Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 juli 2023

Balkong, kärlekslås, Hemmen på 1960-talet och Pat Boone

Av Malin wiper - 10 juli 2023 07:45


 

Jag har haft magbesvär och är inte helt bra än så därför har jag inte orkat blogga. Vi har då tyvärr missat Västerås Summer Meet som vi skulle uppleva tillsammans med min son. Magen bara pajade och jag har haft så ett antal gånger men nu var det ett tag sen. Jag fotade denna gamla fina balkong ovan på ett höghus lite utanför Västerås centrum för ett tag sen. Hela huset är fyllda med dessa i olika storlekar. Dom känns lite 1950-1960-tal och jag gillar smidet som är i grafisk form. 

 

                                         

Tosarp 

Vi har inga möjligheter att fixa till vår balkong i sommar utan vi får sikta på nästa år. Vi har ett litet bord och två stolar men det ryms ett större bord på denna balkong och minst 4 stolar. Det blir heller inga blommor i år för vi har kostat på så mycket annat i lägenheten. Vi har ändå suttit där själva några gånger med lite fika

 

  

Min man åkte ner till centrum för att handla lite i fredags och då såg han denna Pontiack Bonneville från 1966. Han såg inga andra veteranbilar för dom höll till på Johannisbergs flygfält.

 

   

Han köpte även Thealoz Duo   åt mig (utan konserveringsmedel) som är lindring för torra ögon på apoteket. Apotekaren sa att det var den absolut bästa sorten men den var dyr med sina 175 kr. Efter starroperationen så har jag fått skav, torrhet och som grus i vänster öga och det kan man få står det i broschyren från Optalmica. Upp till 3 månader kan man få besvär om man har otur. Jag har inga besvär i höger öga. Nu har jag testat dropparna och dom håller vad dom lovar. Efter några dagars droppande så var skavet borta i flera timmar så nu håller det inte på hela tiden som förut. Jag tar 2 gånger/dag fast man kan ta upp till 6 gånger/dag men det behöver jag inte

 

       

Hemmen på 1960-talet

 

                                

Clipart Library

 

En dag i stan för ett tag sen så gick vi förbi Apotekarbron där det hänger massor av kärlekslås. Det till vänster i form av ett dubbelhjärta och gnistrande stenar fångade mitt intresse. Alex & Katta står det på hjärtat och till höger ett stort bastant lås som är tillverkat i Kina

 

 

Här ser man kärlekslåset som min man och jag satt upp på Apoteksbrons räcke 2017. Det är borta för länge sen för dom tar bort lås när det blir för många

 

         

Pat Boone med Love Letters In the Sand. Pat Boone var en amerikansk sångare, skådespelare och författare. Han hade en sammetslen röst. Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

                                                    

Clipart Library

  

Tripp, trapp trull kändes det som när jag såg dessa tre gitarrfodral ovanpå varandra hos Myrornas. Nu ser jag att det till mitten kanske är till nåt annat instrument, möjligen fiol. Nu får jag ta till överblivna bilder för jag har lite dåligt med klara bilder

 

 

Detta är en Lincoln Premiere som jag fotade i regnväder 6 juli 2022. Vi har ju haft rätt mycket regn under ett antal dagar och även åska och blixtar. I lördags kom solen fram och det var 18 grader på morgonen. I går hade vi 26 grader mitt på dan

 

                                    

Butterfly  

Jag har gått på en diet och magmedicin sen i torsdags så magen börjar lugna ner sig lite nu. Jag måste ändå vara försiktig och fortsätter med dieten och trappar upp lite långsamt. Hoppas ni haft en fin helg och får en bra början på veckan. Kram från Malin

 

  

Röda Korsets skyltfönster såg jag för ett tag sen en campingväska från gissar jag 1970-1980 talet

 

                      Tack snälla gulliga Bittan för dina sms      


#magkatarr #balkong #Hemmen #kärlekslås #Pat #gitarrfodral #Lincoln

 
 
Ingen bild

Bittan

10 juli 2023 10:31

Hej Malin!
Så glad jag blev att du orkat skriva på din blogg med vackra bilder igen!
Ja Pat Boone har en fin röst och många minnen kommer och tänk så mycket man hörde på radion då på bl.a Tio i topp.
Idag skall vi köra bort sakertill återvinning centralen som kartonger mm som står i klädkammaren.
Krya på dig min vän ❤️🌷
Kram från Britt-Marie ❤️

Malin wiper

10 juli 2023 13:39

Tusen tack snälla du. Jag börjar piggna till lite och tog även en promenad men fick ta bussen hem för jag var helt slut. Går ju på diet ;)

Ja du Pat Boone och Tio i topp är verkligen nostalgi

Vad härligt att bli av med lite överskott.

Tack för din omtanke vännen.

Ha en härlig sommardag
varm kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

10 juli 2023 14:23

Så roligt att du är här, förstod att det var något eftersom jag är van att du skriver varje dag.
Men vad jobbigt att du mått dåligt, men skönt att det går framåt.

Jag var väl en 13 år när Pat Boone kom och min kamrat hade köpt en skiva som var" Letters In the Sand" som gick dagen lång och sedan kom Elvis och då var man fast vid honom.

Picknick korgen var allt med i bilen på sommarutfärderna och nostalgi i högsta grad.

Tack för dina fina ord om mig.

Krya på dig nu Malin!
Kramar!

Malin wiper

10 juli 2023 15:26

Tack snälla du för din omtanke. Börjar må bättre och då kan jag inte hålla mig borta från bloggen ;)

Vilka minnen du bjuder på. Vad många minnen man får då man levt länge och Elvis är ju The King

Tack för att du gav mig rätt namn på korgen. Picknick korg skall det ju vara. Man känner verkligen igen dom för dom är så snygga

Jag gillar verkligen snälla, vänliga och empatiska personer. Det är intelligens för mig. För den skull behöver man inte vara en mes utan kan även ha skinn på näsan när det behövs ;)

Tack för krya på dig hälsningen

Ha nu en skön början på veckan

Kramar!

 
Micke

Micke

10 juli 2023 20:56

Väldigt trist nät magen inte sköter sig som den ska, fy sjutton.
Frugan har ju problem med sin ibland, stomiopererad 2017, ibland är det riktigt jobbigt, då blir det inte så mycket annat gjort.

Hoppas ni får ordning på balkongen nästa år, man får ju prioritera när man just flyttat in.

Ha det bäst Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

10 juli 2023 21:01

Ja du det påverkar hela kroppen. Så jobbigt för din fru med stomi. Jag känner några som har stomiopererat sig och förstår att det måste vara jobbigt. Det jag har går ju över men jag har alltid haft en problemmage ända sen jag var barn.

Nästa år så tar vi itu med balkongen och gör den jättefin. Pengarna räcker inte till allt

Tittar in till dig i morgon

Ha det bäst själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards