Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 september 2020

Anita Lindblom har gått ur tiden

Av Malin wiper - 21 september 2020 16:30

 

Läste att Anita Lindblom dött och det i en ålder av 82 år. Ovan en EP skiva jag köpte när låten Sånt är livet kom ut. Längst upp till vänster ser ni mina initialer MW Malin Wiklund, mitt flickefternamn. Jag gillade den låten till tusen och gick omkring och sjöng på låten och spelade även några accord på gitarren. Anita Lindblom föddes i Hille, Gävle och när hon dog bodde hon sen länge i Frankrike. Hon var en svensk schlagersångerska och skådespelare 

 

  

En bild jag tog då vi var på Thore Skogmans museum här i Hallstahammar. Tre inramade bilder med Anita och Thore skogman. Dom samarbetade under en tid

                         

Klicka här för att komma in på ett inlägg då jag besökte det nya museumet på invigningen del 1. Klicka här för del 2 

 

              

 Hon var bosatt en bit sydväst om Cannes i Frankrike och besökte inte Sverige på många och slutade att sjunga och uppträda. Hon bodde i källaren i en villa och tog hand om hemlösa katter. 

 

                                                 animated-cat-image-0532

 

      

Naturligtvis blir det låten Sånt är livet eftersom jag har så många minnen från den.

 

                           Rest In peace Anita Lindblom animated-music-note-image-0017



Jag har inte hunnit blogga förrens nu för vi hyrde elbilen i 6 timmar i dag. Det var så skönt att få åka omkring lite ut lite och vädret har varit toppenfint. Nu tar jag det bara lugnt resten av dan och ser på nån film eller serie. I morse var vi i alla fall uppe redan 06.30 och då blir dan lite längre. Ha nu en fortsatt fin dag. Kram från Malin 

 

   

 

#Anita #Elbilen

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 september 2020 17:37

Visst minns man Anita Lindblom hon gick varm på spelaren.

Har aldrig varit intresserad av Viaplay och Netflix men sonen
tyckte jag skulle ha det så han betalar och ordnade det så då kunde inte tacka när han är så snäll. Tur var det, för så många trevliga och spännande serier det finns.
Så skönt med en biltur och vädret är varmt och härligt ännu.
Ha en bra kväll och må så gott!
Kram!

Malin wiper

21 september 2020 19:34

Verkligen! Jag har haft Netflix förut men sen gick jag ur men jag skall nog gå in där igen så småningom för nu har det kommit så mycket nytt. Vilken snäll och gullig son. Bra att du blev nöjd med utbudet också

Det var verkligen en skön biltur och bra väder

Ha en fin kväll själv
kramar från Malin

 
Veiken

Veiken

21 september 2020 19:02

Ännu en ikon har lämnat oss. Vi var på en boxningsmatch i Göteborg när Bosse Högberg hade match. Frun Anita Lindblom satt vid ringside. Hon hade på sig en grå päls och var sååå vacker tyckte jag! Jag glömmer aldrig denna tjusiga kvinna.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

21 september 2020 19:36

Ja du det är tråkigt och så synd att hon slutade sjunga.

Vilken upplevelse att sitta där på en match och att hon var där också. Jag har inte sett henne i verkligheten men bilderna visar ju hur snygg hon var.

Ha en skön kväll
kram från Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

21 september 2020 22:46

Hon var verkligen bra! Sånt är livet är en klassiker. Synd hon slutade sjunga.

Malin wiper

22 september 2020 07:27

Nu gick poletten ner och jag vet vem du är ;) tjejen med bästa videoklippen på Youtube. Det var verkligen en klassiker som är tidlös. Det var verkligen synd att hon inte fortsatte sjunga. Hon var så besviken på mycket så hon klarade inte av att gå vidare tyvärr

Ha det bra Paola
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards