Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 februari 2021

Tandläkare Reza Razifar Praktikertjänst, Pharrell Williams och Tulpaner

Av Malin wiper - 18 februari 2021 13:30



                                   


                                                                   Royal Dental Group

Allt har kommit på en gång för oss. Först min mans glasögon som gick sönder sen tanden som skavt på hans tunga. När det var fixat så fanns det mer att göra i hans mun så det blev en saftig räkning. Efter det så läkte inte såret på tungan utan växte och blev större. Själv hade jag börjat bita ihop tänderna på natten igen och fick en konstig värk som ilningar och kramper ut mot örat på höger sida.

 

                        


Niva Lashes

Jag misstänkte att nåt inte stod rätt till med en guldkrona som jag haft i hela 55 år. Jag bet som ung på en karamell och tanden sprack. Hade konstiga känslor och lite ont där. Kände även av en visdomstand på höger sida så jag fick en tid hos Tanläkare Reza Razifar  på morgonen. Det visade sig vara ett bra beslut för under guldkronan var det inflammerat och den hade börjat sprida sig runt tanden. Det var så akut så han måste dra tanden direkt. 

 

 

En soffa i väntrummet och mittemot fotöljer i samma stuk. Bekväma möbler och massor av tidningar att kolla i men jag kom in nästan direkt till tandläkaren

 

 

Så här ser guldtanden ut och den skickas iväg för man får en liten slant för den. Den kanske hamnar på museum..  

 

Sen var han även tvungen att dra visdomstanden för där var det massor av var som sipprade ut. Det gick jättebra för tandläkaren och tandsköterskan var så proffiga så jag kände mig helt trygg. Jag såg ju hur supernöjd min man var efter att han varit till Reza. Tandläkaren Reza talade hela tiden om vad han gjorde och han var så supernoga. Även Tandsköterskan gjorde det jättebra och det var så fräscht och snyggt på kliniken. Innan tandläkaren började så tog han lång tid på sig att fråga ut mig om saker som han behövde veta och jag la till min informantion. Det var vår vän Kristina som rekommenderade honom och jag har hört fler som varit nöjda. Det är en harmoni därinne på mottagningen som gör att man slappnar av. 

 

                                           

Clipart Library 

Nu har jag mist 2 tänder men vad jag kan se nu så syns det inte när jag skrattar. Vi får se hur det känns senare om jag skall ersätta guldkronan. Detta var bara det akuta han gjorde så nästa gång skall han gå igenom hela käken. Jag som inte har behövt gå till tandläkare på så länge utan jag har gått hos tandhygenist i ca 17 hos Munhålan i Skillingaryd Myrna Henriksson och hon var också proffsig och dessutom supertrevlig. Därför är jag så glad att jag och min man nu hittat en sån bra tandläkare som vi får gå hos. Det är mycket som lättat nu än om det blir dyrt. Jag fick även ta två stora penicillintabletter och efteråt skölja i ett medel.

 

 

Så här ser det fantastiska proffsiga teamet ut. I mitten Tandläkare Reza Razifar, till vänster Behnaz Olfatbakhsh som är Samordnare, Receptionist och Tandsköterska. Till höger ser ni Helene Lundberg som är Profylaxtandsköterska och Receptionist. Klicka här för att se hela personalstyrkan 

 

Min man åker iväg 14.00 med sjuktaxi och han ringer så fort han fått besked om alla prover på tungan. Det blir en rysare för jag är inte bra på att vänta. Jag får nog ta mig en liten promenad för då går tiden fortare. Önskar er en fortsatt fin dag.  

 

        

En favorit i repris med Pharrell Williams och låten Happy för det är så jag känner nu då jag fått understökat det akuta med tänderna.   

 

 

Medans jag var till tandläkaren så hade min man gått och köpt en tulpanbukett till mig. Jag blev jätteglad och han är en helt fantastisk man. Han var så orolig för mig så jag har verkligen fått en klippa att luta mig mot och en trygghet och kärlek som jag är så tacksam för.   I love you so much

 

#Guldkrona #Reza #Kristina #Tandhygenist #Pharrell #Tulpanbukett

 
 
Bittan

Bittan

18 februari 2021 17:17

Hej! Men så tråkigt för Er att så mycket händer hos Er. Så bra att du fick en bra tandläkare och bra hjälp. Men det tråkiga att gå till tandläkare är att det är så dyrt. Jag är tandläkare rädd som kommer av att vi hade en hemsk skoltandkäkare. Men har nu en bra tandläkare.
Tänker på dig och hoppas det gick bra för din nån idag hos läkaren.
Kram från Bittan ❤🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 februari 2021 17:54

Ja du ibland så här mycket har vi inte haft på en och samma gång. Jag är jätteglad för att vi fick sån bra tandläkare. Det kostar men vi betalar av varje månad så det är betalt till jul.

Tråkigt att du hade sån hemsk skoltandläkare. Sånt kan sitta i ett helt liv. Denna tandläkare var en sån tandläkarrädda skulle kunna gå hos.

Tack snälla du för din omtanke.

Jag mejlar dig
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

18 februari 2021 19:06

Du milde så mycket ni råkar ut ör nu. Skönt i allt elände är att ni har hittat en duktig tandläkare som ni känner er trygga med. Det är otroligt så dyrt det är med tänder!
Jag hoppas att allt är ok med din man!
Man blir glad av att läsa om er kärlek! Det värmer i hjärtat1
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

19 februari 2021 08:08

Allt kom på en och samma gång. Tandläkaren är verkligen bra och jag mår mycket bättre nu då dom drog tänderna som var inflammerade och variga.

Det har verkligen blivit mycket dyrare nu hos tandläkare. Tyvärr så har min man fått cancer så vi är lite i panik och jätteledsna men prognosen är bra ser det ut som

Vi träffades då jag var 41 år och han 39 och allt föll på plats. Ni båda verkar också väldigt tihta och nära varandra ni gör så mycket kul ihop

Ha nu en jättefin fredag med din man
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards