Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2024

Julsaker bort, trasigt, Ulf Lidén, Zakaya sushi och Mary Chapin Carpenter

Av Malin wiper - Torsdag 4 jan 15:30


 

Nu har vi tagit bort alla julsaker och det känns skönt. Julstjärnor, adventsljusstake och lite annat har vi packat i dom tillhörande kartongerna. Nu ser allt ut som vanligt igen och det är så skönt att vi inte har så mycket julsaker längre. 


 

Så här igensnöad var en cykel vi såg när vi var nere i centrum häromdan

 

 

I dag såg jag denna cykelsadel med tillbehör som låg framför ett cykelställ

 

 

Den tillhörde den lila cykeln och som ni ser så är det kaos och så här ser det ut lite överallt

 

 

En annorlunda tavla jag såg hos Myrornas second hand. Det ser ut som två manliga skyltdockor som visas upp i ett fönster, lite sensuellt. På prislappen står det 299 kr och konstnären är Ulf Lidén

 

 

Vi var ute och åt sushi en dag på Zakaya. Klicka här för att se när min man och hans bror var dit och åt. Sushin var verkligen högklassig med ris precis som det skall vara och smakerna satt perfekt. Jag tog 8 st vego och den runda hade nåt knastrigt ovanpå som var så otroligt gott ihop med rullen. Det var även jättefint därinne men jag kunde inte fota i och med att det satt folk där.

 

                              

Test 

Dom hade en stor fin fräsch toalett men det jag reagerade på var att det inte fanns nån spegel där. Ute i restaurangen var det många höga speglar ovanför borden men där vill man inte stå och fixa till sig då man tagit av sig mössan. Trevlig personal så det med speglarna var det enda negativa

 

  

Min man valde lax, avokado, räka och tofu. Han var lika exalterad över att det var så gott. Det var inte så dyrt heller med 8 st/person för 109 kr/person 

 

         

Mary Chapin Carpenter med Passionate Kisses. Hon är en amerikansk country- och folkmusiksångerska. Carpenter tillbringade flera år med att sjunga på klubbar i Washington DC innan hon skrev på för Columbia Records

 

Vi har både hunnit promenera 5 km och fixat bort julsakerna och återställt allt som det var innan. Nu håller vi oss inomhus resten av dan. Jag skall kolla lite serier och kanske nån film. 

 

       Ha nu en skön fortsättning på torsdagen. Sköt om er och ha det så bra ni kan 

 

                        


#julsaker #igensnöad #cykelsadel #tavla #sushi #Mary

 
 
Ingen bild

Gunilla

Torsdag 4 jan 14:31

Börjar med att du gjort så trevligt inför kaffebesöket.
Tråkigt med hallongrottorna men det blev bra ändå. Roligt att kunna umgås och ha lite kontakt med grannar.

Ser att du med städar bort julen, håller på skall nu byta gardiner i köket och dukar så är det klart.

För nästa vecka är det fullt upp då maken skall in för vidare utredning vi var där i går för samtal så skönt att hinna ta bort allt men det är tidigaste laget att ta bort alla tomtar.

Hur kan cyklar bara stå och bli förstörda att ingen bryr sig om dom.

Kanske inte skriver på ett tag då jag inte mår så bra med allt som händer.

Men önskar allt gott till er!

Varma kramar!

Malin wiper

Torsdag 4 jan 15:20

Tack snälla du. Jag har aldrig misslyckats med dessa hallongrottor förut men sen såg jag att man skall ha margarin så jag var nog lite stressad. Det är verkligen kul att börja umgås lite med folk och hon är jättetrevlig. Nu har vi städat bort julen helt. Härligt att du också snart fått bort allt

Skönt att din man blir utredd ordentligt. Hoppas allt ordnar sig. Tyvärr så ser det ut så lite överallt när det gäller cyklar. Jag förstår inte heller

Förstår dig så väl Gunilla. Ta det nu lugnt och se tiden an och gör bara det du orkar. Man blir påverkad när det händer saker runt en som man inte kan påverka.

Du är så välkommen tillbaka senare.

Jag önskar er allt gott också. Min man hälsar till er båda

Stor varm kram
från Malin och Mr T

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards