Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 mars 2024

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30


 

I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbiffarna. Sen tillagade vi en Purjolåda som jag fått receptet på av min bloggläsare Gunilla. Klicka här för att få ta del av det receptet. Till detta hade vi även pasta och vinbärsgelé. Purjolådan gjorde vi lite lösare denna gång så det blev perfekt till pastan. Till detta drack vi öl


 

Det har varit så dåligt väder med både snö regn och kallt så vi kunde inte vara ute och fota så mycket och det blev kortare promenader. Därför åkte vi istället iväg till flera second hand och kollade och även till andra ställen där min son fick tag på lite saker han behövde.

 

                                      

Vi köpte en kaffeburk till vårt avlastningsbord som ni ser på bilden. Det är den längst till vänster där vi skall ha kaffe till perkulatorn. I en av dom andra två burkarna har vi snabbkaffe och i den lilla burken har vi te. Burken köpte vi på Life Center för endast 20 kr. Jag gillade mönstret

 

Det kommer mer senare från båda dom second hand vi besökte


   

Life Center hittade jag även denna stränglöpare som passar både till påsk och andra dagar. Den kostade 40 kr och var helt oanvänd och  väldigt bra och jämnt vävd. Jag arbetade ju några år inom arbetsterapi så jag har satt upp många vävar med stränglöpare och även vanliga löpare i många stora vävstolar.


 

Så här ser den ut på nära håll

 

 

Vi var även en sväng till net on net på Hälla för att kolla lite på tisdagen 

 

          

Här en låt som min son komponerat som heter Royal Red 

 

  

Här är jag med på ett hörn också 

 

 

Sen blev vi lite hungriga så min son bjöd oss på hamburgare på Mc Donalds som också fanns på Hälla. Min man valde en dubbel burgare med bacon och lite annat gott. Min man dracke en milkshake med vaniljsmak till sin burgare

 

 

Jag valde en vegoburgare med tillbehör. Jag drack isvatten till min burgare

 

                         

Walletking 

 

Min son tog också en vegoburgare i och med att han bara äter vegetariskt nu. Min son drack en milkshake med banansmak till sin burgare

 

      

Cascade med While my  guitar weeps (instrumental cover). Dom spelar på Chapman sticks hybridgitarr/basinstrument. Det är ett instrument jag aldrig själv hört talas om så det var intressant, alltid lär man sig nåt nytt. Sköt om er och ha en fin onsdag


                                           

 

#morotsbiffar #kaffeburk #stränglöpare #net #Royal #vegoburgare #Cascade 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards