Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 januari 2024

Röda Korset Second hand, Ljuva minnen, Nostalgikiosken och Tages

Av Malin wiper - Onsdag 17 jan 11:30


 

Vi var in till Röda Korset en dag och kollade runt. I skylten hängde denna lite annorlunda skinnjacka. Jag glömde tyvärr att titta på prislappen

 

 

I skylten fanns även detta skoställ med med olika skomodeller. Tänk att jag har varit skomodell en gång åt Oscaria och det kom helt plötsligt då en lokal blev uthyrd på W:6 i Sundsvall där pappa arbetade några år. Dom skulle ha en skovisning där man skulle gå på bord som var utplacerade i rummet och dom hade ingen modell så jag har funderat på om hon hade blivit sjuk men man frågade inte om sånt då. Det var en rysare för jag var ju otroligt blyg så jag var nog röd i ansiktet hela tiden. Till saken hör ju att massor av inköpare var män och dom stirrade på mina ben och skorna. Ett roligt minne blev det i alla fall och jag fick en slant

 

                                      

Nåt år senare så började jag arbeta på skobutik och den hette då Tre Rosor (sko & klädbutik)  och den bytte sen namn till Wedins skor och där var jag ett tag också. Det var meningen att jag skulle bara vara på lagret men dom tyckte jag var så duktig så jag fick sen vara ute i butiken och till slut även ta betalt. Jag trivdes jättebra och chefen var fantastisk och även dom två kvinnorna som jobbade där. Det blev inte så lång tid för sen gick jag vidare med andra yrken och studier men alla bra ställen sitter kvar i minnesbanken

 

                        

Här ser ni mina ben på den tiden i en gammal svartvit bild. Dessa två bilder är från ca 1970 men när jag arbetade på skobutik så var nog bara 14-15 år men på bilderna ca 20 år. Det är svårt att ta in att livet gått så fort och ändå känner man sig inte så gammal som man är. Tänk om man hade kunnat få göra en tidsresa och även göra om sånt som blev lite fel

 

       

Nostalgikiosken Bergkvara 2019. Den passar bra in i all nostalgi 

 

 

Dom ändrar ofta som här där det förut varit gardiner och stickade saker. Nu är det herravdelning


 

Här ser man lite mer av sortimentet på håll

 

 

Jag frös i går om halsen så jag köpte mig denna halsduk för 20 kr men det var 50% rabatt så den kostade bara 10 kr. Jag är inte så förtjust i tjocka halsdukar som är breda så denna passade perfekt i och med att den inte var så bred, lagomt lång och rätt tunn men ändå värmande. Scarfs gillar jag så såna har jag rätt många av.


 

En väl bibehållen gungstol som kostade 400 kr

 

 

Förr så så skojades det om att äldre satt i gungstol. Jag placerade min modellgubbe av äldre sort där..   


 

Detta är muggar utan handtag med avbilade fåglar på och det fanns 4 st. Dom kostade 20 kr/st och var designed by Tiger. Jag hittade inga såna på nätet men klicka här så får ni se muggar av samma märke

 

 

En röd liten postlåda för 150 kr


  

En knallgul tavla för 175 kr. Den är signerad men jag kan inte tyda signaturen tyvärr


 

Det går inte heller att tyda signaturen på denna tavla men den kostar 300 kr. 


 

Här ser man den sista julkulan på denna konstellation. I dag på morgonen var det minus 3,5 grader minus, så skönt att slippa den värsta kylan

 

       

Tages med Every Raindrop Means a Lot från 1967. Det var en av många grupper jag lyssnade på. Jag har alltid haft en bred musiksmak från klassiskt, visor, rock, pop, country en del rap, blues jazz mfl.

 

                                                     

Just nu snöar det för fullt och blåser väldigt mycket så man har ingen lust att gå ut än om man gärna vill. Jag önskar er nu en så bra dag som möjligt mina kära besökare. Sköt om er varm hälsning från Malin


#Röda #skinnjacka #skomodeller #Skomannekäng #herravdelning #halsduk #gungstol #muggar #postlåda #tavla #julkulan #Tages

 
 
Maria

Maria

Onsdag 17 jan 15:41

Åh, jag älskar att gå på Röda-Korset-butiker, kuriosa-butiker, what ever. Älskar att fynda och återanvända till låga priser. Så mysigt.

Ha en fin dag i snöyran, hälsar
Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Onsdag 17 jan 15:55

Då känner vi lika för jag älskar det också. Bra för miljön och pengarna går till välbehövande. Nu är det många fler som besöker Röda Korset för dom vanliga butikerna har blivit så dyra. Jag älskar att göra fynd också

Ha en fin dag själv. I dag var vi tvungna att vara inomhus.

Malin

 
Veiken

Veiken

Torsdag 18 jan 02:48

Skinnjackan var verkligen både annorlunda och cool.
Jag är lite förvånad över att allt verkar vara i så bra skick. En halsduk för 10 kronor är ju nästan gratis. Behövs säkert i kylan.
Hör och häpna, men jag var Tommy Bloms frisör ett antal gånger. Han bodde där jag jobbade och hans mamma bodde där jag bodde!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

Torsdag 18 jan 07:15

Håller verkligen med dig. Jag är också förvånad över att det mesta ser helt nytt ut hos Röda Korset. Halsduken är dessutom helt oanvänd och den är i ylle och mjuk och skön mot halsen

Vilken höjdare att du var frisör åt Tommy Blom. Han träffade jag på en konsert i Skene då syrran bodde där. Kul även att hans mamma bodde där. Det är så tråkigt att han inte finns längre.

Ha nu en skön dag
Kramar från Malin

 
Ingen bild

Ann-Christine

Torsdag 18 jan 13:16

Kul att se lite gamla kort. Minns w6 när vi var The hard girls

Malin wiper

Torsdag 18 jan 14:13

Kul att du tycker det. W:6 minns man väl och så roligt man hade det. Vi var verkligen The hard girls ;)

Kom ihåg när vi stod framför spegeln i källarvåningens badrum där vi stod och sprayade håret hårt och satt på eyliner och mascara. Vad sprayen luktade starkt då.

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards