Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2021

Skinngubben i Köping, aningslösa politiker och Lyeoka Okoawo

Av Malin wiper - 6 januari 2021 08:45



 

Gällande skyltar så är denna en man alltid har lagt blicken på då vi åkt till Köping. Synd att vi inte gått in och kollat butiken för nu är den nedlagd. Far & son tackar alla kunder på facebook. Stället hette Skinngubben

 

Klicka här för att läsa lite mer om skinngubben

 

            animated-man-image-0343                    animated-man-image-0343                    animated-man-image-0343


        

Ett filmklipp med en promenad genom Köping. Där har vi även promenerat många gånger under dom 4 år vi snart bott här i Västmanland. Det är en vacker liten stad där dom bevarat många gamla fina stenhus


 

En annan skylt på sidan om huset där butiken fanns. Skyltarna finns kvar än så länge

 

                      animated-man-image-0376                   animated-man-image-0376                    animated-man-image-0376          


 

En neonskylt och en skylt som visar vad man kunde köpa där. Nu såg jag att dom kommer att sälja på nätet istället så klicka här för att komma in på en hemsida. Om detta elände med corona fortsätter så är risken att det bara blir näthandel och matvarubutiker som finns kvar och då blir det mycket att bygga upp senare. Tänk så trist att inte kunna gå in i en butik eller att ta sig en kopp kaffe med dopp på ett café..  

 

                 animated-dividing-line-image-0140

 

I dag har vi vaknat lite tidigare och jag är rätt utvilad. I morgon skall vi gå tidigt och handla mat så det räcker ett tag för jag misstänker att det blir en lockdown här också så småningom i och med att så många dör igen i covid. I både Norge och Finland har dom inte lika högt dödstal så dom har varit mer försiktiga och dom har ju även mer vårdpersonal och säkert ett uppbyggt lager med nödvändigheter. Det går upp för en mer och mer hur skrämmande detta är i och med att hela världen är drabbad. Jag mår lite illa av att politiker predikar för oss hur vi skall bete oss medans dom inte gör det dom ska själva. Sen tror dom inte att detta skall komma fram i ljuset, hur aningslös får man bli?

 

       

Simply Falling med lyeoka. Hon är en nigeriansk-amerikansk poet, sångare, aktivist. Hennes musik innehåller element från soul, R&B, rock hiphop och jazz. Jag tycker hon har en härlig röst

 

Det verkar inte bli så mycket med bloggvilan som jag tänkt mig för nu har lusten kommit tillbaka igen men det kan ändå bli så att jag har uppehåll nån dag då och då. Nu önskar jag er en så bra onsdag som möjligt mina kära besökare. Ta hand om er och var försiktiga

 

               

Gifmania 

 

#Skinngubben #Lockdown #Politiker #Lyeoka

 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

6 januari 2021 10:48

Ja nu sprids smittan lavinartat överallt. Jag har själv fått den genom mitt jobb och ligger sjuk hemma nu sen en vecka tillbaka.
Snö här idag, ett vackert vinterlandskap.
Kram

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 januari 2021 14:53

Tyvärr ser det ut så och det känns mer och mer skrämmande. Vad tråkigt att du fått corona. Hoppas tillfrisknandet går bra. Vi har lite snö och kallare men inte så mycket som hos dig.

Krya på dig
kram från malin

 
Ingen bild

Gunilla

6 januari 2021 11:37

Vilka vackra skinnjackor skinngubben har Skulle vilja ha många av dem. Men får nog slita ut de jag har först. Väska för tusentals kronor förstår jag inte att man behöver.
Tvättar sig så man har fått eksem, så smörjer mig och börjat använda handskar när jag håller på med vatten. Det verkar inte avta och inte finns någon att lita på.
Ha en fin dag!
Kram!


Malin wiper

6 januari 2021 14:56

Dom ser verkligen fina ut. Jag har inte haft nån skinnjacka på många år inte heller nån i mocca. Jag förstår inte heller vad det är för mening med såna dyra väskor. Själv har jag bara använt kameraväska i rätt många år nu men jag har några väskor kvar sen förut.

Jag har också fått så torra och nariga händer sen jag började använda handsprit och tvätta mig varje gång jag kommer hem från att ha varit ute. Det gäller att smörja händerna ordentligt men jag skall göra som dig köpa mig ett par bra handskar för disk och annat

Jag är rädd för att dom får stänga ner allt om inte folk sköter sig.

Ha en fin dag själv
kram

 
Amisa

Amisa

6 januari 2021 20:18

Jag gissar att smittan delvis tagit ny fart på grund av det muterade mer smittsamma viruset från Storbritannien, det har kanske funnits här redan innan vi visste om att det existerade?

Ja är det inte lite märkligt med politiker och högt uppsatta makthavare som tycker att dom själva inte behöver följa dom regler dom kräver att andra ska följa och dessutom tror att dom kan komma undan med det? Om man är en välkänd person finns det väl alltid personer som känner igen en i affären, på flyget osv.

Det var ett svängigt sound hon hade, Iyeoka! Jag har inte hört henne förut, men uppskattade det jag hörde nu.

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 januari 2021 09:00

Ja du så är det nog. Som du säger så verkar inte reglerna gälla politiker. För det mesta så kommer dom undan med mycket och det skulle inte vi göra. Dom är dessutom så aningslösa så dom tror inte att nån ser dom, helt galet

Lyeoka är en jättebra sångare. Jag gillar Youtube så jag söker och dyker på mycket som jag inte hört förut

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards