Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2022

Promenadbilder, Primatryck, Åsby Floristen, Pisans kort och Sade

Av Malin wiper - 8 mars 2022 09:30

I går kom vi upp i 8,14 km på vår promenad och det måste man ju vara nöjd med. Denna allé har jag fotat alla årstider men nu ser den lite tråkig ut men sen kommer träden att blomma upp. Solen kom fram i dag också och vi har 1 minusgrad. Det är verkligen ett passande promenadväder. Den 24 februari hade vi bott i Hallstahammar i 5 år så tiden bara rusar iväg. Dom första 3 åren var bäst för då hade vi egen bil och var på ständig upptäcksfärd. Vi var ute och roade oss rätt mycket också så det hände lite och det var även full fart i samhället och städerna. Sen kom corona och ställde till det och nu detta skrämmande krig som tramatiserar ett helt land. 


 

Än har vi kvar lite snö och is men ganska mycket av vatten efter smält is för på eftermiddagarna så har vi upp till 8 grader varmt


 

Denna långtradarhytt stack fram från en firma vi gick förbi. Gillar motivmålningen och den blå lysande färgen

 

       

Nostalgiklipp med långtradare från 1962 

 

 

När jag såg denna skylt på en vägg så trodde jag först att bokstäverna ramlat ner och skylten var sned. När jag sen tittade närmare så hade dom gjort detta med flit och det gillas. Kul när dom får en att haja till för det blir lite roligt också. Det är en firma som heter Primatryck

 

Dom erbjuder Offsettryck, Digitaltryck, Bildekor och övrigt


 

Åsby Floristen har satt ut ett bladverk i form av ett hjärta och instuckna fjädrar, så hjärtligt och fint

 

                                                        

Jemp Guld 

 

Detta är en gammal sliten amulett där man kan sätta in foton och jag hade denna om halsen i en kedja under 1970-talet. Sen blev den så sliten men jag ville ändå spara den i ett skrin med andra minnessmycken. 

 

 

Inuti satt jag urklippta foton på mitt och min sons ansikten. Det ser inte så proffsigt ut och det är väldigt slitet runt kanterna. Jag vill ändå inte ta ur bilderna och slänga amuletten utan det får min son göra när jag inte finns längre för den är ett kärt minne. 

 

                                                    

Clipart Library 

 

När vi gick förbi så höll dom på att sätta ut lite vårblommor på den fina bänken som står utanför. Dessa är panseer och dom ger verkligen vårkänslor. Tyvärr så har både min man och jag kännt av pollen redan så vi nyser och har besvär med ögonen. Så vi får snart börja med antihistamin


 

Jag tog en bild på en dramatisk trädgren på ett lika dramatiskt träd. Sen satt jag in lite pynt på grenen på kul


 

Tusen tack Pisan för det vackra kortet du skickat mig. Det är helt handgjort av henne och så vackert. Hon har satt massor av pärlor i vitt och rosa på slingan längst ner och det är ännu vackrare i verkligheten. Hon är så mångkunnig och kreativ. Jag har beställt kort av henne några gånger och folk blir så glada när dom får dessa.

 

        

Sade med låten Pearls som passar bra i och med pärlorna på Pisans vackra kort. 

 

                             


clipart Library 

Nu har jag fått en tid för återbesök efter min ögonoperation och den blir 28 mars 07.45 Vi får se vad denna dag har att bjuda på men vi funderar på att besöka ett ställe men är inte riktigt säkra än. Min son har fullt upp så vi skall träffas en helg längre fram i mars. Nu börjar jag känna mig rätt normal igen efter operationen och nästan allt rött i ögat är borta men ögondropparna skall ändå tas ett tag till. Nu har jag inget mer att komma med för denna gång och vi vill ut i solen så fort som möjligt. Hoppas ni alla har en så fin dag som möjligt att se fram emot. 


#promenad #långtradarhytt #Primatryck #hjärta #trädgren #Kortet #Sade

 
 
Ingen bild

Gunilla

8 mars 2022 11:09

Ja nu väntar man på att träd och buskar skall bli gröna för det ser trist ut när jag tittar ut och ser allt det gråa.Så mycket trevligare på era promenader när det blommar och blir grönt och fint.Lagom med värme eftersom du inte mår bra om det blir allt för varmt. Lagom är ett bra ord som funkar för det mesta.
Fint du gjort med fåglarna på trädgrenen.
Korten är som ett smycke så fina.
Så skönt med ögonen som blir allt bättre och att makens ögon såg bra ut med.
Ha en bra dag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

8 mars 2022 11:32

Ja du man väntar verkligen på vår och grönska. Det är den fuktiga tryckande värmen jag reagerar på. Förr var det mer en torr värme och då klarar jag mer. Vi får se hur det blir i sommar för hormonerna ligger bättre nu så jag kanske inte behöver svettas lika mycket

Det är roligt att pyssla lite i photoshop ;). Håller med dig om att kortet är som ett smycke.

Vi är så tacksamma båda två att det blev positivt av op för mig och glasögonkoll för min man. Tack för din omtanke fina Gunilla

Ha en fin dag själv
kramar från Malin

 
Pisan

Pisan

9 mars 2022 11:34

Vassego vännen ♥ Tack! Du skriver så fint ♥ Kul att du gillar mina kort. Ha en fin onsdag! Kram till er båda! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 mars 2022 11:50

Jag gillar verkligen dina kort och du är verkligen kreativ och mångkunnig.

Ha en fin onsdag själv vännen
Mr T hälsar
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards