Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 februari 2021

Bread & Sweets By Jennie i Västerås, Malta och The Searchers

Av Malin wiper - 5 februari 2021 12:00



                         

 

När vi ändå var ute med elbilen i går så passade vi på att besöka ett nytt café som heter Bread & Sweet By Jennie i Västerås. Det ligger på Öster Mälarstrand. Man hittar cafét längst ner i det snygga parkeringshuset Dockan


 

Killen bakom disken var jättetrevlig, glad och proffsig. Första intrycket är väldigt viktigt så det andades harmoni där

 

   

Vi hade tur för vi var ensamma som fikade i cafédelen. Sen kom det folk in för att handla och avstånden hölls.


 

Jag fick fota Jennie Elmefors som är Konditor och driver stället. Klicka här för att komma in på en sida och se hennes fantastiska tårtor och läsa lite mer om henne. Hon vann årets konditor 2007. Klicka här för att komma in på deras facebook. Jätteproffsig och driven kvinna dessutom verkar hon ödmjuk och fin som person


  

På caféborden ser man såna här inbrända fina loggor


  

Här ser ni dom ljuvliga bakelserna som min man och jag valde. Min var en chokladbomb som fick smaklökarna att dansa tango. Min man valde en Budapestbakelse för det är hans favorit. Istället för mandarin som är en ingrediens så innehöll denna pistage och jordgubbar. Han var lika lyrisk han av sin bakelse som jag var

 

                           

O.O Persson AB       

  

Min chokladbakelse var i flera lager så det blev en smaksensation som la sig som en njutning i gommen. På toppen ett hallon som var så gott så jag fick gåshud på armarna. Längst ner en bottenkaka som knastrade skönt mot tänderna. Det var så lyxigt att sitta där med varsin bakelse och cappuccino och bara ta in miljön och smakerna. Jag har en högkänslig personlighet vilket för mig innebär att jag har ett  utpräglat smak och luktsinne som gör att jag får en extra njutning av såna här godsaker. Man kan säga att vi lät oss förföras av lyxen


 

En närbild på min mans Budapestbakelse med en utsmyckning på toppen


 

Själva cafédelen var så passande i stil till alla godsaker i diskarna och övrig inredning


   

Dom hade dessutom massor av fina chokladtryfflar som låg så snyggt på träunderlägg


 

Några fler i närbild


 

Dessa prinsessbakelser fick mig att tänka på en låt som heter sommaren som aldrig säger nej med gruppen Malta som var med i Melodifestivalen 1973. Refrängen på låten var: Dina bröst är som svalor som häckar

 

Klicka här för att höra låten


 

Morotskakor med färskostdopping och dom såg helt fantastiska ut också


       

Några klickbilder. Klicka på bilderna så blir dom större. Dom hade även fantastiskt fint vetebröd och surdegsbröd.

 

Att jag kom in så sent i dag beror på att det var nåt fel här på bloggplatsen. Jag sparade ner inlägget efter varje text jag skrivit under bilderna men när jag sen var klar med allt så var texten borta så jag fick skriva om allt och det var inte lätt. Solen skiner och jag är inte påklädd än på grund av att jag fick skriva om hela inlägget och före det så beskar jag bilderna och gjorde dom justeringarna jag tyckte behövdes. Nu skall jag lägga på ett kol så vi kommer ut på en promenad i alla fall.             

 

Trots allt elände med corona så önskar jag er en njutningsfull fredag



                           animated-cake-image-0020               animated-cake-image-0020                 animated-cake-image-0020 

        

Jag dök på en gammal låt med The Searchers som heter Sweets for my sweet, suger for my honey. Den passar bra när det gäller sötsaker 

 

#Sweet #Jennie #Bakelserna #Inredning #Chokladtryfflar #Malta #Morotskakor #Searchers

 
 
Ingen bild

Gunilla

5 februari 2021 17:47

Jösses Amalia vilka bakelser du beskriver så det känns att jag äter en av varje. Älskar Budapestbakelser och allt med maräng,och din chokladbakelse vilken dröm. Ni har näsa för fina kondis.
Önskar en fin helg och må bra i kylan!
Kram!

Malin wiper

5 februari 2021 18:02

Dom var lyxigt goda. Vi har lite vana från det vi bodde i Småland 17 år och besökte många caféer och var stammisar på några av dom.

Ha en fin helg själv/er

Kram

 
Amisa

Amisa

6 februari 2021 21:02

Dom där bakelserna ser riktigt farliga ut!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 februari 2021 21:16

Dom var lyxigt goda

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards