Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 december 2016

Av Malin wiper - 5 december 2016 13:30

När A-G och jag kom till Gym Plus i dag så var det full rulle utanför. Dom byter ut en del av träningsmaskinerna till helt nya och vi kommer att få fler gåband och det uppskattas. Dessutom några nya sorters maskiner 


  

Här rullas gåbandet in av två starka killar   

Rullbrädan som används för att rulla in saker till dörren


    

Träningsmaskiner på lång rad


    

Överdelar till träningsmaskiner väntar på sin tur


  

Ett nytt gåband som kommit in till gymmet

 

En ny crosstrainer på plats. Jag gillar verkligen såna och använde mig av dessa när jag började på gymmet. Tyvärr passade den inte så bra för min ländrygg så jag fick återfall. Funderar ändå på att börja igen men då ta endast 2 minuter i början och sen arbeta upp till lagom träningstid.

 

Nu finns det även cykel för crosstraining. Det kommer nytt hela tiden och eftersom jag själv inte kan cykla längre på grund av nacke och ländrygg så längtar jag tills gåbands-cyklarna kommer till sverige så priset går ner lite. Att både kunna gå på gym och även ha en gåbands-cykel vore det ultimata 


  

Här lyfter Mikael som drivet gymmet upp ett av dom äldre gåbanden för att frakta ut så ett nytt kan komma på plats          

 



Efter gympasset ringde jag efter en taxi..  Vi trodde det skulle komma en limousine men som ni ser så fick A-G lifta med denna lilla röda låda. Huvudsaken var att vi kom hem..  (skojar). Vi var inte klädda för promenad, en sån tar jag efter lunchen. Jag kan inte säga det nog ofta, men att gå på gym är en lisa för både kropp och själ. Så länge jag är vid mina sinnens fulla bruk så kommer jag inte att avstå från detta.       

 


#Gym #Träningsmaskin #Crosstrainer #Gåband #Rullbrädan #Överdelar #Mikael #Taxi

 

Av Malin wiper - 5 december 2016 08:15

  

I går åkte vi iväg till Jul Ljus Butik & Café i Hok. Det var så länge sen vi var dit nu. När vi kom dit och jag skulle fota utsidan så hade jag glömt minneskortet i datorn så det var bara att åka hem igen. Vi åkte ändå tillbaka för det är bara en mil dit. Det är alltid så snyggt på utsidan också, som synes

 

   

Härinne har det blivit en liten butik från att ha varit ett rum med möbler.    

 

Jul Ljus har växt för nu har dom sån tillströmning av folk så inne i denna lokal där jag bara kunde fota stolarna som sticker fram har ytterligare en cafélokal växt fram. Det var så mycket folk där så det gick inte att fota men så snyggt det är. Dom har tagit virke från olika ställen och även ladugårdsdörrar så det är verkligen karaktär på lokalen. Dom har väldigt många bakverk och smörgåsar att välja mellan, även en kakbuffé                                

 

Klicka här för att se hur det såg ut i augusti 2015. Klicka här för att se ett inlägg från december 2014 där man kan se cafét ute i butiken och även hur det såg ut där det nu är en liten extra butik. Klicka här för att se när vi var dit första gången

 

    

Det är så vackert i fönstren

                 

 

   

Bronserade hundar

 

   

 


 

Härligt servettställ med tomte 

 

 

Det finns hur mycket som helst av allt möjligt i deras sortiment. Jag kunde inte ta bilder på håll eftersom det var så fullsmockat med folk i butiken. Verksamheten har växt nåt enormt så dom har olika evenemang och även bussresor som kommer dit. Det finns även en övervåning där man också kan sitta och fika

 

   


Vi föll för en adventsljusstake som var nedsatt till 99 kr. Det jag gillade var att den är så asymmetrisk, och att det finns knappar på höger sida så man kan knäppa på ljusen var för sig. Som synes lyser nu bara två lampor. Det är en liten fläck på det röda så vi skall måla den nästa år. Blir då kanske en annan färg på nederdelen, eller samma som förut. Det fanns bara en kvar. Vi har den på köksbordet nu för den vi hade förut är helt försvunnen, vi fattar ingenting.                 

 

   

På väg från Jul Ljus såg vi denna uppblåsbara tomte luta sig ut från en villas balkong

 

Denna jullåt ger mig nostalgivibbar. Den spelades ofta på jularna då jag var barn. Här framförs den i en modernare snabbare version av Troll. Det är en musikgrupp från Falun som var aktiva 1985-1992. Klicka här för att höra deras mest kända låt "Jimmy dean" 

                        

 

I dag skall jag och A-G till gymmet igen och det skall bli skönt. I dag lägger vi till stepbrädan. I går var jag helt tablettfri men i dag på morgonen blev jag tvungen att ta en omgång igen. Sen har jag mina icegelépåsar som jag inte kan vara utan. Det är i alla fall mycket bättre än för ett tag sen så det känns härligt. Här har vi 4 grader varmt och nästan all snö är borta. Ingen vinterkänsla precis. Ha nu en skön början på veckan kära läsare

 

 

#Jul #Butik #Tillströmning #Bronserade #Servettställ #Änglar #Förstoringsglas #Verksamheten #Adventsljusstake #Balkong #Troll

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards