Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 januari 2024

Svenska skratt 14 CD, Halsband. Mandelkvarn och Eagles

Av Malin wiper - Tisdag 2 jan 10:30


 

På Nyårsafton var vi in på Myrornas second hand. Min man hittade denna låda med namnet Svenska skratt för 69 kr. Förpackningen består av CD skivor med alla komiker man ser på omslaget. Bland annat Hasse & Tage, Martin Ljung, Povel Ramel, Birgitta Andersson mfl. Klicka här för att se Martin Ljungs autograf

 

                                     

Jag har både träffat Martin Ljung och Povel Ramel. Martin Ljung på Stand Up i Katrineholm och Povel Ramel i först Göteborg där jag smög mig in i hans loge och fick en autograf. Povel Ramel med föreställningen Kolla Klotet såg jag med min man På Cirkus Stockholm 1997. Klicka här för att se autografen. På den tiden arbetade vi och kunde unna oss både nöjen och ligga på hotell många gånger. Vi åkte ofta till Stockholm när vi bodde i Katrineholm och vi såg även Sound of Music på Göta Lejon 1995 och då var Tommy Körberg med

 

                                     

Det bästa jag sett någonsin var Fantomen på stora operan på Oscarsteatern 1995 en väldigt påkostad föreställning. Den visade sig från 1989-1995. Efter föreställningen stod jag vid sceningången och väntade på artisterna och fick alla autografer


 

När vi öppnade lådan så låg först en bok där man kan läsa om alla komikerna

 

         

Hasse & Tage - Spik i foten. Ett av många roliga humornummer


 

En av dom är Åke Cederhök och honom har jag sett live på Liseberg på en liten teater vid flumriden. Där hade dom flera föreställningar per dag och man skrattade så man höll på att kikna. När han kom in på scenen så hade han en sån rolig kostym så det började redan där. Jag har även träffat honom på Åhlens i Göteborg för många år sedan där man kunde köpa en humorbok han skrivit och jag fick den signerad


 

Under boken i lådan finns 14 CD skivor med alla komikerna och är helt oanvända


 

Här har jag ställt upp två av 14 CD skivor som finns i lådan. Klicka här för att se vad man kan få ge för en sån här låda på Tradera


   

Myrornas second hand hittade jag även detta halsband som föll mig i smaken. Det är av märket Snö med svarta pärlor och en glimmrande sten nedtill. Fick betala 99 kr för halsbandet

 

                           

Klicka här för att komma in på Actionet. Där ser man att jag inte gjort nåt fynd. Mitt halsband ligger där tillsammans med massor av andra smycken och allt detta kostar bara 300 kr. Fast å andra sidan så gillar jag inte dom andra pråliga smyckena som ingår


 

När vi bakar morotskaka så skall det malas ner mandel och då har vi en maskin men för så lite så är det onödigt att ta fram den. Vi ville ha en gammal mandelkvarn som ovan men har ingen längre och en sån får man inte tag på som det ser ut. Då sa min son att han hade en som han inte använde och det är den ovan. Den är inte använd nåt så den är helt ny men har blivit liggande i hans skåp. Den är så snygg för den är röd och väldigt stabil. Vi blev jätteglada..    

 

                                          


Såg denna på nätet som är i plåt men då kostar en sån 499 kr och en sån i plast för 239 kr. Klicka här för att se vart jag hittade bilden ovan 

 

Vi har minus 9 grader kallt men både vindstilla, blå himmel och sol. Vi förbereder just nu för kaffebesök och min man har gått till Coop för att handla sånt som fattas. Bakningen är klar och vi skall även bjuda på några snittar. Jag önskar er nu en härlig tisdag kära besökare 

 

        

Eagles med Tequila Sunrise

 

#Skratt #autograf #Spik #Åke #halsband #mandelkvarn #Eagles

 
 
Ingen bild

Gunilla

Tisdag 2 jan 14:23

Oj vad mycket bra revyer det var förr, och alla gamla rävar fick ni tag i. Billigt nöje att se på.
Tänk vad du har varit på många musik och revyer och teater och fått ihop så många autografer. Måste vara kul att upplevt och träffat så många. Tycker det är väldigt tyst om Povel Ramel en sådan klurig gubbe.
Har en sådan mandelkvarn bra som du säger lätt att ta fram.

Ha det så trevligt med kaffebesök roligt att kunna umgås och lära känna grannar.

Ha det gott!

Varma kramar!

Malin wiper

Tisdag 2 jan 17:17

Tänk att alla dom nu är ur tiden utom några för Birgitta Andersson lever ju.

Ja du man har upplevt en del genom åren. Håller med dig om att det har tystnat när det gäller Povel Ramel. Alla glöms bort efter ett antal år

Vad bra att du har en sån mandelkvarn. Vi gjorde oss av med vår gamla i en av våra flyttar och ångrade oss sen. Så det var toppen att få en av min son

Nu har vårt besök gått ner till sin lägenhet och vi har haft det jättetrevligt. Kul att lära känna folk i trappuppgången det blir en trygghet.

Hoppas du är bättre nu i din arm och att mannen också mår bättre

Ha det gott själv Gunilla
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards