Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 februari 2017

Hallstahammar here we come!

Av Malin wiper - 24 februari 2017 14:15

  

Hej alla läsare! Hoppas ni har det bra. Här kommer ett litet livstecken från mig. Så här såg det ut när vi var på väg från Vaggeryd till Hallstahammar. Det var nästan snöstorm så vi fick hålla oss till 50-60 km/timme. På bilden ser ni flyttbilen som min son körde för det mesta men jag satt i den några mil också. Min man kom efter med vår lilla röda låda. Detta var rena rama mardrömsflytten eftersom vi var mindre förberedd än vanligt på grund av influensan och min ländrygg. Tack och lov fick vi hjälp av Camilla, hennes son och Lar-Erik Joakimson som är ordförande i Museiföreningen. Tusen tack till er alla..    Tack vare er  fungerade allt.     

 

   

Sen blev det så mörkt och svårt att köra vidare efter ett antal timmar. Vi tog då in på Best Western Hotell i Motala för att orka vidare dan efter. Det visade sig vara ett toppenhotell med trevlig och glad personal. Fräscha och snygga rum där allt man behövde fanns. På kvällen gick vi ner till den fina restaurangen där dom hade en jättefin pub också. Vi tog varsin öl och den proffsiga tjejen visste allt om ölsorter så vi fick provsmaka i små glas vad vi ville ha. Först fick vi tala om vad vi var ute efter för smak mm. Tyvärr har jag klantat till det så illa så alla bilder från restaurangen är helt försvunna. Jag klippte ur och klistrade in i en mapp men sen när jag skulle fixa bilderna så var allt försvunnet. Jag är för stressad nu och det tar tid när man måste kyla ner ryggen mellan varje flyttmoment.          

 

   

Här fotar jag min man och sonen när dom går från hotellet till bilarna för fortsatt färd mot Hallstahammar. Min son körde flyttbilen så proffsigt och har hjälpt till så mycket så vi är så tacksamma..  Tyvärr har jag inte fått tillbaka min nya kamera från lagningen än och det tycker jag är under all kritik. Jag borde ha fått en reservkamera

 

                        

 

   

Efter rätt många mil dök Viby krog upp och vi kände att vi måste ta en kaffepaus.  

 

 


När jag tänker på Viby så dyker Hjalmars revyer upp i huvudet, så här kommer ett klipp             

 

   

När man kom in genom entrén så fanns det gamla retromöbler som var jättebekväma att sitta i         

                     

 

 

Inne i restaurangen hängde såna här glaslampor som minner mig om 1970-1980-talet           

 

   

Ovanför baren hängde dessa roliga keramikprydnader som såg ut som gapande gubbar. Precis så kände vi oss..  

 

 

 

 

Värsta rysaren var när vi inte kunde få upp den tunga bäddsoffan till lägenheten. Min mans bror skulle komma och hjälpa oss men han hade blivit inkallad till ett möte och det var rätt sent när vi kom fram och efter att min son hjälpt oss fram till soffan i bilen så måste han åka hem för han skulle upp och arbeta tidigt dan efter och han var rätt trött och höll även på att bli förkyld. Vi hittade ingen som kunde hjälpa oss och klockan var rätt mycket så vi var trötta och ville lägga oss och sova men hade inget att sova på. Då ringde vi min mans bror som då hade kommit hem från mötet och frågade om vi kunde få låna den självuppblåsande madrassen ovan, det gick bra så vi åkte 3 mil till honom för att hämta den. Ovanpå la vi vår bäddmadrass i tempurliknande material så vi sov som två stockar på natten. Dan efter när flyttbilen skulle lämnas tillbaka åkte vi till en återvinningsstation för att lämna bäddsoffan

 

          


Jag återkommer så fort jag kan med mer bilder och text. Nu kommer snart IKEA hemkörning med vår nya säng, köksbord och stolar som vi var dit och köpte i går. Nu blir vi även tvungen att köpa en soffa men då blir det ingen bäddsoffa utan en vanlig. Gästsängar kommer att bli två enkelsängar i form av samma madrass som ovan för den var jättebekväm. Här skiner solen just nu men snön smälter inte så fort för det är kallt och blåsigt. Lägenheten är jättefin och i går gick jag 5 minuters väg in till centrum men det skriver jag om senare

 

 

 

 #Hallstahammar #Camilla #Western #Sonen #Hjalmars #Retromöbler #Glaslampor #Keramikprydnader #Bäddsoffan

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

24 februari 2017 11:15

Så roligt att få läsa och följa er på flytten till Hallstahammar! Nu får ni ta det som ska göras i egen takt och bygga upp hemmet till trivsel och hemkänsla. Det är roligt med lite nya möbler och sånt för det piggar upp och gör, att man verkligen känner att man flyttat och att det är en ny tid i livet. Jag har tänkt så mycket på er! Önskar er allt gott och att ni med tiden känner, att ni är "hemma" och mår bra! Kramar <3

Malin wiper

24 februari 2017 11:26

Vad fint du skriver gulliga Signhild. Det kommer att ta några veckor att få till allt men det gäller att ta det lugnt och inte stressa. Det är verkligen kul att kunna byta ut lite möbler och lägenheten är så ljus och fin.

Tack för att du tänkt på oss. Jag har tänkt på er också och tycker det är så synd att influensan kom mellan så vi inte kunde träffas före vi flyttade

Ja du och din man vet ju hur det är att flytta från en ort man bott på länge och börja om. Det tar sin tid att vänja sig också

Jag har besvär med ländryggen så jag får ha på is och starkare värktabletter men då kan jag göra lite nytta emellanåt ändå

Det blir verkligen till att börja om i livet och det känns rätt ny eftersom vi har flera släktingar här och även en väninna en bit ifrån

Tack för din härliga kommentar du är toppen Signhild

Hälsa din man också. Mr T hälsar till er

Stor varm kram från
Oss

 
Ingen bild

Eva Malmberg

24 februari 2017 11:23

Så glad att ni tog det lugnt upp. Tänker på er och hoppas nu att ni får det jättebra!!!! Kram

Malin wiper

24 februari 2017 11:28

Tack snälla Eva för din fina och omtänksamma kommentar. Det var värst första dagen och natten men nu börjar det kännas lite bättre. Lägenheten är så ljus, fin och mer modern, snygga golv och bättre badrum mm.

Ha en jättefin dag
kram från
Mali

Thorleif hälsa också

Vi ses nog nån gång då vi är på besök i Vaggeryd. 17 år är svåra att sudda ut för vi har haft det bra i Vaggeryd under dom åren.

 
Annelie

Annelie

24 februari 2017 11:58

Jobbigt när en flytt är så tungrodd på grund av diverse saker som inträffade, men underbart gött att ni är på plats i alla fall.

Sådana madrasser har vi också, två enkelmadrasser och även en dubbel.
Men, det är nästan som du säger,, att man får ha en bäddmadrass uppepå,,, det har inte vi haft och med det så känner man ju mönstret i madrassen.

Ha det bäst och ta det lugnt..

Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 februari 2017 12:26

Ja du! detta var en nagelbitare till flytt ;) men nu är vi på plats och tar det lugnt så det får ta några veckor att bli klar

Vad bra att ni har såna madrasser också dom är ju bättre än jag trodde och passar även en dålig rygg

Tack för din omtanke. Vi gillar verkligen lägenheten som är ljus och välskött med en härlig planlösning

Hoppas allt är bra med dig och din man. Tittar in på din blogg lite senare

kramar från
Malin

 
Ingen bild

Lena

24 februari 2017 13:01

Skönt att ni är på plats och att allt gick bra. Kan rekommendera en bäddsoffa med divan inköpt på trademax. Enkel och inte klumpig. Krampåer

Malin wiper

24 februari 2017 13:58

Det är verkligen skönt. Tack för tipset om bäddsoffan det skall vi kolla in genast.

Ha en fin fredag
kram

 
Ingen bild

Lena

24 februari 2017 15:46

Denna har vi, möbler/soffor/soffor-med-divan/texas-bäddsoffa-höger-ljusgrå-p85965, fast vi har mörkgrå

Kram Lena

Malin wiper

24 februari 2017 17:44

Det fanns jättefina soffor där men jag måste ju provsitta på grund av ryggen. Eran är jättesnygg och föll mig i smaken också. Tack för tips

kram

 
Ingen bild

Pea

24 februari 2017 16:31

Så roligt att få följa er flytt och allt gick bra till slut!
Att få hemkört möbler är väldigt bekvämt. Vi gjorde så när vi flyttade.
Samma sak med nya tvn. Beställde på nätet bara.
Kram ❤

Malin wiper

24 februari 2017 18:17

Vad kul att du tycker det, glädjer mig goa du

Det är väldigt bekvämt att få möblerna hemkörda. Härligt att man kan få så över nätet också

Ha en skön kväll
kram

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

24 februari 2017 16:42

Snöoväder har det varit lite här och där, och halka, även hos oss.
Uppblåsbara madrasser är toppen!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

24 februari 2017 18:18

Nu har snöovädret slutat men det är rätt kallt och blåsigt. Fast solen har varit framme i dag

Dom uppblåsbara madrasserna har blivit så bra så det känns som en riktig säng

 
Ingen bild

Pisan

24 februari 2017 16:43

Skönt att ni är på plats. Hoppas att din rygg blir bättre snart. Kram till er båda! ❤😻💖💕😍💜

Malin wiper

24 februari 2017 18:19

Tack fina du för omtanken. Min rygg är lite bättre nu och det beror nog på värkmedicinen och att jag vilar mellan varje moment.

Mr T hälsar till dig

Ha en skön kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards