Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 december 2023

Gott slut och ett Gott Nytt År och ABBA

Av Malin wiper - 31 december 2023 10:00


 

Så här kan man också hänga blommor utanför en balkongdörr. Nu har vi 31 december och sista dan på året. Fattar inte att det var 8 månader sen vi flyttade till Västerås. Tiden går ännu fortare numera då man sitter lite för länge vid datorn. Helt plötsligt har några timmar gått som man aldrig får igen. Det är andra tider och ett annat liv

 

                                                   

 

Ett fint hus jag fotade utefter en kullerstensgata


  

I en blomlåda utanför en restaurang hade nån lagt en tom ölflaska


  

Allt var dukat och klart i går 13.00 och maten var klar. Vårt besök hade försovit sig och tagit fel på dag. Han hade arbetat lite extra i mellandagarna så tröttheten smög sig på. Eftersom vi hade gjort rotsaker i ugn så kunde vi inte vänta för det måste ätas direkt. Vi satt oss ner och åt själva så vi får skjuta fram detta besök till en annan gång


  

Vi tände adventsljusstaken en sista gång före nyår. 

Vi blev så trötta sen så vi höll oss inomhus och väglaget är ju inte så bra men det snöar inte just nu. Nu har vi i alla fall städat och fint och mat över som vi fryst in. Detta år har vi börjat om på nytt genom att flytta igen!!!. Nu hoppas jag att inget händer och vi kan bo kvar här för vi trivs så bra och det är nära till centrum och det finns alltid nåt att hitta på.                

 

                            

Flytten var tröttsam så det har tagit ett tag att landa. Ögonoperationerna tog på krafterna också i och med att dom var så många under 1,5 år. Skönt att allt är över för denna gång. Skönt även att min mans tungcanceroperation gick så bra och att han inte fick så många efterverkningar som det kunde ha varit risk för. Vad som väntar framöver vet man inget om så det är lika bra att leva i nuet. 

 

  

I dag på Nyårsafton skall vi vara ensamma och bara ta det lugnt. Äta lite gott, ta oss ut lite och skåla in tolvslaget med nåt gott att dricka. Tack till alla mina besökare för detta år. Ni är toppen. Vi ses nästa år så ha en härlig nyårsafton och njut så mycket ni kan. Hjärtlig hälsning från Malin  

 

        

ABBA med Happy New Year 

 

                         

               

 

#balkongdörr #ölflaska #dukat #adventsljusstake #Gott #ABBA

 
 
Ingen bild

syrran

31 december 2023 10:54

Det har verkligen hänt mycket för er detta år och nu hoppas vi att ni landar ordentligt och att allt ska flyta på bra under 2024. Trist med inställt besök men kanske ni behövde det också då ni blev så trötta.
Vi önskar er ett gott slut och ett toppenbra 2024!
kramar från Maria & Kent

Malin wiper

31 december 2023 11:01

Detsamma för er båda. Vi känner att vi håller på att landa helt nu. Han får komma en annan dag

Önskar er båda också ett toppenbra år

Gott Nytt År

Kramar från Malin & Thorleif

 
Micke

Micke

31 december 2023 13:44

Vilken osis för "besökaren". rotsaker som är så gott.
Här firar vi också själva, det går bra det också känner vi, skönt att slippa stressen med födelsedag/nyårsmiddag, det kan vi ta en annan helg.

Gott slut och gott nytt år.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

31 december 2023 15:28

Det var lite synd men vi åt upp resten sen. Håller med dig om att det kan vara skönt att slippa stressen. Vi träffade min mans bror i dag istället inne i centrum och gick på en pub.

Gott slut och Gott Nytt år

 
Ingen bild

Bittan

31 december 2023 16:24

Hej! Ja här är vi också själva och skall äta god mat, spela kort och se lite på tv.
Jag hoppas det blir ett bättre år för oss än detta.
Vi önskar Er båda gott slut 2023 och Gott Nytt År 2024!
Kram från Britt-Marie och Johnny I Mariestad 🎆🎉✨️

Malin wiper

31 december 2023 16:54

Hej Bittan!

Det låter jättemysigt. Spela kort var det länge sen jag gjorde men jag tror vi har en kortlek nånstans.

Jag hoppas också att det blir ett bättre år än 2023. Önskar er allt gott

Gott slut och ett Gott Nytt År önskar vi båda er två.

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards