Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 februari 2021

Av Malin wiper - 16 februari 2021 14:15


   

Sist vi hyrde elbilen så åkte vi förbi ett område som heter Lillhamra och där ser man dessa färgstarka annorlunda hus. Härligt med lite färg och intressant arkitektur och färgsättning

 

Klicka här för att komma in på Lillhamra sushi. Den åkte vi förbi och det såg jättefint ut


 

Min man fick en känsla av Ahlgrens bilar när han såg dom. Bara en stund efterråt när jag gick runt och fotade så låg det en tom påse Ahlgrens bilar i en snödriva..  . Jag är inte förvånad för sånt händer ofta för mig. 

 

        

En gammal reklamfilm gällande Ahlgrens bilar. Känner igen den


 

Här kommer vi in från sidan av husen

 

 

En annan vinkel. Hoppas nu detta får vara ifred så dom inte bygger på andra sidan gatan där det finns en stor tomt. Det är så fint och luftigt som det är nu

 

               animated-car-image-0422

 

 

Här ser man lite av innergården och det såg så mysigt ut


 

Balkonger och dom nedre är så långt ner på marken så det blir som altaner


   

Sidoväggarna är lite grafiskt målade och alla olika. Modernt men ändå mysigt och tidlöst

 

                   animated-balloon-image-0013               animated-balloon-image-0013               animated-balloon-image-0013               animated-balloon-image-0013 

 

Åker man sen in en bit i området så får man se dessa villor och dom är i pastellfärger också. Det finns även blå och gröna

 

   

Här ett annat exempel på villor. Jag tror inte att dessa områden fanns för 4 år sedan då vi flyttade till Västmanland

 

       

First Aid Kit med Sånt är livet och dom har gjort en lite mer finstämd version av låten och det jättebra. En Anita Lindblom cover. Klicka här för att se vad jag skrev när Anita Lindblom gick ur tiden den 6 september 2020

 

                    animated-snowman-image-0031                   animated-snowman-image-0031                animated-snowman-image-0031      

 

Vi har varit ute och promenerat och skall ut en gång till. Sen skall jag ringa min väninna Lena i Göteborg för det var ett tag sen. Jag har inte haft ork att prata så mycket i telefon den sista tiden. Vi träffade Lars och Monica i centrum och pratade bort en stund. Dom är så härliga och lättsamma så det är alltid kul att träffa dom. Synd att vi inte kan bjuda hem dom nu i och med läget i världen. Hoppas det kommer bättre tider. ha nu en fortsatt skön dag och tack för att ni tittar in till mig

 

#Lillhamra #Ahlgrens #Grafiskt #Villor #First

Av Malin wiper - 16 februari 2021 08:30


 

På promenaden i går såg jag dessa istappar hängande från ett buskage. Klicka här för att se ett vackert vinterklipp. Jag vaknade 06.00 men vi somnade om och vaknade 08.00 och då kände vi oss utvilade för dagens äventyr som består av två promenader. Det verkar inte bli nån sol i dag men det är vindstilla och 8 grader kallt. 


 

Det dyker upp allt fler kundvagnar i miljön och denna har blivit slängd ovanpå en snödriva. Det skulle vara intressant att få reda på vem/vilka som drar med sig kundvagnar från butikerna.

 

Klicka här för att se snöskulpturer från Boden 2018

 

                            


Mekster

 

En barncykel med Star Wars motiv


 

Sen såg jag två mindre kundvagnar som parat sig..   


 

Det finns en fotbollsplan/basket där vi bor och den går det nu att åka skridskor på.

 

         


Wild Ice skating In sweden


   

Den 16 februari 2020 så fotade jag denna gamla moped och som ni ser så hade vi snöfritt då.

 

  

Så här såg det ut 16 februari 2019. Isigt och vintrigt

 

   

Så här såg det ut i februari 2017 då vi flyttade till Hallstahammar. Det var nästan snöstorm så vi fick ligga över på hotell i Motala. Min son var med i flyttbilen så vi gick ner och åt på restaurangen på kvällen och åkte vidare mot Hallstahammar dan efter. Dom två första åren här i Västmanland var dom bästa för sen kom corona och allt blev dystert och långdraget. Vi var verkligen i farten dom två första åren och hade jättekul. Det börjar kännas som att detta inte kommer att ta slut. 

 

Klicka här för att se vilket hotell vi bodde på och lite annat

 

       

Det behövs nåt vackert att titta på nu så jag sätter in detta klipp med vindskulpturer

Jag har bestämt mig för att inte kolla nyheterna direkt på morgonen så jag vet inte vad som hänt. Jag blir för påverkad av dom. Nu har vi ätit välling som vi gör varje morgon för det gör så gott i magen. Fika kan man göra senare. Nu skall jag göra min första avslappning för dagen och sen är det dags att ge sig av ut. Ha nu en så bra dag som möjligt ni som tittar in. 

 

              

 

#Istappar #Kundvagnar #Skating #Star #Vindskulpturer

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards