Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 december 2016

Julkort från Petra och en julgran från Acleja

Av Malin wiper - 13 december 2016 12:45

  

I går fick jag mitt första julkort och det kom från Petra. Det är både vackert och roligt, och jag blev jätteglad. Petra är en av dom första jag träffade på nätet och det var på en matsajt som heter "Tasteline". Hon hade förut en blogg men la ner den efter flera år men tack och lov så finns hon på fb. På Tasteline hade man en egen sida och fick nätvänner, man kan fortfarande bli medlem där. Man bytte recept med varandra och tog till sig av matsajtens recept. Dessutom kommenterade man hos varandra nästan som på dagens fb. Petra har jag bara gott att säga om för hon är en toppentjej på alla vis. Kul att vi följt varandra så många år, jag tror att det var 2005 eller 2006, det är många år sedan. Jag kan ha skrivit om detta förut, men har man bloggat länge så blir det ett antal dubbletter..  

 

    

Jag var med A-G in till Acleja Blomsterhandel i går och då såg jag dessa läckra nyinkomna guldiga julgranar i plåt. Eftersom vi inte har plats med en julgran så köpte jag en sån i mellanstorlek (35 cm hög) som nu står på vardagsrumsbordet. Dom finns i tre olika storlekar och den största är i ett annat utförande som ni ser bakom dom mindre. Vi har tre funktioner i vardagsrummet och då ryms ingen gran men vi har ändå inte haft gran på 25 år..  sen vi träffades än om vi haft plats.  Jag har en fb vän som varit så fiffig att fixa till smågranar och satt i krukor. Det tipset tar jag till mig för det var så snyggt

 

              

Jag lånade en bild från Peas blog, hon som fixat till detta så snyggt. I like It

 

Kort, rolig animerad film     


 

#Julkort #Petra #Tasteline #Acleja #Pea #Animerad 

 

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

13 december 2016 13:39

Hej!Så söt ängel-Tack för raderna hos mig.Blev så glad.På ett sätt är det bra med facebook.Jag har återfunnit en väninna som jag sökte på i Alla personer i Enköping på facebook.Hennes dotter svarade och nu har vi kontakt.MKommer att träffas när jag flyttat till Enköping.Tusen kramar.Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

13 december 2016 13:47

Vad roligt att du fått kontakt med en väninna från förr. Sånt är ju guld värt och jag håller med för på fb så kan man träffa på många man känt sen förr. Jag har själv gjort det.

Hoppas du snart får en lägenhet i Enköping. Du har ju stått så länge i kö. Hoppas vi också kan träffas om vi får möjlighet att flytta. Det ser dystert ut och kommer nog ta tid.¨

Tusen kramar tillbaka
från Malin

 
Ingen bild

Pea

13 december 2016 16:29

Så fin gran du har hittat! Jag vill bara berätta att mina granar inte är några grenar utan smågranar som jag har planterat i krukor.
Ha en fin kväll.
Kram ❤️❤️❤️

Malin wiper

13 december 2016 16:55

Ja den var jättefin. Tack för att du talade om detta för jag visste inte om det fanns så små granar. Nu har jag ändrat i bloggen

I år blir det nog inte men nästa år för jag tycker det är jättesnyggt.

Ha en fin kväll själv
kram från Malin

 
college student

college student

15 december 2016 09:07

Wow! Lovely! I'd like to have such decorations for my Christmas party. I'm gonna buy some candles too, as my friends love such a sweet and pleasant atmosphere.

http://essayforcollege.org

Malin wiper

15 december 2016 10:44

Vad roligt att du gillar det. Det låter härligt med julparty.

Tack för att du tittade in
have a nice day
Malin

 
Denisa

Denisa

5 april 2019 18:50

Beautiful photos, they remind me of the time when I lived in Stockholm (2014-2017) :) Love Scandinavian Christmas atmosphere!
Hälsningar från Tjeckien! :)

http://https://chi-nese.com

Malin wiper

5 april 2019 19:36

Thank you!. Vad roligt att du gillade inlägget. Så kul också att du bott i Stockholm under några år och gillade våra svenska jular.

Tack för att du tittade in

Have a nice weekend
Greetings from
Malin

 
Classifieds in India

Classifieds in India

31 maj 2020 21:07

Critical information! Suspecting seeing your notes posted. Much gratitude to you for sharing the good article. Extraordinary to see your article.

http://https://www.makuv.com/in.html

Malin wiper

1 juni 2020 08:28

Thank you för your ad

Have a good day

Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards