Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 februari 2021

Bread & Sweet By Jennie, Parkeringshuset Dockan och In the blink of a eyes

Av Malin wiper - 12 februari 2021 10:00


 

I går då vi hyrde elbilen så åkte vi in till Västerås så passade vi på att fika hos Bread & Sweet By Jennie

 

Klicka här för att se när vi var dit första gången. Klicka här för att se lite mer av deras lyxiga sortiment


 

Fina hyllor ovanför bröddiskarna


 

Dom har satt upp en ny hylla där där dom fyller den med surdegsbröd, kaffe, te mm. Allt är inte klart än i och med att dom nyss öppnat cafét


 

Frestande saltkola brownie


Vi valde varsin klassisk semla som såg intagande ut


 

Sen började vår njutningsstund. Semlorna var otroligt goda med en mandelmassa som var lite utöver det vanliga. Smaken var så god så jag fick gåshud och det fanns lite nötbitar som kändes lite karamelliserade. Det var en lite starkare smak av kardemumma i deras semlor än i andra som jag ätit. Absolut inget negativt och min man är väldigt förtjust i just kardemumma


Klicka här för att läsa om nåt rörande och fint


 

Härligt och sitta där när man är ensamma men ändå ser kunder som kommer in och handlar hela tiden och det på coronaavstånd

 

                                     


Kinto Kaffekopp

 

Detta är parkeringshuset dockan där även Bread & Sweet By Jennie ligger. Till höger åker man in till parkeringen och längst till vänster cafét. När jag tog denna bild 4 januari i år så var inte huset riktigt klart än och cafét hade nog inte öppnat än.Fasaden har lite känsla av 3D effekt på håll och är nog det snyggast jag sett


 

Vi fick plats på nedre botten så det var bara att promenera ut mot cafét

 

      

Detta klipp fick jag över mejl av min son. Det är helt fantastiskt vad som händer varje gång man blinkar. I rymden och på jorden

 

                            Nu önskar jag er många fina ögonblickanimated-eye-image-0264

 

#Bread #Semla #Dockan #Blinkar

 
 
Ingen bild

Gunilla

12 februari 2021 13:49

Läste om Svanen och herren vilken rörande berättelse så
kan det bli om man har ett varmt hjärta för djuren.
Ett mycket bra garage att köra in i, många hittar man varken bil eller att komma ut ur.
Rymden är verkligen intressant när man läser och tänker vilken liten del vi är i det hela. Vår stund på jorden är så kort och då gör vi det bästa av att slå ihjäl varandra.
En bra dag önskar jag!
kram!

Malin wiper

12 februari 2021 14:37

Det var verkligen en fin och rörande berättelse. Djuren förstår mer än man tror. Det var verkligen ett luftigt och fint garage.

Vi är verkligen små i vårt universum. Bra skrivet på slutet för så är det verkligen.

Ha en fin fredag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards