Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 februari 2021

Av Malin wiper - 18 februari 2021 13:30



                                   


                                                                   Royal Dental Group

Allt har kommit på en gång för oss. Först min mans glasögon som gick sönder sen tanden som skavt på hans tunga. När det var fixat så fanns det mer att göra i hans mun så det blev en saftig räkning. Efter det så läkte inte såret på tungan utan växte och blev större. Själv hade jag börjat bita ihop tänderna på natten igen och fick en konstig värk som ilningar och kramper ut mot örat på höger sida.

 

                        


Niva Lashes

Jag misstänkte att nåt inte stod rätt till med en guldkrona som jag haft i hela 55 år. Jag bet som ung på en karamell och tanden sprack. Hade konstiga känslor och lite ont där. Kände även av en visdomstand på höger sida så jag fick en tid hos Tanläkare Reza Razifar  på morgonen. Det visade sig vara ett bra beslut för under guldkronan var det inflammerat och den hade börjat sprida sig runt tanden. Det var så akut så han måste dra tanden direkt. 

 

 

En soffa i väntrummet och mittemot fotöljer i samma stuk. Bekväma möbler och massor av tidningar att kolla i men jag kom in nästan direkt till tandläkaren

 

 

Så här ser guldtanden ut och den skickas iväg för man får en liten slant för den. Den kanske hamnar på museum..  

 

Sen var han även tvungen att dra visdomstanden för där var det massor av var som sipprade ut. Det gick jättebra för tandläkaren och tandsköterskan var så proffiga så jag kände mig helt trygg. Jag såg ju hur supernöjd min man var efter att han varit till Reza. Tandläkaren Reza talade hela tiden om vad han gjorde och han var så supernoga. Även Tandsköterskan gjorde det jättebra och det var så fräscht och snyggt på kliniken. Innan tandläkaren började så tog han lång tid på sig att fråga ut mig om saker som han behövde veta och jag la till min informantion. Det var vår vän Kristina som rekommenderade honom och jag har hört fler som varit nöjda. Det är en harmoni därinne på mottagningen som gör att man slappnar av. 

 

                                           

Clipart Library 

Nu har jag mist 2 tänder men vad jag kan se nu så syns det inte när jag skrattar. Vi får se hur det känns senare om jag skall ersätta guldkronan. Detta var bara det akuta han gjorde så nästa gång skall han gå igenom hela käken. Jag som inte har behövt gå till tandläkare på så länge utan jag har gått hos tandhygenist i ca 17 hos Munhålan i Skillingaryd Myrna Henriksson och hon var också proffsig och dessutom supertrevlig. Därför är jag så glad att jag och min man nu hittat en sån bra tandläkare som vi får gå hos. Det är mycket som lättat nu än om det blir dyrt. Jag fick även ta två stora penicillintabletter och efteråt skölja i ett medel.

 

 

Så här ser det fantastiska proffsiga teamet ut. I mitten Tandläkare Reza Razifar, till vänster Behnaz Olfatbakhsh som är Samordnare, Receptionist och Tandsköterska. Till höger ser ni Helene Lundberg som är Profylaxtandsköterska och Receptionist. Klicka här för att se hela personalstyrkan 

 

Min man åker iväg 14.00 med sjuktaxi och han ringer så fort han fått besked om alla prover på tungan. Det blir en rysare för jag är inte bra på att vänta. Jag får nog ta mig en liten promenad för då går tiden fortare. Önskar er en fortsatt fin dag.  

 

        

En favorit i repris med Pharrell Williams och låten Happy för det är så jag känner nu då jag fått understökat det akuta med tänderna.   

 

 

Medans jag var till tandläkaren så hade min man gått och köpt en tulpanbukett till mig. Jag blev jätteglad och han är en helt fantastisk man. Han var så orolig för mig så jag har verkligen fått en klippa att luta mig mot och en trygghet och kärlek som jag är så tacksam för.   I love you so much

 

#Guldkrona #Reza #Kristina #Tandhygenist #Pharrell #Tulpanbukett

Av Malin wiper - 18 februari 2021 08:00


 

Jag har inte så mycket att skriva om just nu så jag tar till lite bilder jag tog 25 september 2020. Vi hyrde då bilen och åkte bland annat till Kungsör. Klicka här för att se när vi var till Kungsör 2012

 

 

Vi parkerade och promenerade runt och här ser ni Himmelsberga Hembakt Kungsudden. Det satt folk ute på altan och fikade och det såg så mysigt ut. Vi fikade inte där utan gick bara omkring och myste. Vi håller oss till några caféställen tills vi får bättre tider. 

 

 

Man kan även sitta lite närmare vattnet med sin fika

 

 

På området fanns även en scen så jag antar att dom haft underhållning på somrarna.

 

 

Sen gick vi ner mot vattnet där dom hade en brygga. Vi tittade ut över vattnet och båtarna och bara njöt

 

 

En fin gul segelbåt låg förtöjd vid en brygga på andra sidan Arbågaån

 

         

Sailing Daydream 

 

Lite fler småbåtar

 

  

Sen kan man roa sig med att gå på en liten gångväg med kullerstensås på vänster sida och blicka ner mot vattnet på höger sida

 

   

På stället finns även Kungsörstorp Hotell & Konferans



I eftermiddag åker min man iväg med sjuktaxi till Västerås Sjukhus för att få svar på alla prover dom tagit på hans tunga. Jag kan inte riktigt koppla av förrens allt är klart. Han funderar ju på vad dom skall göra för behadling i och med att såret blir större och inte läker. Jag har själv en sak på agendan så jag skall promenera iväg om en stund. Orkar inte skriva om detta nu. Ha nu en fin torsdag då vi snart har helg igen 

 

 

#Kungsör #Himmelsberga #Scen #Segelbåt #Daydream #Kullerstensås #Kungsörstorp

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards