Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 april 2023

Mel's Garage Enköping, Paolas bildspel och Jerry Lewis

Av Malin wiper - 18 april 2023 08:00


 

När vi var till min son måndagen den 10 april så avslutade vi med att besöka Mel`s Garage. Denna bil som jag fotade där har jag även som headerbild just nu. Det är en Chevrolet One-Fifty från 1956 och den var otroligt välskött

 

 

Dom har byggt ut cafédelen så nu är det så rymligt och väldigt retro. Vi kände inte igen oss riktigt när vi skulle beställa

 

  

Så här såg det ut innan dom gjorde om

 

  

Här ser man även dom nya glassdiskarna. Glassen kommer från Rättviks Glass och skall vara jättegod

 

                            


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på den klassiska puckstången från GB. Där kan man även se lite andra glassar från 1960-talet

 

 

Det är alltid så mysigt att gå omkring och njuta i Mel´s fina lokaler fyllda med nostalgi

 

Klicka här för att se ett bildspel jag skapade 2019 då vi var med min son på Mel´s. Klicka här för att se ett bildspel jag gjorde av bilder jag tagit juli 2020. Klicka här för att se mitt bildspel från 2021

 

       

Jag har lånat ett klipp från min Youtubevän Paola. Det var när hon besökte Mel´s garage 2017.


 

Dom hade även ännu fler sittplatser och dom hade ändrat om lite. Jag kunde inte fota alla för det satt folk lite överallt. Det är ett populärt ställe och allt från den tiden är så tidlöst snyggt

 

                                                        

Kaffepanna 1950-talet på Tradera

 

Här ytterligare en ny plats att sitta på med höga pallar, bord och bänk. Dessutom en tidsenlig skyltdocka mitt i. Bakom finns en avdelare med informationer över stället och lite annat att läsa


 

Nu har dom även fått dit barstolar och höga bord och detta är bara ett av dom. Sen förut har dom liknande men vanliga låga


       

 

En blå skönhet till bil och dom får verkligen sälja sina bilar för varje gång men kommer till Mel´s så är många av bilarna sålda


   

Här kan man få sig en titt in i motorn på denna oranga dröm


 

Röd, lång och glänsande


 

En läcker soffa från en veteranbil


 

Jag fotade min son i bilsoffan men bilden blev inte så bra så jag gjorde bilden svart/vit och då blev den lite tydligare


 

En svart sportbil


   

Så här ser bilen ut i framsätet


  

Vi fikade inte den gången för vi hade nyss blivit bjuden på restaurang av min son och vi var tvärmätta

 

I går promenerade vi drygt 6 km och det var så vackert med solsken och lite svag vind. Hoppas er tisdag börjar i dur och slutar i dur, bättre kan det ju inte bli. 

 

         

Jag hittade ett sånt kul klipp med jerry Lewis med rock'n'roll. Det är både häftigt, komiskt och många skickliga musiker och helt galet många roliga situationer. Jerry Lewis var en amerikansk skådespelare, komiker, filmproducent, manusförfattare och regissör. Nu kan man dessutom skriva in "dansare" och trummis i och med detta klipp. Han var ofta på tv när jag växte upp och han var sanslöst rolig. Han dog 2017 i en ålder av 91 år. Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

                                                   


Clipart Library 


#Chevrolet #cafédelen #glassdiskarna #Mel's #Paola #pallar #son #Jerry

 
 
wiolettan

wiolettan

18 april 2023 10:25

Ett inlägg som jag gillar skarpt. Tack för detta.
Jag tycker ju om gamla bilar och att få se alla dessa fina exemplar är så trevligt. Jag tittar och tittar och ser hela tiden nya små detaljer som jag älskar.
Fint café också.
Ha det så fint och var rädda om er.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 april 2023 11:29

Det var härligt att höra ;) Jag gillar ju också dom gamla tidlösa veteranbilarna. Som du säger så bra så ser man nya detaljer hela tiden. Dom har verkligen ett fint café och väldigt mycket gott att välja på

Ha det bra själv ni båda och sköt om er
Varm kram!

 
Ingen bild

Gunilla

20 april 2023 15:19

Det är verkligen ett toppenställe och alla dessa gamla bilar och bilsoffan så häftig.
Jerry Lewis skrattade man gott åt. När man började gå på kvällsbio då var han bland dom första jag såg. Tänker på alla cowboyfilmer jag såg på på matiné vilka tider.

Satt ute och en husbil kommer och ut kliver sonen med fru och överraskade så himla glada blev vi och mat med sig så bara sitta och bli ompysslade. En liten valp och så deras stora vovvar så kul.
Fint väder så efter maten en ut en sväng. Ni har väl redan varit ute på promenad kan tro.

Hej från mig och må så gott!
Kramar!

Malin wiper

20 april 2023 15:33

Det är verkligen ett toppenställe och såna behövs. Nu fick du igång min nostalgi också vad gäller dessa matineér man var på som barn. Även Errol Flynn filmer så var så populära då. Det visslades i biobiljetterna kom jag ihåg ;) Verkligen ljuva minnen Gunilla

Vilken härlig överraskning ni fick. Vilka fina barn ni har och att få bli uppassad och bortskämd ett tag är mycket värt. Det sätter guldkant på tillvaron.

Kul att dom även hade sina djur med. Härligt att vi fått ett sånt fint väder nu men jag kom inte ut nåt i dag för jag har sån vårtrötthet så jag orkar inget och dessutom är det mer pollen än det brukar vara.

Hej tillbaka till dig från mig ;)

Ha det toppen Gunilla med din familj
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards