Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 januari 2021

Av Malin wiper - 6 januari 2021 16:30

 

Detta är julkortet jag fick av min svägerska nu i julas. Hon är så konstnärlig och gör så många fina saker. Både tavlor, keramik av alla de slag, lapptäcken, lovikavantar och mycket mer. Klicka här för att komma in på Kerstins facebook. Hon är i ständig utveckling och har haft flera utställningar. Hon har en helt egen stil på allt. 

 

 

Här två andra julkort från henne från andra jular

 

 

Den här gungande tomten fotade jag i dag då vi åkte med hyrbilen på en liten landsväg. Vi var ute och gick i samhället och fick sen en sån lust att hyra bilen igen. 

 

 

Två stycken födelsedagskort jag fått av henne. Det är snyggt och häftigt allt hon skapar

 

                       animated-bird-image-0059                animated-bird-image-0059                animated-bird-image-0059                animated-bird-image-0059

 

 

Detta är en tavla som hon skapat som jag skall rama in. Alla kort jag fått skall jag försöka göra nåt av och sätta på en vägg. 

 

        

Alexander Eder med låten Feeling Good. En annorlunda version av låten. Han har en djup mörk röst med lite svärta och rasp i sig. Den finns i många versioner men denna har jag aldrig hört förut 

 

Klicka här för att höra honom sjunga Rock n roll

 

 

Här ser ni två keramiksaker som hon skapat och jag har hemma hos mig. Jag är ju väldigt förtjust i kor så när jag fick den blev jag superglad. Skålen brukar vi ha godis i och även nötter och den är väl använd och jag är så rädd om dessa saker

 

                           animated-cow-image-0155

 

Klicka  här för att se hennes fantastiska ugglor. I det inlägget finns även lite klickbilder på annat hon skapat som jag har hemma hos mig. Klicka här för att se fågelbilderna innan jag ramade in dom

 

Vi var som sagt var ute och åkte med hyrbilen i dag men det kändes kallare än det var i och med att det blåste så mycket. Annars var det en ljus och fin dag och vi åkte runt rätt mycket och såg oss omkring. Det var länge sen vi åkte lite längre sträckor men det känns tryggare just nu att hålla sig på några mils avstånd från hemmet. Annars händer inte mycket här utan lugnet har verkligen sänkt sig över oss alla. Hoppas ni har en fin dag och får en skön kväll. Tack för era kommentarer som väntade mig här. Sköt om er mina härliga bloggbesökare. 

 

 

 #Julkortet #Kerstin #Alexander #Keramiksaker 

Av Malin wiper - 6 januari 2021 08:45



 

Gällande skyltar så är denna en man alltid har lagt blicken på då vi åkt till Köping. Synd att vi inte gått in och kollat butiken för nu är den nedlagd. Far & son tackar alla kunder på facebook. Stället hette Skinngubben

 

Klicka här för att läsa lite mer om skinngubben

 

            animated-man-image-0343                    animated-man-image-0343                    animated-man-image-0343


        

Ett filmklipp med en promenad genom Köping. Där har vi även promenerat många gånger under dom 4 år vi snart bott här i Västmanland. Det är en vacker liten stad där dom bevarat många gamla fina stenhus


 

En annan skylt på sidan om huset där butiken fanns. Skyltarna finns kvar än så länge

 

                      animated-man-image-0376                   animated-man-image-0376                    animated-man-image-0376          


 

En neonskylt och en skylt som visar vad man kunde köpa där. Nu såg jag att dom kommer att sälja på nätet istället så klicka här för att komma in på en hemsida. Om detta elände med corona fortsätter så är risken att det bara blir näthandel och matvarubutiker som finns kvar och då blir det mycket att bygga upp senare. Tänk så trist att inte kunna gå in i en butik eller att ta sig en kopp kaffe med dopp på ett café..  

 

                 animated-dividing-line-image-0140

 

I dag har vi vaknat lite tidigare och jag är rätt utvilad. I morgon skall vi gå tidigt och handla mat så det räcker ett tag för jag misstänker att det blir en lockdown här också så småningom i och med att så många dör igen i covid. I både Norge och Finland har dom inte lika högt dödstal så dom har varit mer försiktiga och dom har ju även mer vårdpersonal och säkert ett uppbyggt lager med nödvändigheter. Det går upp för en mer och mer hur skrämmande detta är i och med att hela världen är drabbad. Jag mår lite illa av att politiker predikar för oss hur vi skall bete oss medans dom inte gör det dom ska själva. Sen tror dom inte att detta skall komma fram i ljuset, hur aningslös får man bli?

 

       

Simply Falling med lyeoka. Hon är en nigeriansk-amerikansk poet, sångare, aktivist. Hennes musik innehåller element från soul, R&B, rock hiphop och jazz. Jag tycker hon har en härlig röst

 

Det verkar inte bli så mycket med bloggvilan som jag tänkt mig för nu har lusten kommit tillbaka igen men det kan ändå bli så att jag har uppehåll nån dag då och då. Nu önskar jag er en så bra onsdag som möjligt mina kära besökare. Ta hand om er och var försiktiga

 

               

Gifmania 

 

#Skinngubben #Lockdown #Politiker #Lyeoka

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards