Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2021

Lykke-Per Dansk dramafilm från 2018

Av Malin wiper - 27 januari 2021 07:15



                                 


 

ag har sett en dansk film som heter Lykke-Per och är ett drama från 2018 i regi av Billie August. I rollerna ser vi: Esben Smed, Katrine Greis Rosenthal, Benjamin Kitter, Julie Christiansen, Tommy Kenter, Tammi Öst mfl. Klicka här om ni vill se hela rollbesättningen

 

Handlingen:

 

En begåvad ingenjör flyr från sina hårda rötter för att sträva efter rikedom och framgång bland Köpenhamns elit, men stoltheten som driver honom hotar att bli hans ruin. Klicka här för att läsa lite mer om handlingen i filmen

 

                            

 

Recension:

 

Jag var helt matt då jag sett färdig filmen för den berörde mig djupt från första stund till sista slutscenen. Trots att filmen var rätt smärtsam att se så kunde jag inte slita mig utan måste se klart. Det är så proffsigt att se att rollbesättningen av skådespelare fallit så väl ut så man behöver inte reta sig på detta. Alla i filmen passade som handen i handsken i sina rolltolkningar.  Esben Smed stack ut lite extra med sin magiska utstrålning och inlevelse. Jag såg den på Netflix men vill inte berätta mer i och med att jag själv inte visste nåt om denna film när jag började titta. 

 

Filmen får 5 ritbord i betyg av 5 möjliga av mig. Ritningar förekom i filmen

 

           

      

Trailern till filmen

 

                             

                                                         Homedit


Nu är det onsdag redan och vi har ett ärende i dag och det är att hämta nya nycklar hos Hallstahem. Vi har fått insatt porttelefon för ett tag sen så vi skall även få instuktioner om hur det fungerar. Vi vaknade till över 11 grader kallt och snötäckt på marken. Det blir promenader som vanligt och lite småpyssel hemma. Nu önskar jag er en så fin dag som möjligt mina kära besökare

 

#Lykke-Per #Billie #Esben #Nycklar

 
 
Ama de casa

Ama de casa

27 januari 2021 11:52

Låter som en bra film, men vi har inte netflix. Kanske kan jag hitta den nån annanstans.

Ha en härlig dag!

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

27 januari 2021 12:59

Den är verkligen sevärd. Jag brukar inte ha Netflix men utan det är bara att kort tag. Den finns säkert på andra ställen också.

Ha en härlig dag själv
kram

 
Ingen bild

Gunilla

27 januari 2021 14:16

Tack för tipset den skall jag titta på i kväll. Svårt ibland
vad man skall välja då det finns så mycket att titta på.
Fin dag tillbaka!
Kram!

Malin wiper

27 januari 2021 14:33

Varsågod! ;) den är ju inte bara jobbig men den beskriver ju ett livsöde. Det är ju så tråkigt nu så det blir mer film och serietittande.

Hoppas allt är väl med dig

Ha det bra
kram

 
Amisa

Amisa

27 januari 2021 15:21

Jag har inte sett den filmen, men den verkar intressant och inte en main-streamfilm. Jag gillar när filmer har ett annorlunda tema. Rent generellt tycker jag att danskarna gör väldigt bra filmer och TV-serier.

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 januari 2021 16:25

Det var verkligen en film som tog på alla känslosträngar. Den hade ett djup. Håller med om att danskarna är bra på att göra film och tv. Jag tänker på klassiska serien Matador som blivit en klassiker

Ha det bra kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards