Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 mars 2024

Av Malin wiper - Söndag 31 mars 17:00


 

När min son var till oss sist så såg vi 8 avsnitt av serien The Bad Batch säsong 3. The Bad Batch är en tv-serie skapad av Dave Filoni för streamingtjänsten Disney+. Det är en del av Star Wars-serien och fungerar som en uppföljning till Star Wars: The Clone Wars (2008-2020). Serien är producerad av Lucasfilm Animation, med Jennifer Corbett som huvudskribent och Brad Rau som övervakande regissör. Varje avsnitt är bara 25 minuter långt så man kan se rätt många på direkten. Det kommer snart ut nya avsnitt och då skall vi se dessa tillsammans också. 

 

                                                           

 

Jag  har nu sett nästan allt vad gäller Star Wars både av filmer och serier. Fast det kommer ständigt nya. Det var lite för mycket action från början men det lugnade ner sig så småningom så jag tycker den blev bara bättre ju längre vi tittade. Jag är ju ett fan av animeringar också och tänker på allt dom skapat som måste ha tagit så lång tid. Figurerna känns levande och det är så välgjort allt

 

Jag ger dom avsnitt jag sett hittills en stark 3:a av 5 möjliga i betyg

 

   

         

Den officiella trailern till serien

 

Nu har vi fått sol igen och vi har promenerat nästan 7 km i dag igen. Vi kom upp så sent i och med att vi glömt bort att ställa om klockorna. Därför blev lunchen middag och det har nog aldrig hänt förut. Det känns verkligen vår i luften nu men pollenallérgin börjar kännas nu så jag får ta en tablett varje dag. Det var ganska tomt ute i dag och det beror nog på att många är trötta efter påskdagarna och en del butiker är ju stängda i dag också förutom Köpcentrum. Det händer inte så mycket här just nu men går man ut och kollar nyheterna så händer det mycket men mest elände av alla de slag. Jag har inte orkat skriva några såna inlägg på ett tag än om jag vill debattera allt galet som händer. Ha nu en skön påskdag

 

  Ekströms Konst

 

            

The Beach Boys med Spring Vacation 

 

#Bad #Star #trailern #Ekströms #Beach 

Av Malin wiper - Söndag 31 mars 11:30


                     

 

För ett tag sen blev vi så sugen på sushi och det finns ett ställe vi inte varit till som heter Ramen Sushi Poké Bowl. Det ligger i centrala Västerås. Vi hade varit ute och promenerat rätt länge nere vid Mälaren så vi var hungriga och trötta


Jag valde bara två sorter som är mina favoriter och det är lax och avokado. Det var upplagt så fint och massor av tillbehör och även godsaker på sushibitarna. Jag tog 8 bitar och riset var helt perfekt. Klicka här för att se vad VLT skriver om sushin

 

                              


    

Min man valde en mix sushi med 10 bitar. Bland annat lax, makrill, sill, tonfisk, räka och avokado. Han tyckte det var fantastiskt gott precis som jag tyckte. 

 

 

Det är jättefint och mysigt därinne och väldigt populärt för på luncherna är det nästan fullt och det kommer in folk hela tiden och köper med dig

 

Här en del av lokalen där man sitter vid mindre bord. På andra sidan är det soffor och större bord. 

 

 

Vi var in till Punkt Gallerian där även Coop ligger, vi skulle köpa lite kokt skinka. Där är dom jätteroliga som ni kan se på denna tavla. Dom har text från låten Sweet Dreams med Eurythmics   men bytt ut vissa ord till ostsorter. Det är en ur personalen som är bra på att skoja till det. Den trevliga kvinnan som skivade upp skinkan till oss visade upp skylten så jag fick se den på närmare håll

 

                                               

 

       

Då passar det bra in att sätta in låten Sweet Dreams med Eurythmics


 

Annu mer skoj från tjejen på Coop. Det syns lite dåligt men det är ditsatt en Mars på diskglaset och då blir det Är de mars nu??, Japp det är det, trevlig dag. 

 

                                                  

 

Vi hade ingen som helst koll på att man skulle ha ställt om klockan i natt så vi vaknade alldeles för sent. Vi la ner allt vi skulle göra förutom att min man skall laga en persienn. Vi har har köpt lagningsset på Clas Ohlson i Kvarteret Igor. Jag skulle tona mitt hår men det får vänta tills i morgon bitti. Jag hade inte heller nåt inlägg klart så jag fick lägga på ett kol. Vi har 7 grader varmt men ingen sol än så länge. Jag har både en serie och en film att skriva om som vi såg när min son var hit. Nu kom solen fram, så härligt. Ha nu en fin påskdag i vårvädret, åtminstone här söder över

 

         

Chuck Berry med No Particular place to go från 1964. Klicka här för att höra Björn Skifs version av låten  

 

#Ramen #sushi #lax #Coop #tavla #Eurythmics #mars #Chuck #Björn 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards