Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 december 2016

Av Malin wiper - 9 december 2016 19:40



  

Jag hade tydligen satt in två inlägg på nästan samma tid i dag på morgonen..  . Jag och min man har inte varit hemma på hela dan trots att vi hade tänkt ta en långpromenad och bara fixat lite hemma. När vi gick in på datorn i morse så hade vi ett meddelande om att vi kunde komma på en lägenhetsvisning i Köping. Vi har sökt utanför Enköping också eftersom det verkar stört omöjligt att få en lägenhet i samma stad som min son.

 

                                                            

 

Killen som hade lägenheten nu kunde bara ta emot för visning i dag eftersom han sen skulle vara bortrest. Det var bara att sätta sig i bilen trots 30 mil bort så nu är vi helt slutkörda och jag är förvånad över att ländryggen klarade av resan. Jag hade med mig 5 st icegelépåsar i en frysväska så jag tog till dom så fort jag kände att det började bli besvärligt. Killen som visade lägenheten var jättetrevlig och även hans kompis som var där.

 

 

 

 

Tyvärr så var lägenheten sämre än den vi bor i nu men dyrare, även mindre än vår men hade den varit i bättre skick så hade vi kunnat bo där ett tag tills vi fått en lägenhet i Enköping. Balkongen var i bättre skick och även köksdelen men badrummet var ännu sämre än här och jag kände ingen som helst trivsel när jag gick igenom lägenheten. Varken jag eller min man vill flytta om vi inte känner att det känns rätt. Nu vet vi i alla fall hur det området ser ut. Det fanns även jättefina hus där men dom var insatslägenheter och sällan några lediga och lång kö. Vi känner oss nu lite möra och besvikna men det dyker säkert upp nåt mer framöver. Vi har även sökt i Sala, Hallstahammar och några fler ställen

 

 

 

Hoppas ni har en fin och högtflygande kväll 

 



Här kommer en gammal låt med Nena som heter 99 Luftballons. Typiskt 1980-tals-sound, kläder och frisyrer

   

 

 

 #Lägenhetsvisning #Köping #Nena

 

Av Malin wiper - 9 december 2016 09:00

  

Efter gymmet i går tog vi en tur in till Selma kläder efter fikat på Ritz. Ulrika som driver butiken har blivit bestulen på en klänning och det känns jättetråkigt. Skall man måsta ha kameror och larm överallt. Inte lätt för små företag. Ovan en stickad jumper i svart med vita hjärtan 



  

Snygg klädsam blus 


Tunn finblus i ett mönster som jag känner igen från 1960-talet. Nu tillbaka men i uppdaterad version. Jag hade själv en tjock kappa i detta mönster som ung flicka. Då kallades mönstret "Pepitarutigt".  Mönstret är döpt efter den spanska balettdansösen Pepita de Oliva (1830-1871) 

 

Pepita dansar med Daniel Lemma & Augustifamiljen 

 

   

Jag köpte detta halsband hos Selma. Märket är Queen Amini

 

   

Det skall jag ha till denna blå/vit-randiga polojumper. Jag tycker den är lite för mörk upptill så det behövdes nåt ljust som livade upp. 

 

   

Halsbandet passar till många plagg och allrahelst till denna poncho som jag köpt för ett tag sen. Den är vinröd, vit och blå.

 

Jag har även denna poncho som också passar till halsbandet med knut. Fast denna poncho är inte lika bekväm för den flyttar på sig och jag fastnar med tofsarna så den stämmer inte med min personlighet. 

 

                    

 


 

 

#Selma  #Kofta #Blus #Pepitarutigt #Daniel #Glitter #Halsband #Polojumper #Knut #Poncho 


Av Malin wiper - 9 december 2016 08:30


    


Jag hörde på nyheterna i morse att John Glenn gått ur tiden. John Glenn föddes 1921 i Cambridge i Ohio, och dog i går 8/12  i Columbus i Ohio. John Glenn var en amerikansk astronaut och senator (demokrat). Glenn blev 9 april 1959 uttagen till en astronautgrupp inför Mercuryprogrammet, och var den förste amerikanen som flög i omloppsbana runt jorden. John Glenn blev 95 år gammal. Klicka här för att läsa en biografi över John Glenn          



Min son har så länge jag kan minnas faschinerad av rymden och hade själv gärna blivit astrounat men det är inte det lättaste. Han tycker det är häftigt att min generation har suttit framför tv-apparaten och sett raketuppskjuningar ända från barnsben. Kom ihåg hur spännande det var när jag satt där med mina föräldrar framför tv:n och spänningen steg när nedräkningen kom och sen rymdraketen släppte sitt fäste med sikte rakt upp. Klicka här för att komma in på Nasa:s hemsida 



Klicka här för att se ytterligare ett klipp. Klicka här för att se hur det kunde se ut på den tiden

 

                         

 

Jurij Gagarin blev den 12/4 1961 den första människan i rymden och den första, som kretsade runt jorden. Han fick medaljer från hela världen för sin färd i rymden. Gagarin omkom under en övningsflygning när planet, en sovjetisk MiG-15, havererade. Det var otroligt spännande kom jag ihåg där i tv soffan då hela Sverige stannade precis som när Igemar Stenmark åkte slalom, och Ingemar Johansson boxades mot Floyd  Patterson    


 

 

  Nu skall jag göra mig iordning i raketfart så vi hinner uppleva nåt denna fredag. Sköt om er kära läsare och njut av livet om ni kan. Jag har börjat leva mer i nuet för tids nog kommer fler bakslag och krämpor så det är bäst att passa på medans man kan. 

 

 

 

 

#John #Astronaut #Gagarin

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards