Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 december 2023

Tomtar på loftet, snögubbe, Julkulor, The Jets och Loulou Lamotte

Av Malin wiper - 27 december 2023 08:30


 

Här kommer lite bilder jag fotade när vi var ute och åkte bil med min son och kollade runt. Här en uppblåsbar tomte på en balkong. Det såg så kul och lustigt ut


 

Ytterligare en tomte men då på en balkong mot Öster Mälarstrands vatten


 

En tomte på en balkong längst upp på ett hus


 

En snögubbe som såg lite skräckinjagande ut


 

Detta var verkligen annorlunda. Utanför en villa vid ytterdörren stod dessa tre julkulor som var jättestora, har aldrig sett nåt liknande. Undrar vart dom fått dom ifrån?, eller så har dom tillverkat dom själva. Min man trodde dom var uppblåsbara men dom såg ju så tunga ut och dom kan ju ha hällt vatten i dom


           

The Jets med Rockin' Around the christmas tree


 

Vi har rätt mycket snö nu så man får lite norrlandskänsla

 

 

En fin trädgård som nu var helt insnöad. Gungor och solur i centrum

 

  

Nere vid Öster Mälarstrand såg det ut så här senare på dagen före julafton. Nästan alla båtar var upptagna ur vattnet som nu är helt fruset. Det är en jättestor båtplats och detta är bara en liten del av den


 

En kråka hade satt sig på ett hustak och under fanns en ljusslinga

  

Min son kollade in en liten båt i hamnen. Han har haft många båtar, både segelbåtar och motorbåtar. Nu verkar det som han är sugen på en båt igen. Han har ju seglat med sin pappa hela sin uppväxt och gillar det lika mycket som sin far


 

Vi var in på en butik och köpte lite mer öl och då tog jag en bild på min son som blev lite lustig. Vi hade det som vanligt så kul och mysigt tillsammans när vi träffas. Vi såg tre filmer bland annat Top Gun Maverick, Mord i Venedig. Mord i Venedig var bäst och det var så kul att se ställen där man själv gått omkring då vi var till Venedig 1996. Vi såg ytterligare en film men den var så otäck så jag fick nästan mardrömmar


           

Loulou Lamotte med Jul med dig

 

                                 

I går promenerade vi över 7 km men det var så ojämt och oplogat på trottoarerna så jag spände upp mig och fick sen besvär från min nackskada. Jag blev så yr så min man fick ge mig bindvävsmassage och sen tog jag värktabletter och satt med kyla på nacke och rygg. Gjorde även avslappning så efter ett tag blev det lite bättre. Det är jättesvårt att ta sig fram och vi var ute för att kolla upp två saker som jag skriver om i ett annat inlägg. 

 

Nu har vi onsdag och veckan bara rusar iväg fram till nyårsafton. Hoppas ni har det bra mina kära besökare och att julafton och juldagarna varit givande. Ha nu en skön dag

 

 

#tomte #snögubbe #julkulor #Jets #kråka #båt #Loulou    

 
 
Micke

Micke

27 december 2023 11:41

Gott om snö hos er, härmed efterlyser vi snö till oss också. 😁

Tomte på balkongen har jag aldrig tänkt på, kan bli ett projekt för oss nästa jul anar jag.

Vedervärdigt med yrsel, ta hand om dig. ❤️

http://htpp://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

27 december 2023 14:00

Så här mycket snö brukar vi inte ha på jularna. Trodde ni hade snö där också men jag misstog mig. Ja du som är en julälskare skulle ha en sån på balkongen ;) det såg så läckert ut

Yrsel är verkligen vedervärdigt. I dag är jag dock lite bättre

Ha en fin fortsättning på julen Micke

 
Herbert

Herbert

27 december 2023 13:47

Idag så sjunger julen på versen..Har varit en tur till Eskön på förmiddagen,måste säga att att köra genom Gävle är som att åka världens "Puckelpist" uselt med snöröjning på stadens gator..Just nu hemkommen +0,4 och sol..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

27 december 2023 13:59

Det gör den verkligen. Förstår att det känns så även när man kör bil. Det är inte alls plogat och röjt som förr. Vi kände så också när vi hade hyrbilen. Vi har minus 1 grad nu så det blir varmare

Ha en härlig dag
Kram från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

27 december 2023 18:21

Ev kommer dom stora kulorna från dollarstore, har svagt minne att dom hade stora förra julen iallafall.

Malin wiper

27 december 2023 19:04

Tack för att du talade om detta. Då är nog mysteriet löst ;).

Ha en skön kväll
Hälsning från Malin

 
Göran

Göran

28 december 2023 13:03

Se där! När såg ni senast så mkt snö i Mälardalen? Det ser nästan ut som här på Sveriges midja. För första gången på många år tror jag att det skulle kunna funka att åka spark. Om jag hade haft nån sån... Som barn åkte man spark hela vintrarna. Till kompisar, till närbutiken eller isbanan vid lekparken. Minns inte heller när jag senast såg nån som åkte spark överhuvudtaget...

http://:singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 december 2023 13:15

Det var länge sen det var snö under julen. Känns som man är tillbaka till Sundsvall. Det vore inte dumt med spark nu. Som du säger så åkte man spark hela vintrarna plus skidor och skridskor

Jag har inte heller sett nån som åkt spark på länge. Det är alldeles för dåligt skottat på trottoarer och på gatan kan man inte åka.

Ha en skön torsdag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards