Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 januari 2021

Av Malin wiper - 29 januari 2021 14:15

 

Hur i hela friden gick detta till?.  . Jag kom att tänka på Tummelisa som är en saga av den danska författaren H.C.Andersen. Sagan publicerades första gången 1835

 

         animated-thumb-image-0001               animated-thumb-image-0001               animated-thumb-image-0001               animated-thumb-image-0001

 

Tummelisa har även gjorts som animerad fantasy-musikalfilm 1994 i regi av Don Bluth och Gary Oldman och är som sagt baserad på H.C Andersens saga Tummelisa från 1835. Klicka här för att läsa en förkortad version av sagan

 

 

Bonnier Carlsen  

 

 

I dag var det mycket snö ute och rätt bitande kallt men ack så vackert. Här i centrum håller dom på att ta bort all julbelysning i träden. Lite svårt att ta sig fram för det är så knöligt och oplogat. Det blir en salig blandning av bilder i detta inlägg 

 

      

Vindskulptur i vinterlandskap 

 

 

På baksidan av huset där min son bor så har dom byggt upp en helt ny park och lekpark och på ena sidan denna lekställning där pelarna är i form av färgpennor. Jag skall fota hela parken nästa gång vi åker till min son. Förut såg det inget vidare ut där.            

 

 

Vi var även ner till Enköpings hamn när vi var dit i helgen men det fanns inte mycket att fota just nu.

 

 

Jag fick några bilder på änder och här en hanand som står och spejar ut över vattnet. Jag filmade lite också men har inte klippt filmen än så den kommer senare

 

 

En honand som ser väldigt välmående ut. Jag undrar om dom inte matar änder där för närmar man sig så kommer alltihop simmande mot kajen 

 

   

Här var det dags att rengöra fjäderdräkten

 

 

En överbliven bild från Mel's Garage dit vi även var i lördags och njöt av all nostalgi

 

  

En bild på min son då han tillbringade julen 2009 hos oss då vi hade eget hus. Här är han på väg att tända några ljus på vardagsrumsbordet. Då hade vi en annan soffa och kuddar.  

     

En bild från 29 januari 2019 då vi hade ungefär lika mycket snö som nu. Jag har inte hunnit in förrens nu i och med att vi tog en långpromenad och sen var det lunch och efter lunchen pratade jag med min väninna Lena i Göteborg rätt länge. Hoppas ni har det bra i det vintervita. Var rädda om er

 

      

Eagle Eye Cherry med Streets of you

 

#Tummelisa #Vindskulptur #Färgpennor #Änder #Julen #Eagle

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards