Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 februari 2021

Kungsör Himmelsberga, sailing och blandade bilder

Av Malin wiper - 18 februari 2021 08:00


 

Jag har inte så mycket att skriva om just nu så jag tar till lite bilder jag tog 25 september 2020. Vi hyrde då bilen och åkte bland annat till Kungsör. Klicka här för att se när vi var till Kungsör 2012

 

 

Vi parkerade och promenerade runt och här ser ni Himmelsberga Hembakt Kungsudden. Det satt folk ute på altan och fikade och det såg så mysigt ut. Vi fikade inte där utan gick bara omkring och myste. Vi håller oss till några caféställen tills vi får bättre tider. 

 

 

Man kan även sitta lite närmare vattnet med sin fika

 

 

På området fanns även en scen så jag antar att dom haft underhållning på somrarna.

 

 

Sen gick vi ner mot vattnet där dom hade en brygga. Vi tittade ut över vattnet och båtarna och bara njöt

 

 

En fin gul segelbåt låg förtöjd vid en brygga på andra sidan Arbågaån

 

         

Sailing Daydream 

 

Lite fler småbåtar

 

  

Sen kan man roa sig med att gå på en liten gångväg med kullerstensås på vänster sida och blicka ner mot vattnet på höger sida

 

   

På stället finns även Kungsörstorp Hotell & Konferans



I eftermiddag åker min man iväg med sjuktaxi till Västerås Sjukhus för att få svar på alla prover dom tagit på hans tunga. Jag kan inte riktigt koppla av förrens allt är klart. Han funderar ju på vad dom skall göra för behadling i och med att såret blir större och inte läker. Jag har själv en sak på agendan så jag skall promenera iväg om en stund. Orkar inte skriva om detta nu. Ha nu en fin torsdag då vi snart har helg igen 

 

 

#Kungsör #Himmelsberga #Scen #Segelbåt #Daydream #Kullerstensås #Kungsörstorp

 
 
Göran

Göran

18 februari 2021 09:28

Kul både att läsa och se bilder från en plats jag besökte så fort jag hade möjlighet under en period 2004-06. Hittade en gammal tonårskärlek som bodde (och kanske bor där än) i Kungsör och gamla känslor återföddes.
Tyvärr blev det inte mer än så men statyn av Thor Modén har jag också poserat vid. Den ska ju vara i naturlig storlek och jag minns att jag var förvånad att han inte var längre. Från filmerna hade jag fått intrycket att det var en stor karl och inte bara på bredden. Men det kanske berodde på att han så ofta spelade mot Åke Söderblom som var pytteliten för att vara en vuxen man.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 februari 2021 10:29

Vad roligt att du har minnen därifrån. Vad romantiskt också ;) härligt!

Kul att du också poserat vid den statyn. Min man är 1,86 lång och dom ser ju jämnlånga ut på bilden. På film ser ju alla mycket större ut också.

Åke Söderblom var en liten man men med kraft i sig

Ha en fin dag



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards