Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 november 2016

Rhodesian ridgeback och Ellen Nybergs promenad.

Av Malin wiper - 22 november 2016 13:30



     

I går förmiddag då min man och jag var på väg ut på första promenaden så träffade vi på denna fina hund som är en Rhodesian ridgeback. Hunden är en tik som är 11 år och heter Shivas. Det är en granne i en villa bredvid vårt hus som rår om hunden. Shivas hade kunnat springa ut till oss men stod så stilla på gräsmattan och bara tittade. .  Kan man bli annat är rörd och tjusad?  


  

Efter ett tag gick hon upp på trappen till altan och satt sig så fint där medans vi pratade med matte. Det var en bra början på promenaden och det händer alltid nåt när man promenerar                                

 


  

Vi ville ha lite nostalgi så vi tog oss till Ingelund och där satt jag mig en stund på min favoritbänk som förut var röd men nu blå. Vår förra lägenhet låg bara ett stenkast från Ingelund så vi promenerade ofta där.                   


      

Här ser ni fd Budik Ingelund som man fick njuta av några år tills det sen las ner.                           


  

Vi fortsatte på Ellen Nybergs Promenad och njöt av den vackra vattenspegeln

 

  

En and stod så fint och såg ut att undra om hon skulle flytta sig eller stå kvar när vi gick förbi                         

     

  

Det är så vackert runt sjön                                                             


  

Efter det så fortsatt vi in mot centrum och här går vi förbi huset min väninna Barbro bodde i förut. Det är lägenheten med röda gardiner och fransk balkong. Hon flyttade ju tillbaka till sina hemtrakter utanför Nynäshamn för några år sedan och trivs som fisken i vattnet och har kvar sina vänner där från förr              


Här går vi förbi vår förra bostad                                          


  

En bänk och en kruka vid en husvägg lyste upp i det gråtrista vädret


  

Vackert hus med en snygg förstuga     


  

Lite färdmedel för barn i olika varianter

 

   

Nästan klart i köksfönstret, bara gardiner som skall bytas ut och en lykta som skall upp i fönstret. Det blir lite stilrent i våra tre fönster och det känns lättande. Jag vet inte hur mycket vi burit iväg till second hand det sista året. Ändå har vi rensat varje gång vi flyttat. Alla julsaker mm blev stulna i ett förråd då vi bodde i vår sista lägenhet i Katrineholm. Därför fick vi börja om så vi har inget från långt tillbaka.  

 

När jag påbörjade min första promenad i dag tisdag så var jag nästan värkfri men efter 15 minuter satt det igång igen och det flyttar runt hela tiden men efter att ha mött upp min man utanför Magnisa Stuga för att ta en fika så blev det som lite stretsching på barstolen. Efter det så kunde jag promenera ett tag igen och varje värkfri minut är guld värt. 


                  


#Rhodesian #Favoritbänk #Ellen #And #Barbro #Bänk #Förstuga #Färdmedel      

 
 
Annelie

Annelie

23 november 2016 11:47

Så fint ni redan har gjort det i ert köksfönster.

Hihi, denna bilden på anden var mysig, är du så nära eller har du zoomat..??

Fina bilder som vanligt.

Haha, vad häftigt hunden satte sig på trappan. Syns runt nosen att hon är äldre, vad gråa voffsingarna också blir.
Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 november 2016 14:53

Det ryms inte så mycket saker i våra fönster så det går fort att få till det.

Jag zoomade rätt rejält för jag har en zoom på 30x

Ja du djur blir också lite gråa när dom blir äldre. Fast vi kan ju tona vårt grå ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards