotto.
Ha en bra fortsättning på söndagen.
Kram från Britt-Marie ❤🌷🦋

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 mars 2022 07:34

Dessutom är dom inte så söta i och med bra råvaror och gjorda från grunden. Det var ju toppenväder och det är det i dag också. Kallt på morgonen men varmt på eftermiddagarna

Härligt att ni har en altan och sitta och mysa på. Vad gott det lät med lax och räkpaj mums!

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

14 mars 2022 03:24

Ojoj, vilken bakelser! Dt är ju konstverk, nästan synd att sätta tänderna i en sån.
Nu är våren på G, vina vårvinterbilder är så fina! Den lilla sångfågeln sjunger så fint! Dom är så mysiga!
Tack för Leonard Cohen - han är en favorit med sin lite raspiga röst!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

14 mars 2022 07:36

Dom är verkligen läckra och smakar ljuvligt. Som du säger så är dom små konstverk. Hon blev ju årets konditor 2007 och hon har toppenskickliga bagare

Fåglar är verkligen mysiga och förgyller vårt luftrum. Jag är också ett stort fan av Leonard Cohen

Ha en skön början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards