Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 november 2016

Plommons tjejband, och lite minnesbilder

Av Malin wiper - 11 november 2016 16:30



Plommons med Last train to Liverpool. Nedan kan ni läsa om varför Plommons är med i detta inlägg. Nostalgi så det stänker om det. Klicka här för att komma in på deras fb

 

 

Plommonfärgad ryamatta

  

Jag håller på att rensa bland mammas foton nu och hittade två bilder på min sons pappa och mig från början av 1970-talet. Mr A är borta sen 5 år tillbaka. Jag har inte dessa bilder själv så jag blev överraskad och undrar i mitt stilla sinne vem som tagit bilderna. Jag tror vi var i Österlo som ligger nån mil hitanför Stöde. Mina föräldrar hyrde en banvaktsstuga där som vi besökte både sommar som vinter. På sommaren badade vi i stödesjön och hade en egen liten badstrand. På vintern åkte vi skidor och skridskor där. På den tiden var det populärt med pimpelfiske-tävlingar med både underhållning och små tivolin på isen. Det var för det mesta minus 30 grader kallt. När denna bild togs så hade Mr A och jag tagit över banvaktsstugan under en period för mina föräldrar flyttade upp till Umeå för pappa kom in på universitetet där och skulle läsa till både Socionom och fil kand. Han var närmare 50 år då. Mamma skulle också gå en utbildning så dom skulle bo i studentbostad 


  

Vi ser ut som två hippies. Kavajen jag har på mig är inte så lila som på bilden utan mer plommonfärgad. Köpte den när jag var 17 år gammal och arbetade på Postbanken i Stockholm. Det var även långbyxor till kavajen men dom hade jag inte på mig på denna bild. Min man Mr T har inget emot att jag sätter in dessa bilder.

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på gruppen   



Jag köpte kavajen och byxorna på grund av popbandet Plommons som jag tyckte var ett häftigt tjejband och ville vara lik dom, hade några år tidigare även ett rosa band i rosett i en svarns bak i huvudet precis som dom. Nu är jag vän med en av gruppens medlemmar på facebook. Gruppen är fortfarande ute och spelar så jag hoppas få se dom i verkligheten så småningom när vi flyttar. Det finns en klubb i Stockholm som heter Pop In som jag gärna vill besöka. Där spelas musik från den tiden och många av dom gamla musikerna uppträder där. Klicka här för att läsa en biografi över Plommons. Jag tyckte det var så häftigt när tjejpopbanden kom. Klicka här för att höra historien om Plommons  

 

 

Min förkylning håller sig kvar men nu kan jag andas bättre då min man åkte ner i går och köpte nässpray. Det blev en väldig skillnad och jag får ut snoret lättare. Vill inte åka på en bihåleinflammation. Blir jag inte bättre i början på veckan så beställer jag tid på Vårdcentralen för att kollas upp. På måndag har jag haft detta i 9 dagar. När jag orkar sysslar jag med genomgång av mammas papper och bilder. Min man håller just nu på att scanna in papper ex betyg mm. Hoppas ni har en fin helg att se fram emot kära läsare. Sköt om er

 

   

 

 

 

 

#Bilder #Stöde #Plommons #Förkylning

 
 
Morsan

Morsan

11 november 2016 23:41

Oj, så kul att hitta gamla foton som man inte sett förr 😃 Det är det som är synd med dessa digitala bilder som lätt kan försvinna med döda hårddiskar mm. Tänk allt sånt som man sparat på gamla disketter eller vissa äldre CD skivor som inte stämmer med nyare datorer. Jag tänker ofta att jag ska framkalla vissa foton, men det blir nästan aldrig av, men jag sparar över till en extern hårddisk.
Ha en fin fortsättning på helgen och krya på dig. KramKram! ❤️

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

12 november 2016 09:40

Det känns verkligen som överraskningar. Ja du man vet inte om bilderna håller sig så man får kolla på dvd med jämna mellanrum. Jag har extern hårddisk och sen ytterligare ett ställe på nätet där jag sparar ner bilder. Jag blev ju av med massor när den gamla hårddisken kraschade

Som du säger så blir det inte av att framkalla foton numera. Det är tidskrävande och ingen kollar i fotoalbum längre. Vi skall göra en sån där modern bok av vissa foton

Tack för omtanken, jag är långt ifrån bra men är ändå piggare nu på grund av rätt mängd hormoner

Ha en fortsatt fin helg själv
kram

 
Annelie

Annelie

15 november 2016 07:27

Vad roligt att få se gamla bilder på dig och din son´s pappa.
Du är dig sååå lik.

Roligt att vara vän med en av tjejerna på FB numera.

Förstår du vill lyssna & se de om / när ni flyttar.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 november 2016 07:35

Vad kul att det är nån som tycker jag är mig lik trots 30 kg mer i vikt, äldre och med annan hårfärg. Annars brukar jag få höra tvärtom ;) . Ja du dom är supertrevliga och häftiga fortfarande tjejerna i Plommons

Hoppas det snart dyker upp en lägenhet för nu håller vi på att bli galna på denna bostadsmarknad.

Kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards