Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 januari 2024

Av Malin wiper - Torsdag 11 jan 14:30


 

En dag på vår promenad in till centrum så var det snöskottning från ett tak på ett fint gammalt stenhus. Jag beundrar dom som törs vara uppe på tak för själv har jag sån svindel så det går ett streck i magen bara jag går upp på en köksstege, så illa är det..   

 

                           

Laitis    

 

Jag får svindel bara jag ser denna person stå på knä på kanten där hon skrapar bort snö och istappar. Dan före jag såg detta så sa jag till min man, varför skottar dom inte tak numera?. Så det var lite kul att se detta

 

Klicka här för att läsa om snöskottning från tak

 

       

Medans jag fotade så filmade min man men det blev ett jättekort klipp


   

En man som övervakar arbetet från marken. Det var avstängt för gående men han varnade när bilar kom


 

En cykel i framåtlutad ställning och framhjulet borttaget. Det har verkligen varit en snörik vinter men nu har det inte snöat på några dagar och vi har nollgradigt i dag


 

Vi gick förbi en skola med en fin stor uteplats som jag fotat på sommaren. Nu var alla möbler fulla med snö, rätt magnifikt ändå


 

Vi var ju till Kopparlunden i går för att se film på Elektra Bio så vi gick igenom området. Här ser man Kopparlundens Bageri där vi fikat 2 gånger. Klicka här för att se inlägget jag skrev i går ang filmen vi såg

 

Klicka här för att se när vi var dit och fikade 26 april 2023

 

         

Peter LeMarc med Sången dom spelar när filmen är slut


 

Dom har ju även uteplats men det dröjer nog innan det går att sitta där med sitt fika


 

När vi var på väg hem en dag så såg jag denna en gammal traktor på lastbilens släp. Jag gillar verkligen gamla traktorer. Detta är en David Brown 900 D Junior från 1959

 

I dag blev inte promenaden längre än 5 km men vi skall ut igen för det är verkligen promenadväder i dag. Det är så skönt att slippa dom värmande byxorna under jeansen. Ha nu en fortsatt fin torsdag mina kära besökare. 

 

 

Detta var Västerås Rådhus förut. Klicka här för att läsa lite historik över huset  


#snöskottning #istappar #filmade #övervakar #Kopparlunden #Peter #traktor #Rådhus

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards