Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 februari 2021

Av Malin wiper - 9 februari 2021 14:00


  Express

Läste i morse att Mary Wilson dött och det i en ålder av 76 år. Mary Wilson var en amerikansk sångerska och artist. Hon var med och bildade tjejgruppen The Supremes 1950 tillsammans med Florence Ballard, Diana Ross och Betty McGlown. Efter att gruppen splittrades 1970 har Mary turnerat med The Supremes men med nya gruppmedlemmar. Klicka här för att läsa mer om henne. Jag var själv väldigt förtjust i The Supremes så jag hade några vinylskivor med dom 

 

                       


Lampa i form av en mikrofon från MT Crophone Mania                    


Mary Wilson var med i Dancing with the stars 2019. Här ser ni henne i en foxtrot till låten Baby Love. År 1968 så var gruppen i Stockhom på Berns och underhöll. Det blev stor succé. Klicka här för att komma in på Berns hemsida för att se hur det ser ut nu

 

 

En bild på The Supremes med Mary Wilson i mitten, Diana Ross till höger och Florence Ballard till vänster. Lånade bilden från The Telegraph

 

       

Detta är en av mina favoritlåtar med The Supremes, Stop In the name of love. Nu önskar jag er en fortsatt fin tisdag

 

                                         Rest In peace Mary Wilson

 

                                       animated-glitter-image-0371


 

#Mary #Supremes

Av Malin wiper - 9 februari 2021 08:45


 

Jag vill göra en liten rättelser ang Bread & Sweet by Jennie. Hon driver stället tillsammans med Anders som ni ser på bilden. Tyvärr har jag inte huvudet med mig just nu så jag glömde fråga om hans efternamn

 

Klicka här för att se när vi var dit i torsdags


 

Borden som finns på cafét har Anders tillverkat och dom är supersnygga


                                                        

Kitchentime      

  

Detta är verkligen en ny variant av wienersemlor som jag aldrig sett förut. Måste testas nästa gång vi åker dit. 


 

Ännu en bild av dessa chokladbomber till chokladbakelser

                                   


Bestickbutiken

 

Detta är prinsesstryfflar som ser fantastiska ut. Jag har smakat en och dom är magiskt goda. Jag har njutit av många sorter av tryfflar genom åren och valde ofta såna till kaffet emellanåt


 

Dom hade såna här stora bulliga fina croissant som låg så snyggt och frestade på sitt träunderlägg


         

Cappuccino Latte Art skills 2019

 

 

I går var det 9 år sedan min sons pappa gick ur tiden och det endast 67 år gammal. Detta är en bild från början av 1970-talet och vi träffades 1969. Det känns konstigt att det är så många år sedan han dog. Min son och hans pappa var och hälsade på oss i Vaggeryd där vi hade eget hus från början. Dom låg över och vi hade jättetrevligt och var ute och åkte omkring och bara myste. Det är ett fint minne för bara några månader senare så dog han. Vi saknar dig Arne och tänker ofta på dig.

 

           

Här är en av vinylskivorna han hade i sin LP back: Maynard Ferguson med ledmotivet till filmen Rocky en film från 1976, Gonna fly now. Arne var fritidsmusiker i både storband och mindre band genom åren och spelade mest saxofon och flöjt. Han var en levnadsglad person som både gillade att segla och hade flera segelbåtar och dom sista åren av hans liv så var han en hängiven skärmflygare. 

 

Maynard Ferguson, född 4 maj 1928 i Verdun, Montréal i Québec, Kanada, död 23 augusti 2006  i Ventura, Ventura County, Kalifornien, USA, var en jazztrumpetare och bandledare. Han blev känd när han spelade i Stan Kentons orkester, innan han skapade sitt eget band år 1957.

 

                                 


Trumpetlampa whon Zimmer  

 

Den 9 februari köpte jag tydligen denna porslinsmugg som är till för att sätta glasögonen på då man går och lägger sig. Den funkar jättebra och man kan även sätta i lite pennor, pappersnäsdukar eller varför inte några halstabletter eller ännu bättre godis.    Jag köpte den på Flying tiger på Erikslund i Västerås. Jag har alltid gillat roliga saker och kommer alltid att göra det. Vi är uppe tidigt för att gå ut och handla lite mat som fattas och fylla på lite i frysen. I morgon skall min man iväg igen till sjukhuset för då blir det röntgen av tungan så detta kommer att bli många turer fram och tillbaka. Vi har fått flytta fram hans hans ögonundersökning som skulle ske i morgon på grund av detta. Ha nu en så fin dag som möjligt mina härliga besökare

 

 

#Bread #Borden #Rudi #Wienersemlor #Chokladbakelser #Prinsesstryfflar #Art #Soppor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards