Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 februari 2021

Av Malin wiper - 26 februari 2021 16:30


 

I onsdags fick vi bromsa in då jag såg denna Volvo 244 från 1983. Jag gillar att det satt ett BP märke på båda sidor om bilen. Det fanns lite andra märken också men jag tog en bild från bilrutan     

 

     

Ett stycke Volvo historia som är väldigt snyggt ihopsatt, riktigt elegant. Sen passar musiken så bra till som ändras efter årtal. Gillar även att dom har med detaljbilder på bilarna och ljussättning och färg var helt fantastiskt. 


 

En utbränd och rostig bil som står där som ett monument

 

Det syns fler och fler mopedbilar i vår omgivning och ute på vägarna. Dom har blivit otroligt populära


   

Två och en halv cykel


 

Riktigt snygg cykel mot passande vägg


  

 

Ibland får en lekpark samsas med nåt slags arbetsfordon


 

Kolla in vilken vacker bild på en rosa ros jag jag/vi fick över mejl från Bittan som är en blogg- och nätvän sen några år tillbaka. Så gulligt av henne..  . Det värmer i hjärtat. Bittan och jag har börjat mejla varandra inför helgerna och det känns jätteroligt och hon är supertrevlig. Efter alla dessa år så har jag fått många nätvänner och även vänner som jag träffat i verkligheten. Så nätet har många positiva sidor. Klicka här för att se hur man kan göra pappersrosor

 

      

Bette Midler med soundtracket till filmen The Rose. Den passar ju bra in nu. Bette Midler är en amerikansk sångerska, skådespelare, filmproducent och komiker. Hon har varit aktiv sen 1965 och är så fortfarande

 

 

                                 En roshälsning från Malinanimated-rose-image-0013

 

#Volvo #Historia #Rostig #Mopedbilar #Cykel #Lekpark #Ros #Bette

Av Malin wiper - 26 februari 2021 12:00

 

Här följer lite bilder jag tog i onsdags på Öster Mälarstrand då vi promenerade omkring i hamnen. Det blir en ordlös bildsvit 


   

        

Katie Melua med If you were a sailing boat


       

Klicka här för att se en vacker glasskulptur


                            

 

I dag när vi var ute på vår första promenad så dök jag på denna spritflaska som innehållit Koskenkorva Minttu The orginal 013. Det är tydligen en likör


 

Det gäller att se sig omkring ordentligt för att se saker på marken och här dök en nyckel upp. Stäng mig inte inne

 

            animated-key-image-0029               animated-key-image-0029               animated-key-image-0029               animated-key-image-0029

 

 

En bit längre bort dök ytterligare en nyckel upp. Det gäller att öppna upp


 

Ett finskt mynt från 1980 dök upp framför mig. Det stårSuomen Tasabalta på myntet.

                animated-money-image-0098                animated-money-image-0098                animated-money-image-0098                animated-money-image-0098 

 

       

Jag kom att tänka på MA Numminen då jag såg det finska myntet. Här sjunger han sitt paradnummer Som en gummiboll. M.A Numminen är en finländsk artist, sångare, kompositör och författare. Hans sångröst och stil är mycket karakteristisk och har blivit något av ett varumärke

Solen skiner och det är vår i luften så vi tog en skön promenad och nu är vi hemma igen. Min man har fått utskrivet lite starkare värktabletter så han kan få i sig mat lite lättare. Han har gått ner 4 kg och han får inte gå ner mer i och med att han efter operationen ändå säkert kommer att gå ner. Han kommer både att få träffa Logoped och Plastikkirurg på måndag och tisdag nästa vecka i Örebro. Nu kan vi inte äta tillsammans för han kör med soppor, drycker och yoghurt och han skall äta ofta har han fått reda på. Vi skall gå ut en gång till på promenad för man lockas ut av vädret som känns vårigt.

 

 

                   Sköt om er och ha en fin fredag animated-spring-image-0004 

 


#Mälarstrand #Katie #Koskenkorva #Nyckel #Mynt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards