Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 januari 2024

Av Malin wiper - Fredag 26 jan 10:00

 

I går efter att vi handlat så var vi så trötta så vi gick in på Café Mosaic för att ta oss en fika. Det var rätt länge sen vi var dit nu. Det är ett väldigt fint ställe med högt i tak och två våningar. Personalen är jättetrevliga också. Många går även dit och äter deras goda luncher


Klicka här för att se när vi var och såg At Seven på Café Mosaic

 

  

Vi valde varsin Wiener Snibb som var nåt jag aldrig sett förut. Dom såg så roliga och annorlunda ut i formen och hade choklad på ena sidan och mandelspån. Dom kändes som en blandning av wienerbröd, croissant fast med en egen touch. Supergoda helt enkelt och till dessa varsin kopp cappuccino

 

 

Detta är stora croissant med vaniljkräm inuti

 

 

Sen hade dom semlor och det har vi inte ätit sen förra året

 

 

Kermiktbakeser som blivit en klassiker som kommit för att stanna

 

                                         

         

Mozart on Banjo guitar med Luca Stricagnoli

 

  

Solbullar, syltkakor och ett grovt rågbröd till höger 

 

 

Hos Café Mosaic kan man just nu se Västeråsrevyn 2024, Säga vad man vill. Det från deras fina scen och revyn startade 5/1 och avslutas 28/1 men vi har ingen möjlighet att gå på detta just nu. Hoppas vi kan gå dit nästa gång dom har musikunderhållning eller nåt annat

 

Klicka här för att komma in på Västeråsrevyns facebook.

 

  

En bit av scenen där man annars kan sitta och inta sin fika. När det sen blir underhållning så plockar dom bort allt

 

  

Vi gick förbi Musikbörsen igen i går och då såg jag ytterligare en motivmålad gitarr. 

 

 

En av bilderna från förra gången vi gick förbi där

 

 

Här såg det lite höstigt ut framför en blomsterhandel

 

 

Nu har det snöat igen och är 2 grader minus så det blir en långdragen vinter. I går var det så halt så vi fick dela upp promenaden i två delar. Vi promenerade först 3 km och på kvällen 3 km men det gillas inte av mig. Jag vill promenaden skall vara minst 8 km lång upp till en mil. Vi kom ju upp i en mil en dag men då var det lättare att ta sig fram. Klicka här för att se vad man skulle behöva nu

            

                                                    

I morgon åker vi till Enköping för att hämta upp min son och sen skall han ligga över en natt hos oss. Vi brukar alltid ha så kul då vi träffas och nu har vi en ordentlig soffa att sitta i när vi skall kolla på film i tv rummet. Ha nu en skön fredag mina kära besökare. Tack för att ni tittade in till mig

 

         

Low Bass Singer med Sixteen tons (cover). Sångaren heter Geoff Castellucci

 

#Mosaic #Wiener #semlor #Kermitbakelser #Luca #Västeråsrevyn #gitarr #Low

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards