Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 januari 2021

Av Malin wiper - 27 januari 2021 13:00

 

Jag har inte varit inne på nån butik på många månader men nu behövde jag ett nytt läppstift. Jag gick in på Shop Esmeralda som har smink i märket IsaDora som jag använder. Jag hade inte gått in om det varit folk där så det var helt folktomt. Sen möts man av ett bord där det står en flaska handsprit som man skall använda innan man går in i butiken och det tycker jag är toppen. Hon som driver butiken har visir på sig och det hade även jag. 

 

 

Nu har dom dessutom rea och massor av plagg som är nedsatta med 50%. Här en jättefin skräddad kofta med blixtlås. Jag gick snabbt igenom och fotade så det blev inte så många bilder.

 

                                   


Skolyx 

 

Jag gillar deras skyltdockor som är i ständig förändring. Här en morgonrock och ett par snygga lite tjockare sockor

 

 

Nu blev jag lite förflyttade till sent 1970-tal in mot 1980-talet. Då var det på mode med såna här lite längre klänningar och i liknande färger. Jag har själv haft nåt liknande men nu är dom i uppdaterad form

 

 

Här lite halsdukar som också var på rea

 

 

Här lite kläder utom rea och det fanns nåt för alla.

 

 

Här ser ni läppstiftet jag köpte och denna gång bytte jag färg och nyans och valde ett som var lite ljusare.

 

                                 


Nyckelring med läppstiftshänge från Topwin 

 

Kunde sen inte låta bli att köpa dessa örhängen som ser ut som en stingrocka. Örhängena kommer från Lilja & Lyckke och är nickelfria. Jag har haft helt köpstopp och inte köpt nåt enda klädesplagg på länge  inte heller skor utan jag får klara mig på det jag har. 

 

                       

Sen förut har jag dessa örhängen som också kommer från Lilja & Lykke.        

 

          

Vindskulptur i form av en fisk                       

 

 

Trots kylan så tog vi en lång promenad i dag också på förmiddagen. Solen är framme och vi har 12 grader kallt men det känns inte kallare än när det är en grad kallt, blåsigt och rått. Det blir en tur till ut lite senare i dag. Hoppas ni har det bra och är rädda om er. 

 

       

Akrylmålning vinterlandskap Time-Lapse av JMLisondra

 

#Esmeralda #Läppstift #Örhängen #Vindskulptur #Rea #Akrylmålning

Av Malin wiper - 27 januari 2021 07:15



                                 


 

ag har sett en dansk film som heter Lykke-Per och är ett drama från 2018 i regi av Billie August. I rollerna ser vi: Esben Smed, Katrine Greis Rosenthal, Benjamin Kitter, Julie Christiansen, Tommy Kenter, Tammi Öst mfl. Klicka här om ni vill se hela rollbesättningen

 

Handlingen:

 

En begåvad ingenjör flyr från sina hårda rötter för att sträva efter rikedom och framgång bland Köpenhamns elit, men stoltheten som driver honom hotar att bli hans ruin. Klicka här för att läsa lite mer om handlingen i filmen

 

                            

 

Recension:

 

Jag var helt matt då jag sett färdig filmen för den berörde mig djupt från första stund till sista slutscenen. Trots att filmen var rätt smärtsam att se så kunde jag inte slita mig utan måste se klart. Det är så proffsigt att se att rollbesättningen av skådespelare fallit så väl ut så man behöver inte reta sig på detta. Alla i filmen passade som handen i handsken i sina rolltolkningar.  Esben Smed stack ut lite extra med sin magiska utstrålning och inlevelse. Jag såg den på Netflix men vill inte berätta mer i och med att jag själv inte visste nåt om denna film när jag började titta. 

 

Filmen får 5 ritbord i betyg av 5 möjliga av mig. Ritningar förekom i filmen

 

           

      

Trailern till filmen

 

                             

                                                         Homedit


Nu är det onsdag redan och vi har ett ärende i dag och det är att hämta nya nycklar hos Hallstahem. Vi har fått insatt porttelefon för ett tag sen så vi skall även få instuktioner om hur det fungerar. Vi vaknade till över 11 grader kallt och snötäckt på marken. Det blir promenader som vanligt och lite småpyssel hemma. Nu önskar jag er en så fin dag som möjligt mina kära besökare

 

#Lykke-Per #Billie #Esben #Nycklar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards